Infezzione di ferita chirurgica - trattamentu
A cirurgia chì implica un tagliu (incisione) in a pelle pò purtà à una infezzione di ferita dopu a chirurgia. A maiò parte di e infezioni ferite chirurgiche si presentanu in i primi 30 ghjorni dopu a chirurgia.
E infezioni di ferite chirurgiche ponu avè un drenu di pus è ponu esse rossi, dolorosi o caldi à toccu. Puderete avè una frebba è sentite male.
E ferite chirurgiche ponu esse infettate da:
- Germi chì sò dighjà nantu à a vostra pelle chì si sparghjenu à a ferita chirurgica
- Germi chì si trovanu in u vostru corpu o da l'organu induve hè stata effettuata a chirurgia
- Germi chì sò in l'ambiente intornu à voi cum'è strumenti chirurgichi infettati o in manu di u fornitore di assistenza sanitaria.
Avete più risicu per una infezzione ferita chirurgica se:
- Avè un diabete mal cuntrullatu
- Avè prublemi cù u vostru sistema immune
- Sò in sovrappesu o obesi
- Sò un fumadore
- Pigliate corticosteroidi (per esempiu, prednisone)
- Avete una cirurgia chì dura più di 2 ore
Ci sò diversi livelli di infezioni di ferite:
- Superficial - l'infezzione hè solu in l'area di a pelle
- Deep - l'infezzione va più profonda di a pelle in u musculu è u tissutu
- Organu / spaziu - l'infezzione hè prufonda è implica l'organu è u spaziu induve avete statu operatu
L'antibiotici sò usati per trattà a maiò parte di l'infezioni di ferite. A volte, pudete ancu avè bisognu di chirurgia per trattà l'infezzione.
ANTIBIOTICI
Pudete esse iniziatu à l'antibiotici per trattà l'infezzione ferita chirurgica. A durata di u tempu duverete piglià l'antibiotici varia, ma serà tipicamente per almenu 1 settimana. Pudete esse cuminciatu à aduprà antibiotici IV è poi cambiatu in pillule dopu. Pigliate tutti i vostri antibiotici, ancu sì vi sentite megliu.
Se ci hè drenaje da a vostra ferita, pò esse testatu per capisce u megliu antibioticu. Alcune ferite sò infettate da Staphylococcus aureus resistente à a meticillina (MRSA) chì hè resistente à l'antibiotici cumunimenti usati. Una infezzione MRSA necessitarà un antibioticu specificu per trattallu.
TRATTAMENTU CHIRURGICU INVASIVU
A volte, u vostru chirurgu hà bisognu di fà una procedura per pulì a ferita. Puderanu piglià cura di questu sia in sala di operazione, in a vostra stanza d'ospedale o in clinica. Anu:
- Aprite a ferita eliminendu i graffi o suture
- Fate e prove di u pus o di u tissutu in a ferita per capisce s'ellu ci hè una infezzjoni è chì tipu di medicina antibiotica funziona megliu
- Scurdate a ferita eliminendu u tessutu mortu o infettatu in a ferita
- Risciacquate a ferita cù acqua salata (soluzione salina)
- Scaricate a sacchetta di pus (ascessu), se presente
- Imbulighjate a ferita cù salami imbevuti di salina è una fascia
CURSIONI DI FERITA
A vostra ferita chirurgica pò avè bisognu à esse pulita è u medicamentu cambiatu di modu regulare. Pudete amparà à fà questu voi stessu, o l'infermieri ponu fà per voi. Se fate questu stessu, puderete:
- Eliminà u vechju fascia è l'embacchiu. Pudete duscia per bagnà a ferita, chì permette à u fasgiu di sorte più faciule.
- Pulite a ferita.
- Mettite in materiale di imballu novu è pulitu è mettite una nova fascia.
Per aiutà alcune ferite chirurgiche à guarì, pudete avè una ferita VAC (chiusura assistita da u vuoto) chì si veste. Aumenta u flussu di sangue in a ferita è aiuta cù a guarigione.
- Questu hè un vestitu di pressione negativa (vacuum).
- Ci hè una pompa à vacuum, un pezzu di schiuma tagliatu per adattassi à a ferita, è un tubu à vacuum.
- Un vestitu chjaru hè incollatu in cima.
- U vestitu è u pezzu di schiuma sò cambiati ogni 2 à 3 ghjorni.
Pò dighjà ghjorni, settimane, o ancu mesi per chì a ferita sia pulita, libera da l'infezzione, è infine guarì.
Se a ferita ùn si chjude micca da per ella stessa, pudete avè bisognu di un trapianto di pelle o chirurgia di u flap musculare per chjude a ferita. Se un flap musculare hè necessariu, u chirurgu pò piglià un pezzu di musculu da e vostre natiche, spalle, o torace superiore per mette sopra a vostra ferita. Sì avete bisognu di questu, u chirurgu ùn la ferà chè dopu chì l'infezzione sia stata eliminata.
Se l'infezzione di a ferita ùn hè micca assai profonda è l'apertura in a ferita hè chjuca, puderete piglià cura di voi in casa.
Se l'infezzione di a ferita hè profonda o ci hè una apertura più grande in a ferita, pudete avè bisognu di passà almenu uni pochi di ghjorni in ospedale. Dopu questu, puderete sia:
- Andate in casa è seguitate cù u vostru chirurgu. Infermieri ponu vene in casa vostra per aiutà cun cura.
- Andate in un stabilimentu infermieru.
Chjamate u vostru fornitore se a vostra ferita chirurgica hà qualchì segnu di infezione:
- Pus o drenaje
- Cattivu odore chì vene da a ferita
- Febbre, brividi
- Caldu à toccu
- Rossu
- Dolore o dulore à toccu
Infezzione - ferita chirurgica; Infezzione di u situ chirurgicu - SSI
Espinosa JA, Sawyer R. Infezzioni di u situ chirurgicu. In: Cameron AM, Cameron JL, eds. Terapia Chirurgica Attuale. XIII ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: cap 1337-1344.
Kulaylat MN, Dayton MT. Cumplicazioni cirurgichi. In: Townsend CM Jr, Beauchamp RD, Evers BM, Mattox KL, eds. Sabiston Manuale di Chirurgia. 20a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 12.
Weiser MC, Moucha CS. Prevenzione di l'infezzione di u situ chirurgicu. In: Browner BD, Jupiter JB, Krettek C, Anderson PA, eds. Traumu Scheletricu: Scienza di Base, Gestione è Ricostruzione. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 23.