Curing Cancer: Trattamenti per Fighjà Fighjà
Cuntenutu
- Immunoterapia
- Vaccini
- Terapia cù cellule T.
- Anticorpi monoclonali
- Inibitori di punti di cuntrollu immuni
- Terapia genica
- Edizione genica
- Viroterapia
- Terapia ormonale
- Nanoparticule
- Stà à sapè
Quantu simu vicini?
U Cancer hè un gruppu di malatie caratterizate da una crescita cellulare insolita. Queste cellule ponu invadisce diversi tessuti di u corpu, purtendu à seri prublemi di salute.
Sicondu u, u cancheru hè a seconda causa di morte in i Stati Uniti daretu à e malatie cardiache.
Ci hè una cura per u cancheru? Sì accussì, quantu simu vicini? Per risponde à queste dumande, hè impurtante capisce a differenza trà una cura è a remissione:
- Acurà elimina tutte e tracce di cancheru da u corpu è assicura chì ùn tornerà micca.
- Remissione significa chì ci sò pochi o micca segni di cancheru in u corpu.
- Remissione cumpleta significa chì ùn ci sò micca segni rilevabili di sintomi di cancheru.
Eppuru, e cellule cancerose ponu rimanere in u corpu, ancu dopu a completa remissione. Questu significa chì u cancheru pò tornà. Quandu succede questu, hè generalmente in u primu dopu u trattamentu.
Certi duttori utilizanu u termine "guaritu" quandu si riferenu à u cancheru chì ùn ritorna micca in cinque anni. Ma u cancheru pò sempre vultà dopu à cinque anni, dunque ùn hè mai veramente guaritu.
Attualmente, ùn ci hè micca una vera cura per u cancheru. Ma i recenti prugressi in medicina è tecnulugia aiutanu à avvicinà ci di più chè mai di una cura.
Leghjite puru per amparà di più nantu à sti trattamenti emergenti è ciò chì puderianu significà per l'avvene di u trattamentu di u cancer.
Immunoterapia
L'immunoterapia da u cancer hè un tipu di trattamentu chì aiuta u sistema immunitariu à luttà contr'à e cellule cancerose.
U sistema immunitariu hè cumpostu da una varietà di organi, cellule è tessuti chì aiutanu u corpu à luttà contr'à l'invasori stranieri, cumprese batteri, virus è parassiti.
Ma e cellule di u cancheru ùn sò micca invasori stranieri, allora u sistema immunitariu pò avè bisognu d'aiutu per identificà li. Ci hè parechje manere di furnisce questu aiutu.
Vaccini
Quandu pensate à i vaccini, probabilmente penserete à elli in u cuntestu di prevenzione di malatie infettive, cum'è u morbillo, u tetanu è l'influenza.
Ma certi vaccini ponu aiutà à prevene - o ancu trattà - certi tipi di cancheru. Per esempiu, u vaccinu contra u virus papilloma umanu (HPV) prutege da parechji tippi di HPV chì ponu causà u cancheru di u cervicu.
I ricercatori anu ancu travagliatu per sviluppà un vaccinu chì aiuta u sistema immunitariu à luttà direttamente cù e cellule tumorali. Queste cellule anu spessu molecule nantu à e so superfici chì ùn sò micca presenti in cellule regolari. L'amministrazione di un vaccinu chì cuntene ste molecule pò aiutà u sistema immunitariu à ricunnosce è distrugge megliu e cellule tumorali.
Ci hè solu un vaccinu attualmente appruvatu per trattà u cancheru. Si chjama Sipuleucel-T. Hè adupratu per trattà u cancheru di prostata avanzatu chì ùn hà micca rispostu à altri trattamenti.
Stu vaccinu hè unicu perchè hè un vaccinu persunalizatu. E cellule immunitarie sò cacciate da u corpu è inviate à un laburatoriu induve sò mudificate per pudè ricunnosce e cellule di u cancheru di a prutata. Dopu sò iniettati torna in u vostru corpu, induve aiutanu u sistema immunitariu à truvà è distrugge e cellule cancerose.
I ricercatori stanu attualmente à sviluppà è testà novi vaccini per prevene è trattà certi tipi di cancheru.
Terapia cù cellule T.
E cellule T sò un tipu di cellule immunitarie. Distrughjenu invasori stranieri rilevati da u vostru sistema immune. A terapia di cellule T implica a rimozione di queste cellule è l'invio in un laboratorio. E cellule chì sembranu più reattive contr'à e cellule tumorali sò separate è crescite in grandi quantità. Queste cellule T sò poi iniettate torna in u vostru corpu.
Un tipu specificu di terapia di cellule T hè chjamatu terapia di cellule T CAR. Durante u trattamentu, e cellule T sò estratte è modificate per aghjunghje un recettore à a so superficie. Questu aiuta à e cellule T à ricunnosce è distrugge megliu e cellule tumorali quand'elli sò reintrudutti in u vostru corpu.
A terapia di cellule T CAR hè attualmente aduprata per trattà parechji tippi di cancheru, cume u limfoma adultu non-Hodgkin è a leucemia linfoblastica acuta di a zitiddina.
E prove cliniche sò in corsu per determinà cume e terapie à cellule T ponu esse in grado di curà altri tipi di cancheru.
Anticorpi monoclonali
L'anticorpi sò proteine produtte da e cellule B, un altru tipu di cellule immunitarie. Sò capace di ricunnosce obiettivi specifici, chjamati antigeni, è ligà li. Una volta chì un anticorpu si lega à un antigene, e cellule T ponu truvà è distrugge l'antigene.
A terapia di anticorpi monoclonali implica a fabbricazione di grandi quantità di anticorpi chì riconoscenu l'antigeni chì tendenu à trovassi nantu à e superfici di e cellule tumorali. Dopu sò injectati in u corpu, induve ponu aiutà à truvà è neutralizà e cellule cancerose.
Ci sò parechji tippi di anticorpi monoclonali chì sò stati sviluppati per a terapia di u cancer. Alcuni esempi includenu:
- Alemtuzumab. Questu anticorpu si lega à una proteina specifica nantu à e cellule di leucemia, destinanduli à a distruzzione. Hè adupratu per trattà a leucemia limfocitica cronica.
- Ibritumomab tiuxetan. Stu anticorpu hà una particella radioattiva attaccata, chì permette a radioattività di esse trasmessa direttamente à e cellule cancerose quandu l'anticorpu si lega. Hè adupratu per trattà certi tippi di linfoma non-Hodgkin.
- Ado-trastuzumab emtansine. Stu anticorpu hà una droga di chimioterapia attaccata ad ellu. Una volta chì l'anticorpu si attacca, libera u medicamentu in e cellule cancerose. Hè adupratu per trattà certi tipi di cancheru di u senu.
- Blinatumomab. Questu cuntene in realtà dui anticorpi monoclonali diversi. Unu si attacca à e cellule cancerose, mentre l'altru si attacca à e cellule immunitarie. Questu unisce e cellule immunitarie è di u cancer, permettendu à u sistema immunitariu di attaccà e cellule tumorali. Hè adupratu per trattà a leucemia limfocitica acuta.
Inibitori di punti di cuntrollu immuni
Inibitori di i punti di cuntrollu immuni aumentanu a risposta di u sistema immune à u cancheru. U sistema immunitariu hè cuncipitu per attaccà invasori stranieri senza distrugge altre cellule di u corpu. Arricurdatevi, e cellule cancerose ùn parenu micca strane per u sistema immunitariu.
Di solitu, e molecule di checkpoint nantu à e superfici di e cellule impediscenu à e cellule T di attaccalli. L'inibitori di i punti di cuntrollu aiutanu e cellule T à evità sti punti di cuntrollu, permettendu di attaccà megliu e cellule tumorali.
Inibitori di punti di cuntrollu immuni sò aduprati per trattà una varietà di tumori, cumpresu u cancheru di pulmone è u cancheru di a pelle.
Eccu un altru sguardu nantu à l'immunoterapia, scrittu da qualchissia chì hà passatu duie decennie à amparà è à pruvà diversi approcci.
Terapia genica
A terapia genica hè una forma di trattamentu di malatie editendu o alterendu i geni in e cellule di u corpu. I geni cuntenenu u codice chì produce parechji tipi di proteine. E proteine, à turnu, influenzanu cume e cellule crescenu, si comportanu è cumunicanu trà di elli.
In casu di cancheru, i geni diventanu difettosi o danneggiati, purtendu à alcune cellule chì crescenu fora di cuntrollu è formanu un tumore. L'ubbiettivu di a terapia genica di u cancheru hè di curà e malatie rimpiazzendu o mudificendu st'infurmazione genetica dannighjata cù un còdice sanu.
I ricercatori studianu sempre a maiò parte di e terapie geniche in laboratorii o in prove cliniche.
Edizione genica
L'edizione di geni hè un prucessu per aghjunghje, rimuovere o mudificà geni. Hè ancu chjamatu editazione di u genomu. In u cuntestu di u trattamentu di u cancer, un novu genu seria introduttu in e cellule cancerose. Questu puderebbe causà a morte di e cellule cancerose o impedirle di cresce.
A ricerca hè sempre in i primi stadii, ma hè dimustrata prumessa. Finu à avà, a maiò parte di e ricerche intornu à l'edizione genetica anu implicatu animali o cellule isolate, piuttostu chè cellule umane. Ma a ricerca continua à avanzà è evoluzione.
U sistema CRISPR hè un esempiu di mudificazione genetica chì piglia assai attenzione. Stu sistema permette à i circadori di mette in mira sequenze specifiche di DNA aduprendu un enzima è un pezzu modificatu di acidu nucleicu. L'enzima elimina a sequenza di DNA, permettendu di esse rimpiazzata cù una sequenza persunalizata. Hè un pocu cum'è aduprà a funzione "truvà è rimpiazzà" in un prugramma di trasfurmazione di testi.
U primu protokollu di prucessu clinicu per aduprà CRISPR hè statu recentemente rivedutu. In u prucessu clinicu prospettivu, l'investigatori prupone di aduprà a tecnulugia CRISPR per mudificà e cellule T in e persone cun mieloma avanzatu, melanoma o sarcoma.
Incuntrà alcuni di i circadori chì stanu travagliendu per fà l'edità genetica una realtà.
Viroterapia
Parechji tippi di virus distrughjenu a so cellula ospitante cum'è parte di u so ciclu di vita. Questu face i virus un trattamentu potenziale attraente per u cancer. A viroterapia hè l'usu di virus per uccidere selettivamente e cellule tumorali.
I virus aduprati in viroterapia sò chjamati virus oncolitici. Sò modificati geneticamente per destinà è riplicà solu in e cellule cancerose.
I sperti credenu chì quandu un virus oncoliticu uccide una cellula cancerosa, sò liberati antigeni cunnessi à u cancer. L'anticorpi ponu allora ligà à questi antigeni è scatenà una risposta di u sistema immunitariu.
Mentre i ricercatori cercanu l'usu di parechji virus per stu tipu di trattamentu, solu unu hè statu appruvatu finu à avà. Hè chjamatu T-VEC (talimogene laherparepvec). Hè un virus di l'herpes modificatu. Hè adupratu per trattà u cancheru di a pelle di u melanoma chì ùn pò micca esse eliminatu chirurgicamente.
Terapia ormonale
U corpu produce naturalmente ormoni, chì agiscenu da messageri à i tessuti è e cellule di u vostru corpu. Aiutanu à regulà parechje funzioni di u corpu.
A terapia ormonale implica l'usu di un medicamentu per bluccà a produzzione di ormoni. Alcuni tumori sò sensibili à i livelli di ormoni specifici. Cambiamenti in questi livelli ponu influenzà a crescita è a sopravvivenza di queste cellule cancerose. Abbassà o bluccà a quantità di un ormone necessariu pò rallentà a crescita di sti tippi di tumori.
A terapia ormonale hè qualchì volta aduprata per trattà u cancheru di u senu, u canna di prostata è u cancheru uterinu.
Nanoparticule
E nanoparticule sò strutture assai minuscule. Sò più chjuche di e cellule. A so dimensione li permette di movesi in tuttu u corpu è interagisce cù diverse cellule è molecule biologiche.
E nanoparticule sò strumenti prometenti per u trattamentu di u cancheru, in particulare cum'è metudu per consegnà droghe in un situ tumorale. Questu pò aiutà à fà u trattamentu di u cancheru più efficace, minimizendu l'effetti secondari.
Mentre chì u tippu di terapia nanoparticulata hè sempre largamente in u stadiu di sviluppu, i sistemi di distribuzione basati in nanoparticule sò appruvati per u trattamentu di vari tippi di cancru. Altri trattamenti di u cancheru chì utilizanu a tecnulugia nanoparticule sò attualmente in prove cliniche.
Stà à sapè
U mondu di u trattamentu di u cancheru cresce è cambia in costante. Restate aggiornatu cun queste risorse:
- . L'Institutu Naziunale di u Cancer (NCI) mantene stu situ. Hè rigularmente aggiornatu cù articuli nantu à l'ultime ricerche di u cancer è e terapie.
- . Questa hè una basa di dati ricercabile di informazioni nantu à i prucessi clinichi supportati da NCI.
- U blog di u Cancer Research Institute. Questu hè un blog di u Cancer Research Institute. Hè rigularmente aghjurnatu cù articuli annantu à l'ultime ricerche.
- A Società Americana di Cancer. L'American Cancer Society offre informazioni aggiornate nantu à e linee guida di screening di u cancheru, trattamenti dispunibuli è aggiornamenti di ricerca.
- ClinicalTrials.gov. Per i prucessi clinichi attuali è aperti in u mondu, verificate a basa di dati di a Biblioteca Naziunale di Medicina di i Stati Uniti di studii finanziati privati è publichi.