Chì hè l'arteriografia è cumu si face l'esame
Cuntenutu
- Cumu l'esame hè fattu
- In chì situazione si deve fà
- Cumu preparassi per l'esame
- Chì sò i risichi di l'esame
L'arteriografia, cunnisciuta ancu cum'è angiografia, hè un mezu di diagnosticu chì permette di osservà a circulazione di sangue è di vasi sanguini in una regione specifica di u corpu, da pudè identificà pussibuli cambiamenti o feriti, chì causanu certi sintomi.
E regione induve stu test hè u più adupratu sò a retina, u core è u cervellu è, per esse in gradu di realizallu, hè necessariu aduprà un agente di cuntrastu, chì rende i vasi sanguini più visibili.
Cumu l'esame hè fattu
A metodulugia di l'esame varieghja secondu a regione da analisà. Prima di inizià l'esame, anestesia lucale o sedazione hè amministrata è dopu un tubu finu hè inseritu in una arteria, generalmente situata in l'inguine, chì hè inviata in a regione per esse analizzata, induve una sostanza di cuntrastu hè iniettata, è poi e immagini rispettivi sò stati raccolti.
Durante l'esame, u duttore pò piglià l'occasione per caccià i coaguli, fà un'angioplastia, chì cunsiste à dilatà un vasu sanguinu ristrettu, o inserisce una maglia in u vascellu, affinch'ellu rimanga funziunale. Vede cumu hè fatta l'angioplastia.
A prucedura dura circa 30 minuti à 2 ore è di solitu ùn face micca dulore.
In chì situazione si deve fà
L'arteriografia hè un esame chì hè generalmente indicatu in e seguenti situazioni:
- Malatie coronarie, cum'è angina;
- Aneurismi;
- Aterosclerosi;
- Corsu;
- Infartu di miocardiu;
- Gangrene;
- Fallimentu d'organu;
- Degenerazione maculare;
- Retinopatia diabètica.
Cumu preparassi per l'esame
Prima di l'esame, u duttore pò ricumandà di suspende qualsiasi trattamentu chì implica droghe, cum'è agenti antipiastrinichi o anticoagulanti, chì interferiscenu cù a coagulazione di u sangue.
Inoltre, ùn si deve manghjà nè beie dopu mezanotte u ghjornu prima di l'esame.
Tuttavia, in certi casi, questu esame pò duverà esse effettuatu in una situazione d'urgenza, è ùn hè micca pussibule di preparassi in anticipu.
Chì sò i risichi di l'esame
L'arteriografia hè relativamente sicura è e cumplicazioni sò rare. In certi casi, contusioni o sanguinamenti ponu accade in a regione è, più raramente, infezioni o reazioni allergiche.