Aiutu! U mo zitellu si soffoca cù u latte!
Cuntenutu
- Cosa facciu se u mo ciucciu si strangula cù u latte?
- Perchè u mo criaturu si soffoca quandu allatta?
- Cumu impediscu à u mo zitellu di soffocà u latte quandu allatta?
- Perchè u mo criaturu soffoca a formula da a buttiglia?
- Quandu devu chjamà aiutu?
- Purtà si
Parechji genitori aspittàvanu di manghjà u tempu cù u so zitellu. Hè una occasione di ligami è vi dà ancu uni pochi di minuti di pace è tranquillità.
Ma per certi, l'alimentazione in buttiglia o l'allattamentu pò purtà à sordi imbavagliati o affucati, chì sò alarmanti sì site un novu parente. Fortunatamente, ci sò cose chì pudete fà per aiutà à prevene u vostru zitellu da soffocà u latte o a formula.
Cosa facciu se u mo ciucciu si strangula cù u latte?
Se u to zitellu sembra gag assai mentre manghja, ùn panichi micca. "U soffocamentu è l'imbracatura durante l'alimentazione hè cumunu in i zitelli ghjovani", dice Robert Hamilton, MD, FAAP, pediatra in u Providence Saint John's Health Center in Santa Monica.
Hamilton dice chì i zitelli nascenu cun un "riflessu iper-gag" esageratu ma protettivu, chì pò causà gagging mentre l'alimentazione. Inoltre, i criaturi gag facilmente cù a so propria immaturità neurologica.
"I criaturi crescenu è amparanu novi modi per aduprà u so corpu (è a bocca) ogni ghjornu", dice Amanda Gorman, CPNP è fundatore di Nest Collaborative, una cullizzioni di Cunsiglieri Internaziunali Certificati in Lattazione.
"Spessu, fermà l'alimentazione è posizionà u zitellu in pusizione cun un bonu sustegnu di a testa è di u collu li darà qualchì siconda per gestisce u prublema".
Gina Posner, MD, pediatra à u MemorialCare Orange Coast Medical Center, dice chì se u vostru zitellu principia à soffocà, lasciarli piantà di manghjà per un pocu è pattiallu. "In regula, si stanu affucannu di liquidi, si risolverà rapidamente", dice.
Perchè u mo criaturu si soffoca quandu allatta?
U mutivu u più cumunu per chì un criaturu s'affolle durante l'allattamentu hè chì u latte esce più veloce di ciò chì u vostru criaturu pò inghjuttà. Di solitu, questu accade quandu a mamma hà un eccessu di latte.
Sicondu a Liga Internaziunale La Leche (LLLI), i segni cumuni di eccessiva offerta includenu inquietudine à u senu, tosse, soffocazione, o inguantà u latte, soprattuttu à a falata, è mordendu u capezzolu per piantà u flussu di latte, trà altri.
Puderete ancu avè un abbattimentu iperattivu, chì provoca un flussu putente di latte in bocca di u to zitellu. Quandu i vostri seni sò stimulati da u zitellu chì allatta, l'oxitocina provoca u riflessu di lassà chì libera u latte.
Sì avete un disattivu iperattivu o cun forza, sta liberazione accade troppu veloce per u vostru zitellu per risponde adeguatamente, pruvucendu li à gulp o soffocà mentre allatta.
Cumu impediscu à u mo zitellu di soffocà u latte quandu allatta?
Una di e prime cose chì pudete fà per aiutà à prevene u vostru zitellu da soffocà mentre manghjà hè di cambià a pusizione d'alimentazione.
"Per e mamme chì allattanu chì sembranu avè un disattivu eccessivu, tipicamente raccomandemu d'infermiera in una posizione rilassata, chì inverte l'effettu di a gravità è permette à u zitellu di avè più cuntrollu", dice Gorman.
Posner consiglia di tirà u vostru zitellu da u pettu ogni tantu per aiutallu à ripiglià fiatu è à rallentà. Pudete ancu caccià u to criaturu da u pettu per 20 à 30 secondi quandu u to latte si lascia falà per a prima volta.
Oltre à una pusizione rilassata, u LLL raccomanda di stendesi da u vostru latu per chì u vostru zitellu possi lascià chì u latte scorra da a so bocca quandu scorri troppu prestu.
Inoltre, spressione di latte per 1 à 2 minuti prima di purtà u to zitellu à u vostru senu pò aiutà. Fate cusì permette chì a forza abbattuta accade prima di chjappà u zitellu. Dice questu, fate attenzione cù sta tecnica, chì u pumping per troppu tempu dirà à u vostru corpu di fà più latte è di peghju u prublema.
Perchè u mo criaturu soffoca a formula da a buttiglia?
Quandu u vostru criaturu gags quandu beie da una buttiglia, hè spessu per u pusizionamentu. Mentirà u vostru zitellu annantu à e spalle mentre l'alimentazione in buttiglia porterà à un flussu di latte più veloce, rendendu più difficiule per u vostru zitellu à cuntrullà a percentuale di alimentazione.
"Inclinà u fondu di a buttiglia più altu ch'è u nipple aumenta u tassu di u flussu di u latte, cum'è un nipple cun troppu grande di un foru per l'età di u zitellu", Gorman cunsiglia. Inclinà a buttiglia troppu altu pò purtà à aumenti involuntarii di assunzione è cuntribuisce à prublemi cum'è u reflux.
Invece, quandu alimentate in buttiglia un criaturu, pruvate à aduprà una tecnica chjamata alimentazione in buttiglia à ritmu. "Mantendu a buttiglia parallela à a terra, u zitellu ferma in cuntrollu di u flussu di latte, cumu si trovanu à u pettu", dice Gorman.
Sta tecnica permette à u vostru zitellu di tirà attivamente u latte fora di a buttiglia cù e so cumpetenze di suchju è li lascia fà piglià facilmente una pausa quandu ci vole. Inutili, a gravità hè in cuntrollu.
Per i zitelli chì sò alimentati in buttiglia da parechji caregivers, Gorman dice chì tutte e persone chì amministranu alimenti devenu esse educati à l'alimentazione di u biberon à ritmu.
Infine, ùn duverete mai appughjà a buttiglia per nutrisce u vostru zitellu è alluntanassi. Postu ch'elli ùn ponu micca cuntrullà u flussu di u latte, continuerà à vene ancu se u to criaturu ùn hè micca prontu à ingolle.
Quandu devu chjamà aiutu?
"U meccanisimu di ingoio hè cumplicatu è richiede parechji gruppi musculari chì travaglianu inseme in cuncertu è in a sequenza di tempu curretta", dice Hamilton. Fortunatamente, u bavaglio di solitu diminuisce quandu i zitelli crescenu è diventanu megliu à ingoiare.
Eppuru, se site un novu parente o caregiver, hè intelligente di piglià a rianimazione cardiopulmonare infantile (CPR). Mentre hè raru, un episodiu strangulante chì hà fattu chì u to criaturu diventessi turchinu o perdessi a cuscenza seria una emergenza.
Se avete prublemi in relazione cù l'allattamentu, cuntattate un capimachja LLL o un Cunsultante Internaziunale Certificatu in Lattazione (IBCLC). Puderanu aiutà cun u latch di u to babbu, u pusizionamentu, i prublemi di eccessione, è i prublemi forti di fallu.
Sì avete prublemi in relazione cù l'alimentazione in buttiglia, cuntattate u pediatricu di u to figliolu. Puderanu aiutà cù a selezzione di biberoni è di capezzoli, è ancu di pusizioni d'alimentazione chì impediscenu di soffocà u latte o a formula.
Se u vostru criaturu cuntinueghja à soffocà ancu dopu à rallentà a tarifa di l'alimentazione, duvete cuntattà u vostru pediatra per escludere qualsiasi ragione anatomica perchè inghjuttisce pò esse sfida.
Purtà si
Quandu sentite chì u vostru criaturu gagging o soffoca durante l'alimentazione, ùn panice micca. Cacciate u criaturu da u capezzolu è appughjatelu per aiutà li à schjarisce e so vie aeree.
Spessu ci vulerà un pocu di tempu per chì u vostru zitellu amparessi à allattà cun facilità. Intantu, pruvate à mantene u vostru criaturu in pusizione durante l'alimentazione è fate u flussu di latte più lento, se hè pussibule. Abbastanza prestu, u tempu d'alimentazione serà una dolce sessione di cugliera!