Asbestosi: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
L'asbestosi hè una malattia di u sistema respiratoriu chì hè causata da l'inalazione di polvere chì cuntene amianto, cunnisciutu ancu cum'è amianto, chì accade generalmente in e persone chì travaglianu funzioni chì li lascianu esposti à sta sustanza, chì pò purtà à una fibrosi pulmonare cronica, chì ùn pò micca esse inversatu.
S'ella ùn hè trattata, l'asbestosi pò fà nasce mesotelioma, chì hè un tipu di cancheru di u pulmone, chì pò apparisce da 20 à 40 anni dopu l'esposizione à l'amianto è chì u risicu hè aumentatu in i fumatori. Scuprite chì sò i sintomi di mesotelioma è cumu si face u trattamentu.
Cause pussibili
E fibre di amianto, quandu sò inalate per un longu periodu di tempu, ponu esse alloghiate in l'alveoli pulmonari è causà a guarigione di i tessuti chì vanu l'internu di i pulmoni. Questi tessuti cicatriciali ùn si espandenu micca o si contraenu, perdendu elasticità è, dunque, purtendu à l'emergenza di difficultà respiratorie è altre complicazioni.
Inoltre, l'usu di sigarette pare aumentà a ritenzione di fibre di amianto in i pulmoni, pruvucendu a malattia à prugressà più rapidamente.
Chì sò i sintomi
I sintomi più caratteristici di l'asbestosi sò mancanza di rispiru, dulore è strettezza di u pettu, tosse secca, perdita d'appetitu cù a conseguente perdita di peso, intolleranza à i sforzi è aumentu di falange distali di e dita è di e unghie. Per fà e cumpetenze di u ghjornu, a persona hà da fà un sforzu assai più grande, sentendu si assai stanca.
A distruzzione prugressiva di i pulmoni pò causà ipertensione pulmonare, insufficienza cardiaca, effusione pleurale è in casi più gravi, cancru.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu pò esse fattu da a radiografia di u torace, chì mostra poche opacità in casu d'asbestosi. A tomografia computerizata pò ancu esse aduprata, chì permette una analisi assai più dettagliata di i pulmoni.
Ci sò ancu testi chì valutanu a funzione pulmonare, cum'è u casu di a spirometria, chì permette di misurà a capacità respiratoria di una persona.
Chì ghjè u trattamentu
In generale, u trattamentu cunsiste à fermà immediatamente l'esposizione à l'amianto, cuntrullà i sintomi è rimuovere a secrezione da i pulmoni, per rallentà a progressione di a malattia.
L'ossigenu pò ancu esse amministratu per inalazione, per mezu di una maschera, per facilità a respirazione.
Se i sintomi sò assai severi, pò esse necessariu avè un trapianto di pulmone. Vede quandu hè indicatu u trapianto di pulmone è cumu si face a recuperazione.