Prick test: cosa hè, à chì serve è cumu si face
Cuntenutu
U test Prick hè un tippu di test di allergie chì si face mettendu sostanze chì puderebbenu causà allergie in l'avambracciu, permettendulu di reagisce per circa 15 à 20 minuti per avè u risultatu finale, vale à dì da verificà s'ellu ci era una risposta di u corpu à l'agente potenzialmente allergenicu.
Malgradu chì hè abbastanza sensibile è pò esse realizatu à persone di tutte l'età, u risultatu hè più affidabile da 5 anni, postu chì à quella età u sistema immunitariu hè dighjà più sviluppatu. A prova di Prick hè rapida, eseguita in u stessu ufficiu di l'allergologu è furnisce risultati in pochi minuti, essendu impurtante per l'iniziu di u trattamentu più adattu.
Per chì ghjè
U test Prick hè indicatu per verificà se a persona hà un tipu d'allergia alimentaria, cum'è gamberi, latte, ovu è arachidi, per esempiu, respiratoriu, chì pò esse causatu da acari di polvere è polvere di casa, morsi di insetti o u lattice, per esempiu.
A maiò parte di u tempu, u test Prick hè fattu cun u test per allergie di cuntattu, in u quale una cinta adesiva contenente alcune sostanze potenzialmente allergeniche hè posta nantu à u schernu di a persona, essendu rimossa solu dopu 48 ore. Capite cumu si face u test di l'allergia.
Cumu hè fattu
U test Prick hè veloce, simplice, sicuru è indolore. Per chì questu test sia effettuatu, si raccomanda chì a persona suspenda l'usu di anti-allergeni, in forma di pillole, creme o unguenti, per circa 1 settimana prima di u test, in modo chì ùn ci sia interferenza in u risultatu.
Prima di inizià a prova, hè impurtante chì l'avambracciu sia osservatu per identificà qualsiasi segnu di dermatite o lesioni, perchè se questi cambiamenti sò nutati, pò esse necessariu fà u test nantu à l'altru avambraccio o rimandà u test. A prova hè fatta seguendu u passu dopu à passu:
- Igiene di l'avambracciu, chì hè u locu induve si face u test, aduprendu 70% d'alcol;
- Applicazione di una goccia di ogni sostanza putenzialmente allergenicu cù una distanza minima di 2 centimetri trà ognunu;
- Eseguendu una piccula perforazione attraversu a goccia cù u scopu di fà a sustanza in cuntattu direttu cù l'organisimu, purtendu à una reazione immunologica. Ogni perforazione hè fatta cù una agulla diversa per ch'ellu ùn ci sia contaminazione è interferisce cù u risultatu finale;
- Osservazione di reazione, esse indicatu chì a persona ferma in l'ambiente induve a prova hè stata effettuata.
I risultati finali sò uttenuti dopu à 15 à 20 minuti è hè pussibule chì durante l'attesa a persona noti a furmazione di piccule elevazioni in a pelle, rossi è pruriti, indicendu chì ci era una reazione allergica. Ancu se u pruritu pò esse abbastanza scomudu, hè impurtante chì a persona ùn pruce micca.
Capisce i risultati
I risultati sò interpretati da u duttore osservendu a presenza di rossi o elevazioni in a pelle à u locu induve a prova hè stata effettuata, è hè ancu pussibule determinà chì sustanza hà scatenatu l'allergia. I test sò cunsiderati pusitivi quandu l'altitudine rossa in a pelle hà un diametru uguale o superiore à 3 mm.
Hè impurtante chì i risultati di u test Prick sò valutati da u duttore tenendu in contu a storia medica di a persona è u risultatu di altri test di allergie.