Cosa hè l'astigmatismu, Cumu Identificà è Trattà
Cuntenutu
- Cumu sapè se hè astigmatismu
- Test d'astigmatismu da fà in casa
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Quandu per vede un duttore
L'astigmatismu hè un prublema in l'ochji chì vi face vede oggetti assai sfocati, causendu mal di testa è fatica d'ochji, soprattuttu quandu hè assuciatu à altri prublemi di vista cum'è a miopia.
Generalmente, l'astigmatismu nasce da a nascita, à causa di una deformazione di a curvatura di a cornea, chì hè rotonda è micca ovale, pruvucendu i raggi di luce à focalizassi nantu à parechji posti nantu à a retina invece di focalizassi nantu à una sola, rendendu l'imagine menu nitida , cum'è mostru in l'imaghjini.
L'astigmatismu hè curabile per mezu di chirurgia oculare chì si pò fà dopu à l'età di 21 anni è chì di solitu face chì u paziente smette di purtà occhiali o lenti di cuntattu per pudè vede currettamente.
Forma corneale in visione normaleForma cornea in astigmatismuUna piccula deformazione in a córnea hè assai cumuna in l'ochji, soprattuttu quandu invechjate. Dunque, hè cumunu identificà chì avete astigmatismu dopu un esame di visione di routine. Tuttavia, a maiò parte di i casi anu solu un picculu gradu, chì ùn altera micca a visione è, dunque, ùn richiede trattamentu.
Cumu sapè se hè astigmatismu
I sintomi più cumuni di l'astigmatismu includenu:
- Vede i bordi di un ughjettu sfocatu;
- Cunfundite simbuli simili cum'è e lettere H, M, N o i numeri 8 è 0;
- Ùn pudendu micca vede currettamente e linee dritte.
Dunque, quandu avete qualchissia di sti sintomi hè cunsigliatu di andà à l'oftalmologu per fà u test di a visione, diagnosticà l'astigmatismu è inizià u trattamentu, se necessariu.
Altri sintomi, cum'è l'ochji stanchi o u mal di testa, ponu accade quandu u paziente soffre d'astigmatismu è un altru prublema di visione, cum'è iperopia o miopia, per esempiu.
Test d'astigmatismu da fà in casa
U test di casa per l'astigmatismu consiste in guardà l'immagine sottu cun un ochju chjosu è l'altru apertu, dopu cambià per identificà se l'astigmatismu hè presente in un ochju solu o in i dui.
Postu chì a difficultà di a visione in l'astigmatismu pò accade da vicinu o da luntanu, hè impurtante chì a prova sia fatta à varie distanze, finu à un massimu di 6 metri, per identificà da chì distanza l'astigmatismu affetta a visione.
In casu d'astigmatismu, u paziente puderà osservà cambiamenti in l'immagine, cume linee più leggere di altre o linee storte, mentre una persona cun visione normale deve vede tutte e linee di listessa dimensione, cù u listessu culore è a stessa distanza .
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'astigmatismu deve sempre esse raccomandatu da un oculista, postu chì hè necessariu identificà u gradu currettu di astigmia per sapè chì sò i migliori occhiali o lenti di cuntattu.
Inoltre, cume hè assai cumunu per l'astigmatismu esse diagnosticatu cun miopia o iperopia, pò esse necessariu aduprà occhiali è lenti adattati per i dui prublemi.
Per un trattamentu definitivu, a megliu opzione hè a cirurgia oculare, cum'è Lasik, chì usa un laser per mudificà a forma di a córnea è migliurà a visione. Amparate più nantu à stu tipu di cirurgia è i so risultati.
Quandu per vede un duttore
Hè cunsigliatu di cunsultà l'oftalmologu quandu si osserva cambiamenti in l'imagine quandu si face u test di casa di astigmatismu, se si vede oggetti sfocati o se si sente mal di testa senza ragione apparente.
Durante a cunsultazione hè impurtante infurmà u duttore se:
- Ci sò altri sintomi, cum'è mal di testa o ochji stanchi;
- Ci sò casi d'astigmatismu o altre malatie oculare in a famiglia;
- Alcuni membri di a famiglia portanu occhiali o lenti à cuntattu;
- Hà suffertu qualchì traumu à l'ochji, cum'è colpi;
- Si soffre di qualchì malattia sistemica cume u diabete o a pressione alta.
Inoltre, si raccomanda chì i pazienti cun diabete o altri prublemi oculari, cume miopia, hipermetropia o glaucoma, fessenu un appuntamentu cù l'oftalmologu ogni annu.