Dumandate à l'Espertu: Ricunnosce è Trattà l'iperkaliemia
Cuntenutu
- 1. Chì sò e cause più cumune di iperpotassiemia?
- 2. Chì trattamenti sò dispunibili per l'iperkaliemia?
- 3. Chì sò i segni d'avvertimentu di l'iperkaliemia?
- 4. Cumu possu sapè se aghju una iperpotassiemia grave?
- 5. Chì duverebbe include in a mo dieta per aiutà à calà u potassiu?
- 6. Chì cibi devu evità?
- 7. Chì sò i risichi di iperpotassiemia micca trattata?
- 8. Ci hè qualchì altru cambiamentu di modu di vita chì possu fà per prevene l'iperkaliemia?
1. Chì sò e cause più cumune di iperpotassiemia?
Iperkaliemia si verifica quandu i livelli di potassiu in u sangue sò troppu alti. Ci sò parechje cause di iperpotassiemia, ma e trè cause principali sò:
- pigliendu troppu putassiu
- u putassiu cambia per via di perdita di sangue o di disidratazione
- ùn pudè micca escretà u potassiu attraversu i vostri rini currettamente per via di malatie renali
False elevazioni di potassiu sò cumunemente viste nantu à i risultati di laburatoriu. Questu hè cunnisciutu cum'è pseudoiperkalemia. Quandu qualchissia hà una lettura elevata di putassiu, u duttore u verificerà di novu per assicurassi chì hè un veru valore.
Certi medicazione ponu ancu causà livelli elevati di potassiu. Questu hè di solitu in l'ambiu di una persona cù malattia renale acuta o cronica.
2. Chì trattamenti sò dispunibili per l'iperkaliemia?
Ci hè parechje opzioni di trattamentu per l'iperkaliemia. Prima, u vostru duttore hà da assicurà chì l'iperkaliemia ùn abbia causatu alcun cambiamentu cardiacu avendu subitu un EKG. Se sviluppate un ritmu cardiacu instabile per via di livelli elevati di potassiu, allora u vostru duttore vi darà terapia di calciu per stabilizà u vostru ritmu cardiacu.
Se ùn ci sò micca cambiamenti cardiaci, u vostru duttore vi darà probabilmente insulina seguita da una infusione di glucosiu. Questu aiuta à abbassà i livelli di potassiu rapidamente.
Dopu questu, u vostru duttore pò suggerisce un medicamentu per eliminà u potassu da u vostru corpu. L'opzioni includenu un medicamentu diureticu di ciclu o tiazide o un medicamentu di scambiatore di cationi. I scambiatori di cationi dispunibili sò patiromer (Veltassa) o ciclosilicatu di sodiu zirconiu (Lokelma).
3. Chì sò i segni d'avvertimentu di l'iperkaliemia?
Ùn ci sò spessu segni d'avvertimentu di iperpotassiemia. E persone cun iperkaliemia lieve o ancu moderata ùn ponu avè alcun segnu di a situazione.
Sì qualchissia hà un cambiamentu abbastanza altu in i so livelli di potassiu, ponu sperimentà debolezza musculare, fatica o nausea. A ghjente pò ancu avè cambiamenti cardiaci di EKG chì mostranu un battitu irregulare di u core, cunnisciutu ancu cum'è aritmia.
4. Cumu possu sapè se aghju una iperpotassiemia grave?
Sì avete una iperpotassiemia severa, i sintomi includenu debolezza musculare o paralisi è diminuzione di i riflessi tendini. Iperkaliemia pò ancu causà un battitu cardiacu irregulare. Se a vostra iperkaliemia provoca cambiamenti cardiaci, riceverete trattamentu subitu per evità un ritmu cardiacu chì pò potenzialmente portà à un arrestu cardiacu.
5. Chì duverebbe include in a mo dieta per aiutà à calà u potassiu?
Sì avete iperpotassiemia, i duttori vi cunsigliaranu di evità certi alimenti ricchi di potassiu. Pudete ancu assicurà di beie assai acqua. A disidratazione pò aggravà l'iperkaliemia.
Ùn ci hè manghjatu specificu chì hà da calà u vostru livellu di putassiu, ma ci sò cibi chì cuntenenu livelli più bassi di potassiu. Per esempiu, e mele, e bacche, u cavolfiore, u risu è a pasta sò tutti alimenti à bassu potassi. Eppuru, hè impurtante di limità e vostre dimensioni di porzione quandu manghjate questi alimenti.
6. Chì cibi devu evità?
Duvete assicurassi di evità cibi ricchi di potassiu. Questi includenu frutti cum'è banane, kiwi, manghi, melone, è aranci. I vegetali chì sò ricchi di potassiu includenu spinach, tomate, patate, broccoli, barbabietole, avocados, carote, zucca è fasgioli lima.
Inoltre, frutti secchi, alghe, noci è carne rossa sò ricchi di potassiu. U vostru duttore vi pò furnisce un elencu cumpletu di alimenti ricchi di potassiu.
7. Chì sò i risichi di iperpotassiemia micca trattata?
Iperkaliemia chì ùn hè micca trattata currettamente pò dà una grave aritmia cardiaca. Questu pò purtà à l'arrestu cardiacu è a morte.
Se u vostru duttore vi dice chì i vostri risultati di laburatoriu indicanu iperkaliemia, duvete riceve assistenza medica subitu. U vostru duttore verificerà dinò i vostri livelli di potassiu per escludere a pseudoiperkalemia. Ma se avete iperkaliemia, u vostru duttore procederà cù trattamenti per abbassà i vostri livelli di potassiu.
8. Ci hè qualchì altru cambiamentu di modu di vita chì possu fà per prevene l'iperkaliemia?
L'uccurrenza di iperpotassiemia in a pupulazione generale hè bassa. A maiò parte di a ghjente pò manghjà cibi chì sò ricchi in potassiu o esse in medicazione senza chì i so livelli di potassiu aumentanu. E persone chì anu u più risicu di iperpotassiemia sò quelle cun malatie renali acute o croniche.
Pudete prevene e malatie renali cunducendu un stile di vita sanu. Ciò include u cuntrollu di a vostra pressione sanguigna, esercitassi, evitendu i prudutti di tabacchi, limitendu l'alcol, è mantenendu un pesu sanu.
Alana Biggers, MD, MPH, FACP, hè internista è assistente prufessore di medicina à l'Università di Illinois-Chicago (UIC) College of Medicine, induve hà ricevutu u so diploma di MD. Hà dinò un Maestru di Salute Publica in epidemiologia di e malatie croniche da a Tulane University School of Public Health and Tropical Medicine è hà compiu una borsa di salute publica in i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC). Dr.Biggers hà interessi in a ricerca di disparità di salute è hà attualmente una borsa NIH per a ricerca in diabete mellitus è sonnu.