Suppressori di u Sistema Immune per a Malatia di Crohn
Cuntenutu
Panoramica
Ùn ci hè micca rimediu per a malatia di Crohn, cusì u sollievu di i sintomi vene in forma di remissione. Una varietà di trattamenti sò dispunibili chì ponu aiutà à alleviare i sintomi. L'immunomodulatori sò droghe chì mudificanu u sistema immune di u corpu.
Per qualchissia cù Crohn, questu pò aiutà à riduce u gonfiore chì causa tanti sintomi.
L'immunomodulatori includenu droghe chì sò immunosuppressanti è immunostimulanti. L'immunosupressori inibiscenu l'immunità di u corpu, ma a suppressione di l'immunità pò ancu mette u corpu in più risicu per altre malatie.
L'immunostimulanti aumentanu o "stimulanu" u sistema immune di u corpu, chì incuraghjenu u corpu à cumincià à luttà contr'à e malatie.
Ci hè parechji tippi di immunomodulatori, ognunu vendutu cù a so marca. Azatioprine, mercaptopurine è methotrexate sò i trè tippi principali.
Azatioprina
L'azatioprina hè spessu usata in e persone chì ricevenu un trasplante d'organu per impedisce à u corpu di ricusà u novu organu supprimendu u sistema immunitariu di u corpu. Hè ancu usatu per trattà l'artrite reumatoide, chì hè una cundizione induve u corpu di una persona attacca e so articulazioni.
Ancu se azatioprine ùn hè statu dimustratu per esse efficace per riduce i sintomi di Crohn à breve termine o uttene a remissione, pò riduce a necessità di trattamentu di steroidi. A ricerca mostra chì l'azatioprina aiuta à mantene e persone in remissione una volta chì i sintomi di Crohn sò sott'à cuntrollu.
Per questa ragione, u College Americanu di Gastroenterologia sustene l'usu di azatioprina per e persone chì sò in remissione o chì anu sempre sintomi malgradu l'usu di steroidi.
Ci hè ancu alcuni effetti rari, ma severi, di l'azatioprina. Questa droga face chì u vostru corpu produci menu globuli bianchi. Questu pò causà prublemi perchè i globuli bianchi di u sangue combattenu l'infezioni.
E persone chì piglianu azatioprina ponu ancu sperimentà una infiammazione di u pancreas o un risicu più elevatu di sviluppà linfoma.
A causa di questi effetti collaterali, l'azatioprina hè generalmente prescritta solu per i casi moderate à severi di Crohn. Duvete cunsiderà tutti i rischi prima di piglià azatioprina. Pudete ancu esse testatu per a carenza di TPMT, chì pò influenzà u vostru sistema immunitariu.
Mercaptopurina
A mercaptopurina, chjamata ancu 6-MP, hè cunnisciuta per impedisce a crescita di e cellule tumorali. Questa droga hè spessu usata per trattà a leucemia. In i persone cun Crohn, a mercaptopurina pò aiutà à mantene a remissione.
A mercaptopurina pò riduce a produzzione di globuli bianchi è rossi. U vostru medicu vulerà probabilmente fà analisi di sangue regolari per assicurà chì ùn ci sia danni à a vostra midula ossea. Pudete ancu esse testatu per a carenza di TPMT, chì pò influenzà u vostru sistema immunitariu.
Altri effetti secondari di mercaptopurina ponu include:
- piache di bocca
- frebba
- mal di gola
- sangue in l'urina o feci
Duvete cunsiderà tutti l'effetti secondari possibili prima di inizià u trattamentu.
Metotrexatu
U metotrexatu blocca u metabolismu cellulare, chì face more e cellule. Questu hà purtatu à u so usu per a malatia di Crohn, u cancheru è a psoriasis.
L'American College of Gastroenterology sustene l'usu di metotrexatu per trattà i sintomi di a malatia di Crohn in e persone chì sò dipendenti di steroidi. Methotrexate aiuta ancu à mantene e persone cun Crohn in remissione.
Tuttavia, u metotrexatu hà effetti collaterali chì includenu una tossicità pussibile di u fegatu o di a midula ossea è, in rari casi, a tossicità di i pulmoni. Omi o donne chì provanu à incinte ùn devenu micca aduprà sta droga. Eppuru effetti severi menu include:
- mal di testa
- sonnolenza
- eruzione cutanea
- nausea è vomitu
- perdita di capelli
Cose da tene à mente
L'immunomodulatori ponu aiutà à cumbatte i sintomi ligati à a malatia di Crohn, ma interferiscenu cù a capacità di u vostru corpu di luttà contr'à l'infezioni. Mentre pigliate immunomodulatori, fate attenzione à qualsiasi segnu di infezzione, cum'è febbre o brividi.
Sì avete sviluppatu questi sintomi, cuntattate subitu u vostru duttore.
Ogni volta chì pigliate immunomodulatori, assicuratevi chì u vostru medicu testi u vostru sangue regolarmente per segni di danni à e vostre ossa è organi interni.
Alcuni immunomodulatori ponu esse bè da piglià durante a gravidanza, ma duverete discutere i vantaggi è i svantaghji di inizià una nova medicazione cù u vostru duttore. Duvete parlà cù u vostru duttore se site incinta o, sì site un omu o una donna, puderete cuncepisce.