Chì accade durante un attaccu di angioedema ereditariu?
Cuntenutu
- Mutazioni si verificanu in u SERPING1 gene
- I livelli di inibitori di esterasi C1 sò ridotti in quantità o funzione
- Qualcosa innesca una dumanda per l'inibitore di esterasi C1
- Kallikrein hè attivatu
- E quantità eccessive di bradicinina sò prodotte
- I vini sanguini fugenu troppu fluidu
- U fluidu s'acumula in i tessuti di u corpu
- U gonfiore si verifica
- Ciò chì accade in u tippu 3 HAE
- Trattà l'attacu
E persone cun angioedema ereditariu (HAE) sperimentanu episodi di gonfiori di tessuti molli. Tali casi si trovanu in e mani, i pedi, u trattu gastrointestinale, i genitali, a faccia è a gola.
Durante un attaccu HAE, a so mutazione genetica ereditata si traduce in una cascata di eventi chì portanu à u gonfiu. U gonfiore hè assai diversu da un attaccu di allergie.
Mutazioni si verificanu in u SERPING1 gene
Inflammazione hè a risposta nurmale di u vostru corpu à l'infezzione, irritazione, o una ferita.
À un certu puntu, u vostru corpu hà bisognu di pudè cuntrullà l'infiammazione perchè troppu pò purtà à prublemi.
Ci hè trè tippi diffirenti di HAE. I dui tippi più cumuni di HAE (tippi 1 è 2) sò causati da mutazioni (errori) in un genu chjamatu SERPING1. Stu genu hè situatu nantu à u cromusomu 11.
Stu genu furnisce istruzzioni per fà a proteina C1 esterase inhibitor (C1-INH). C1-INH aiuta à riduce l'infiammazione bloccendu l'attività di e proteine chì prumove l'infiammazione.
I livelli di inibitori di esterasi C1 sò ridotti in quantità o funzione
A mutazione chì provoca HAE pò purtà à una riduzzione di i livelli C1-INH in u sangue (tipu 1). Pò dinò risultà in un C1-INH chì ùn funziona micca bè, malgradu un livellu nurmale di C1-INH (tippu 2).
Qualcosa innesca una dumanda per l'inibitore di esterasi C1
À un certu puntu, u vostru corpu hà bisognu di C1-INH per aiutà à cuntrullà l'infiammazione. Alcuni attacchi HAE accadenu senza ragione chjara. Ci sò ancu fattori chì aumentanu a necessità di u vostru corpu di C1-INH. I trigger sò varii da persona à persona, ma i trigger cumuni includenu:
- attività fisiche ripetitive
- attività chì creanu pressione in una zona di u corpu
- tempu fretu o cambiamenti di tempu
- alta esposizione à u sole
- muzziconi d'insetti
- stress emozionale
- infezioni o altre malatie
- cirurgia
- prucedure dentale
- cambiamenti hormonali
- certi alimenti, cum'è noce o latte
- medicazione per riduce a pressione sanguigna, cunnisciuti cum'è inibitori ACE
Sì avete HAE, ùn avete micca abbastanza C1-INH in u sangue per cuntrullà l'infiammazione.
Kallikrein hè attivatu
U passu prossimu in a catena di eventi chì portanu à un attaccu HAE implica un enzima in u sangue cunnisciutu cum'è kallikrein. C1-INH suprime u calikreinu.
Senza abbastanza C1-INH, l'attività di kallikrein ùn hè micca inibita. U kallikrein spende allora (separa) un sustratu cunnisciutu cum'è kininogenu à moltu pesu moleculare.
E quantità eccessive di bradicinina sò prodotte
Quandu a kallikrein divide u kininogenu, risulta in un peptide cunnisciutu cum'è bradicinina. Bradykinin hè un vasodilatatore, un cumpostu chì apre (dilata) u lume di i vini sanguini. Durante un attaccu HAE, sò prodotte quantità eccessive di bradichinina.
I vini sanguini fugenu troppu fluidu
Bradykinin permette à più fluidu di passà per i vini sanguini in i tessuti di u corpu. Questa fugida è a dilatazione di i vasi sanguigni chì provoca dà ancu risultati à una pressione sanguigna più bassa.
U fluidu s'acumula in i tessuti di u corpu
Senza abbastanza C1-INH per cuntrullà stu prucessu, u fluidu si accumula in i tessuti sottucutanei di u corpu.
U gonfiore si verifica
U fluidu in eccessu risulta in l'episodi di gonfiore severu vistu in e persone cun HAE.
Ciò chì accade in u tippu 3 HAE
Un terzu, tippu assai raru di HAE (tipu 3), accade in una materia diversa. U tippu 3 hè u risultatu di una mutazione in un genu diversu, situatu annantu à u cromusoma 5, chjamatu F12.
Stu genu furnisce istruzzioni per fà una proteina chjamata fattore XII di coagulazione. Questa proteina hè implicata in a coagulazione di u sangue è ancu responsabile di stimulà l'infiammazione.
Una mutazione in u F12 U genu crea una proteina fattore XII cun attività aumentata. Questa à a so volta face pruduce più bradicinina. Cum'è i tippi 1 è 2, l'aumentu di bradicinina face chì i muri di i vasi sanguini scappinu incontrollabilmente. Questu porta à episodi di gonfiore.
Trattà l'attacu
Sapendu ciò chì accade durante un attaccu HAE hà purtatu à miglioramenti in i trattamenti.
Per impedisce u fluidu da l'accumulazione, e persone cun HAE anu bisognu di piglià medicazione. E droghe HAE impediscenu u gonfiore o aumentanu a quantità di C1-INH in u sangue.
Questi includenu:
- una infusione diretta di plasma congelatu frescu donatu (chì cuntene C1 esterase inhibitor)
- medicazione chì rimpiazza C1-INH in u sangue (questi includenu Berinert, Ruconest, Haegarda è Cinryze)
- terapia androgena, cum'è una droga chjamata danazol, chì pò aumentà a quantità di C1-INH esterasi inhibitore produttu da u vostru fegatu
- ecallantide (Kalbitor), un medicamentu chì inibisce a scissione di kallikrein, impedendu cusì a produzzione di bradykinin
- icatibant (Firazyr), chì ferma a bradicinina da u ligame à u so receptore (antagonistu di u receptore bradicinina B2)
Cumu pudete vede, un attaccu HAE si faci in modu diversu da una reazione allergica. Drogini aduprati per trattà e reazioni allergiche, cum'è antihistaminici, corticosteroidi, è epinefrina, ùn funzioneranu micca in un attaccu HAE.