Fallimentu respiratoriu: chì hè, cause, sintomi è diagnosi
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Possibili cause di fallimentu respiratoriu
- Trattamentu per fallimentu respiratorju
U fallimentu respiratoriu hè una sindrome in cui i pulmoni anu difficoltà à fà scambii normali di gas, fallendu à ossigene currettamente u sangue o ùn pudendu eliminà l'eccessu di diossidu di carbonu, o entrambi.
Quandu accade, a persona pò sviluppà sintomi cum'è mancanza di respiru severu, culore bluastu in e dita è stanchezza eccessiva.
Ci hè dui tippi principali di fallimentu respiratoriu:
- Insuffisienza respiratoria accusa: pare subbitu per via di l'ostruzzione di e vie aeree, accidenti di trafficu, abusu di droghe o colpu, per esempiu;
- Fallimentu respiratoriu crònicu: apparisce cù u tempu per via di altre malatie croniche, cum'è a BPCO, chì impediscenu l'attività cutidiana, cum'è a scalata di e scale, senza risente di fiatu.
L'insuccessu respiratoriu hè curabile quandu u trattamentu hè iniziatu immediatamente à l'uspidale è, dunque, hè impurtante d'andà à a sala d'urgenza quandu apparisce segni di mancanza di respiru. Inoltre, in i malati crònichi, l'insufficienza respiratoria pò esse impedita trattendu a malatia sottostante.
Principali sintomi
I sintomi di fallimentu respiratoriu ponu variare secondu a so causa, è ancu i livelli di ossigenu è diossidu di carbonu in u corpu. Tuttavia, i più cumuni includenu:
- Sensazione di mancanza di respiru;
- Pelle, labbra è unghie turchine;
- Respirazione rapida;
- Cunfusione mentale;
- Stanchezza eccessiva è sonnolenza;
- Battimentu di u core irregulare.
Questi sintomi ponu appare lentamente, in casu di fallimentu respiratoriu crònicu, o apparsu intensamente è da un mumentu à l'altru, in casu di una situazione acuta.
In ogni casu, ogni volta chì sò identificati cambiamenti in u livellu respiratoriu, hè assai impurtante andà in sala d'urgenza o cunsultà un pneumologu per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu u più adattu.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di fallimentu respiratoriu hè di solitu fattu da u medicu generale o da u pneumologu, ma pò ancu esse fattu da u cardiologu quandu si pone per via di qualchì alterazione cardiaca.
In a maiò parte di i casi, stu diagnosticu pò esse fattu solu valutendu i sintomi, a storia medica di a persona è monitorendu i so segni vitali, ma l'analisi di sangue, cume l'analisi di i gasi di sangue, ponu esse aduprate ancu per valutà a quantità di ossigenu è di diossidu di carbonu.
Quandu ùn ci hè alcuna causa apparente per l'iniziu di u fallimentu, u duttore pò ancu urdinà una radiografia di torace per identificà s'ellu ci hè un prublema pulmonare chì pò esse causante di u cambiamentu.
Possibili cause di fallimentu respiratoriu
Ogni malattia o cundizione chì affetta direttamente o indirettamente u pulmone pò causà fallimentu respiratoriu. Cusì, alcune di e cause più cumuni includenu:
- Distrofia musculare o altri cambiamenti chì affettanu i nervi di i musculi respiratori;
- Usu di droga, in particulare in casu di overdose;
- Malatie pulmonari, cum'è BPCO, asma, pneumonia o embolia;
- Inalazione di fumu o altri agenti irritanti.
Inoltre, alcuni prublemi cardiaci, cum'è l'insufficienza cardiaca, ponu ancu avè insufficienza respiratoria cum'è sequenza, soprattuttu quandu u trattamentu ùn hè micca fattu bè.
Trattamentu per fallimentu respiratorju
U trattamentu per fallimentu respiratorju acutu deve esse fattu u più prestu pussibule in l'uspidale, dunque hè impurtante andà immediatamente à a sala d'urgenza o chjamà una ambulanza, chjamendu 192, ogni volta chì apparisce segni di difficoltà à respirà.
Per trattà l'insufficienza respiratoria, hè necessariu stabilizà u paziente, offrendu ossigenu per maschera è monitorà i so segni vitali, è secondu a causa di i sintomi, inizia un trattamentu più specificu.
Tuttavia, in i casi di fallimentu respiratoriu crònicu, u trattamentu deve esse fattu ogni ghjornu cù droghe per trattà u prublema sottostante, chì pò esse BPCO, per esempiu, è per evità l'apparizione di sintomi, cume una mancanza di respiru severa, chì mette in periculu a vita di u paziente. .
Vede più nantu à e opzioni di trattamentu di fallimentu respiratoriu.