Arterite di Takayasu: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
L'arterite di Takayasu hè una malattia induve l'infiammazione si verifica in i vasi sanguini, causendu danni à l'aorta è i so rami, chì hè l'arteria chì porta u sangue da u core à u restu di u corpu.
Sta malattia pò purtà à un restringimentu anormale di i vini sanguini o aneurismi, in i quali l'arterie sò anormalmente dilatate, chì pò purtà à sintomi cum'è dolore in u bracciu o in u pettu, ipertensione, stanchezza, perdita di pesu, o ancu purtà à complicazioni più gravi.
U trattamentu consiste in l'amministrazione di farmaci per cuntrullà l'infiammazione di l'arterie è prevene complicazioni è, in casi più gravi, a chirurgia pò esse necessaria.
Chì sò i sintomi
Spessu, a malattia hè asintomatica è i sintomi sò à pena notevuli, soprattuttu in a fase attiva. Tuttavia, à misura chì a malattia progredisce è si sviluppanu stenghi arteriali, i sintomi tendenu à diventà più evidenti, cume stanchezza, perdita di pesu, dolore generalizatu è frebba.
À u tempu, altri sintomi ponu accade, cum'è u restringimentu di i vini sanguini, causendu menu ossigenu è nutrienti per esse trasportati in l'organi, causendu sintomi cum'è debolezza è dolore in i membri, vertigini, sensazione di svenimentu, mal di testa, prublemi di memoria è difficultà à ragiunà, mancanza di rispiru, cambiamenti di visione, ipertensione, misurazione di diversi valori di pressione sanguigna trà diversi membri, polsu diminuitu, anemia è dolore toracicu.
Cumplicazioni di a malatia
L'arterite di Takayasu pò purtà à u sviluppu di parechje cumplicazioni, cume indurimentu è restringimentu di i vasi sanguigni, ipertensione, infiammazione di u core, insufficienza cardiaca, ictus, aneurisma è attaccu di core.
Cause pussibili
Ùn si sà micca certu ciò chì hè à l'urigine di sta malatia, ma si pensa chì si tratta di una malattia autoimmune, in cui u sistema immunitariu attacca l'arterie per sbagliu è chì sta reazione autoimmune pò esse scatenata da una infezione virale. Sta malatia hè più cumuna in e femine è si face più spessu in donne è donne di 10 à 40 anni.
Sta malatia evolve in 2 tappe. U stadiu iniziale hè carattarizatu da un prucessu infiammatoriu di i vini sanguini, chjamatu vasculite, chì affetta i 3 strati di u muru arteriale, chì dura di solitu mesi. Dopu a fase attiva, inizia a fase cronica, o fase inattiva di a malattia, chì hè caratterizata da a proliferazione è a fibrosi di tuttu u muru arteriale.
Quandu a malattia progredisce più veloce, ciò chì hè più raru, a fibrosi pò esse furmata impropriamente, causendu un assottigliamento è un indebolimentu di u muru arteriale, dendu origine à a furmazione di aneurismi.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu hà per scopu di cuntrullà l'attività infiammatoria di a malattia è di priservà i vini sanguini, per evità effetti collaterali à longu andà. In a fase infiammatoria di a malattia, u duttore pò prescrive corticosteroidi orali, cum'è prednisone, per esempiu, chì pò aiutà à trattà i sintomi generali è impedisce a progressione di a malattia.
Quandu u paziente ùn risponde micca bè à i corticosteroidi o hà una ricaduta, u duttore pò associà una ciclofosfamida, azatioprina o metotrexatu, per esempiu.
A chirurgia hè un trattamentu pocu adupratu per sta malattia. Tuttavia, in i casi di ipertensione arteriosa rinovascolare, ischemia cerebrale o ischemia grave di i membri, aneurismi aortici è i so rami, rigurgitazione aortica è ostruzione di e arterie coronarie, u duttore pò cunsiglialu di fà una chirurgia.