Pulsu Apicale
Cuntenutu
Panoramica
U vostru pulse hè a vibrazione di u sangue mentre u vostru core u pompa attraversu e vostre arterie. Pudete sente u vostru polzu pusendu e dite nantu à una grande arteria chì si trova vicinu à a vostra pelle.
U pulse apicale hè unu di l'ottu siti cumuni di impulsi arteriali. Si pò truvà in u centru manca di u to pettu, ghjustu sottu à u nipple. Sta pusizione currisponde à pocu pressu à a fine inferiore (appuntita) di u vostru core. Verificate un schema detallatu di u sistema circulatoriu.
Scopu
Ascultà u pulse apicale hè in fondu ascultà direttamente à u core. Hè un modu assai affidabile è micca invasivu per valutà a funzione cardiaca. Hè ancu u metudu preferitu per misurà a frequenza cardiaca in i zitelli.
Cumu si trova u pulse apicale?
Un stetoscopiu hè adupratu per misurà u pulse apicale. Un orologio o un orologu da polzu cù seconde hè ancu necessariu.
U polsu apicale hè megliu valutatu quandu site sedutu o stesu.
U vostru duttore aduprà una seria di "punti di riferimento" in u vostru corpu per identificà ciò chì si chjama u puntu di impulsu massimu (PMI). Questi punti di riferimento includenu:
- u puntu ossutu di u vostru sternu (sternone)
- i spazii intercostali (i spazii trà i vostri ossi di a costa)
- a linea midclaviculare (una linea imaginaria chì si move in u vostru corpu partendu da u mezu di a vostra clavicula)
Partendu da u puntu ossu di u vostru pettu, u vostru duttore localizerà u secondu spaziu trà e vostre costole. Puderanu allora e so dite finu à u quintu spaziu trà e vostre costole è i trascinanu versu a linea midclaviculare. U PMI deve esse truvatu quì.
Una volta chì u PMI hè statu situatu, u vostru duttore userà u stetoscopiu per ascoltà u vostru impulsu per un minutu interu per uttene u vostru ritmu di impulsu apicale. Ogni sonu di "lub-dub" chì u to core face cuntà cum'è un battitu.
Tariffe di destinazione
Una frequenza di impulsu apicale hè tipicamente cunsiderata anormale in un adultu se hè sopra à 100 battiti per minutu (bpm) o sottu à 60 bpm. A vostra frequenza cardiaca ideale à u riposu è durante l'attività fisica hè assai diversa.
I zitelli anu un ritmu di pulsazione di riposu più altu chè l'adulti. I intervalli normali di impulsi di riposu per i zitelli sò i seguenti:
- novu: 100-170 bpm
- Da 6 mesi à 1 annu: 90-130 bpm
- 2 à 3 anni: 80-120 bpm
- 4 à 5 anni: 70-110 bpm
- 10 anni è più: 60-100 bpm
Quandu u pulse apicale hè più altu di u previsto, u vostru duttore vi valuterà per e cose seguenti:
- timore o ansietà
- frebba
- attività fisica recente
- dulore
- ipotensione (pressione bassa)
- perdita di sangue
- ingestione d'ossigenu insufficiente
Inoltre, una frequenza cardiaca chì hè sempre più alta di u normale puderia esse un segnu di malatie cardiache, di insufficienza cardiaca, o di una ghiandola tiroidea eccessiva.
Quandu u polzu apicale hè più bassu di u previstu, u vostru duttore verificherà medicazione chì pò influenzà a vostra frequenza cardiaca. Tali medicazione includenu beta-bloccanti dati per a pressione sanguigna alta o farmaci antiritmici dati per battiti cardiaci irregulari.
Deficitu di impulsu
Se u vostru duttore trova chì u vostru pulse apicale hè irregulare, probabilmente verificeranu a presenza di un deficit di impulsu. U vostru duttore pò ancu dumandà chì avete un elettrocardiograma.
Duie persone sò necessarie per valutà u deficit di impulsi. Una persona misura u polsu apicale mentre l'altra persona misura un polsu perifericu, cum'è quellu di u to polzu. Sti impulsi seranu cuntati in listessu tempu per un minutu pienu, cù una persona chì dà u signale à l'altra per cumincià à cuntà.
Una volta ottenute e frequenze di impulsi, a frequenza di pulsazione periferica hè sottratta da a frequenza di impulsu apicale. A frequenza di impulsu apicale ùn serà mai inferiore à a frequenza di impulsu perifericu. U numeru resultante hè u deficit di impulsu. Normalmente, i dui numeri saranu listessi, resultendu in una differenza di zeru. In ogni casu, quandu ci hè una diferenza, hè chjamatu un deficit di pulse.
A presenza di un deficit di impulsu indica chì ci pò esse un prublema cù a funzione cardiaca o l'efficienza. Quandu un deficit di pulse hè rilevatu, significa chì u vulume di sangue pompatu da u core pò esse micca abbastanza per soddisfà i bisogni di i tessuti di u vostru corpu.
Purtà si
Ascultà u pulse apicale hè ascultà direttamente à u vostru core. Hè u modu più efficiente per valutà a funzione di u core.
Sì u vostru polsu hè fora di a portata nurmale o avete un battitu cardiacu irregulare, u vostru duttore vi valuterà ulteriormente.