Arnica: À chì serve è Cumu aduprà
Cuntenutu
- À chì serve Arnica?
- Cumu aduprà Arnica
- 1. Infuzione di arnica per usu esternu
- 2. Pomata d'arnica
- 3. Tintura d'arnica
- Possibili effetti collaterali
- Quandu ùn aduprà micca Arnica
L'Arnica hè una pianta medicinale ampiamente aduprata per trattà contusioni, dolore reumaticu, abrasioni è dolore musculare, per esempiu.
Arnica, di nome scentificuArnica montana L.,hè ancu cunnisciutu pupularmente cum'è Panaceia-das-falls, Craveiros-dos-alpes o Betônica. Pò esse acquistatu in butteghe di alimenti sanitari, farmacie è farmacie di manipulazione, esse vendutu in forma di pianta secca, unguentu, gel o tintura, è deve sempre esse adupratu esternamente, nantu à a pelle.
À chì serve Arnica?
Arnica serve per aiutà in u trattamentu di:
- Contusioni;
- Abrasioni;
- Distorsione musculare;
- Dolore musculare;
- Gonfiore;
- Dolore à l'articuli;
- Mal di gola;
- In casu di traumu;
- Tonicu musculu;
- Artrite;
- Bollire;
- Muzzicone di bug.
E pruprietà di l'arnica includenu e so proprietà antiinfiammatorie, antimicrobiche, antifungiche, analgesiche, antisettiche, fungicidi, antihistaminiche, cardiotoniche, curative è collagogiche.
Cumu aduprà Arnica
A parte aduprata di l'arnica sò i so fiori chì ponu esse preparati in forma di infuzione, tintura o unguentu per l'applicazione esterna, è ùn devenu micca esse ingeriti. Eccu cumu preparà 3 diverse ricette casalinghe cù arnica:
1. Infuzione di arnica per usu esternu
Questa infuzione hè indicata per esse aduprata in casu di contusioni, graffi, contusioni è contusioni nantu à a pelle, ma pò ancu esse usata per gargare in casu di mal di gola, ma mai ingerita.
Ingredienti
- 250 ml d'acqua bullente
- 1 cucchiaina di fiori di Arnica
Modu di preparazione
Pone i fiori d'arnica in l'acqua bollente è lasciate riposà per 10 minuti. Strain, dip the compress and apply warm on the area afectata.
2. Pomata d'arnica
L'unguentu Arnica hè ideale per esse applicatu à a pelle dolorosa per via di contusioni, colpi o marchi viola perchè allevia u dolore musculare assai efficacemente.
Ingredienti:
- 5 g di cera d'api
- 45 ml d'oliu d'aliva
- 4 cucchiai di fiori è foglie di arnica tritata
Preparazione:
In un bagnu d'acqua mette l'ingredienti in una padedda è bollite à focu pianu per uni pochi di minuti. Dopu apague u focu è lasciate l'ingredienti in a padedda per uni pochi d'ore per ripide. Prima di rinfriscà, duvete filtrà è cunservà a parte liquida in contenitori cù un coperchio. Ciò deve esse sempre tenutu in un locu asciuttu, bughju è aria.
3. Tintura d'arnica
A tintura di Arnica hè un ottimu rimediu per trattà e tracce viole causate da colpi, contusioni, danni musculari è artrite.
Ingredienti
- 10 grammi di foglie secche di arnica
- 100 ml di 70% alcolu senza cetrimide (micca da brusgià)
Modu di preparazione
Mettite 10 grammi di foglie secche d'arnica in un vasettu di vetru è aghjunghjite 100 ml d'alcool à 70% senza cetrimide è lasciate riposà cupertu per 2 à 3 settimane.
Per aduprà, duvete mischjà bè a soluzione è per ogni 1 goccia di tintura duverete aghjunghje 4 gocce d'acqua. Applica a tintura di arnica à i lochi desiderati da 3 à 4 volte à ghjornu cù l'aiutu di una palla di cuttone, massendu a zona.
Possibili effetti collaterali
L'effetti secundarii di l'arnica quandu s'utilice in forma topica sò l'allergia di a pelle, gonfiore o dermatite vesiculare. Ùn hè micca cunsigliatu di ingerilu, in forma di tè, per esempiu perchè pò causà allucinazioni, vertigini, prublemi digestivi, cume difficultà in a digestione è gastrite, è complicazioni cardiache, cum'è aritmia, pressione alta, debolezza musculare, crollu, nausea, vomitu è morte.
Quandu ùn aduprà micca Arnica
L'arnica hè contraindicata per i zitelli di menu di 3 anni è ùn deve mai esse ingerita, solu s'ellu hè adupratu in una soluzione omeopatica, o applicata pura nantu à una ferita aperta. Inoltre, ùn deve micca esse adupratu durante a gravidanza postu chì hè abortiva, durante l'allattamentu è in casu di malatie di fegatu.