U prugramma di u sonnu di u to zitellu in u primu annu

Cuntenutu
- Hè nurmale?
- Nascita finu à 2 mesi
- Prevenzione SIDS
- Da 3 à 5 mesi
- 6 à 8 mesi
- Verificazione di sicurezza
- 9 à 12 mesi
- Graficu di riassuntu di u primu annu di vita di u sonnu
- Cunsiglii per un sonnu megliu
- U take away (è cura di voi!)
Hè nurmale?
Stai ghjunghjendu à a terza tazza di joe dopu à esse stata parechje volte eri sera? Sentite preoccupatu chì l'interruzzioni di notte ùn finiscinu mai?
In particulare quandu site un pocu - ok, assai- privatu di sonnu, hè solu naturale d'avè parechje dumande è ancu qualchì angoscia in quantu à i schemi di sonnu di u to zitellu.
Simu quì per voi cù risposte. Prima, fate un soffiu prufondu è ricurdatevi chì ci hè una larga gamma di cumportamenti di sonnu nurmali per i zitelli in u so primu annu di vita.
Ogni criaturu hè un individuu unicu - è questu significa differenze in u modu di dorme. Ma fighjemu qualchì tendenza generale chì pudete sperimentà.
Nascita finu à 2 mesi
L'avete rientrata in casa da l'uspidale cù u vostru chjucu, è probabilmente pare chì tuttu u to zitellu vulessi fà hè dorme. (Dui parolle: Prufittatelu!) Durante i primi mesi di a vita di u to zitellu, passeranu più di 15-16 ore à ghjornu à dorme.
Sti viaghji in i paesi di i sogni anu da vene in parechji picculi pezzi chì giranu intornu à un ciclu di manghjà, cacà è dorme. Mentre questu vi pò offre l'uppurtunità di piglià qualchi zzz's durante u ghjornu mentre u vostru criaturu hè addurmintatu, a necessità di alimentazioni frequenti di solitu significa chì un neonatu hè alzatu ogni 2-3 ore ghjornu è notte - è cusì, sì ancu.
Perchè tanti pasti? I primi 10 à 14 ghjorni di a vita di un criaturu sò spesi per vultà à u so pesu originale di nascita. Durante questu tempu, pudete ancu avè bisognu di svegliare un zitellu addurmintatu. (Un sentimentu orribile, a sapemu.)
Una volta chì tornanu à u so pesu di nascita, u vostru pediatre probabilmente dicerà chì ùn avete micca bisognu di svegliare u vostru zitellu per manghjà di notte. Questu pò permette di passà più longu trà alimenti in l'ore di sera.
Ma prima di inizià a vostra danza di u sonnu di a vittoria (o solu u sonnu di a vittoria, veramente), duvete sapè chì per i zitelli allattati à u pettu, hè nurmale chì si sveglieranu ogni 3 à 4 ore durante a notte per manghjà ancu se ùn li state svegliati .
Alcuni ciucci ponu rializà una striscia un pocu più longa di circa 6 ore mentre s'avvicinanu di 3 mesi, dunque alcuni occhi chiusi sustinuti ponu ghjunghje in un prossimu futuru.
I zitelli appena nati ùn riescenu micca à ricunnosce i cicli di ghjornu è di notte. Per aiutà à sviluppà sta comprensione, pudete offre più simulazione è luce durante l'ore di ghjornu.
Per incuragisce ancu di più e bone abitudine di sonnu, crea un ambiente tranquillu è bughju per u sonnu di notte è mette u zitellu à dorme in un presepiu quand'elli sò addurmintati, ma ancu micca addurmintati.
Prevenzione SIDS
U sindrome di morte subita di i zitelli (SIDS) hè più prubabile di accade in i primi mesi di a vita di un zitellu, dunque hè impurtante di seguità e misure preventive di u SIDS. Amparate più quì o parlate cù u vostru pediatre.

Da 3 à 5 mesi
Dopu à e vostre prime 6 à 8 settimane cum'è novu genitore, puderete cumincià à nutà chì u vostru zitellu hè più alerta è vole passà più tempu à interagisce cun voi durante u ghjornu. In questu tempu pudete ancu notà chì u vostru zitellu lascia una di e so sonnette è dorme circa un'ora di menu ogni ghjornu.
Quandu i tratti trà i cicli di sonnu si allunganu, i mudelli di sonnu cuminceranu ancu à sviluppà. Almenu una longa stesa di circa 6 ore di sonnu o più pò cumincià à cumparisce di notte. Pudete incuragisce questu è ùn avete micca bisognu di svegliare u vostru chjucu, a menu chì ùn sia micca cunsigliatu da un duttore per fà.
Cuntinuate à mette u vostru zitellu per dorme in un sonnu, ma micca pienu addurmintatu. Questu stabilisce u successu futuru è aiuta cù l'insegnamentu di u vostru zitellu à calmà si torna à dorme - una abilità assai preziosa!
Se ùn avete micca creatu qualchì rutina di notte, pudete vulete pensà à fà què avà. Queste rutine ponu esse risparmiatori di sonnu quandu u vostru zitellu principia à sperimentà regressioni di sonnu è salti di sviluppu.
Aspetta ... hai dettu regressioni di sonnu? Dunque, iè - ghjustu quandu u vostru zitellu cadi in un bellu ritimu di solu unu o dui sveglii à a notte, pudete truvà chì parenu di riturnà à svegliarsi più spessu. Puderanu ancu ricumincià à piglià sieste più brevi di ghjornu. Eccu alcuni signali chjave chì a regressione di u sonnu di 4 mesi hà iniziatu.
Ancu se questu hè chjamatu un sonnu regressione, hè veramente un segnu chì u vostru criaturu si sviluppa, allora appiccatevi quì è fidatevi chì un sonnu megliu ci hè davanti!
6 à 8 mesi
À 6 mesi, a maiurità di i zitelli sò pronti à passà a notte (8 ore più o menu) senza manghjà - saluta! (S'ellu ùn hè micca u casu per voi, però, sapete chì hè assai cumunu per alcuni zitelli di svegliarsi almenu una volta a notte.)
Circa 6 à 8 mesi, pudete ancu rimarcà chì u vostru zitellu hè prontu à lascià cascà un'altra di e so sonnette, pigliendu solu 2 o 3. Ma probabilmente dormeranu ancu un totale di 3 à 4 ore durante u ghjornu, chì u sonnu di ghjornu pò vene in pezzi più longhi.
Verificazione di sicurezza
Quandu u vostru zitellu diventa più mobile, hè assai impurtante di piglià u tempu per verificà a so zona di sonnu per qualsiasi periculu potenziale. Pudete vulete rimuovere i telefuni mobili è altri elementi chì ponu piglià. Fà un cuntrollu di sicurità una parte di a vostra rutina di naptime prima di lascià u zitellu in u so presepiu pò salvà a vita è basta à piglià pochi secondi prima di ogni sunnita.

Un'altra regressione di u sonnu pò accade intornu à 6 mesi di età quandu u vostru zitellu sviluppa ansietà di separazione. Se ùn avete micca dighjà incuraghjitu u vostru zitellu à addurmintassi da per contu soiu, questu pò esse un mumentu assai difficiule per presentà questu.
Se u to figliolu hè in furia è ùn ci hè nunda di male, pruvate à strufinassi a cima di a testa è à cantà pianu pianu per fà li sapè chì site culà invece di caccialli fora di u presepiu.
9 à 12 mesi
À 9 mesi, voi è u zitellu spereremu avè una bona rutina di sonnu di ghjornu è di notte stabilita. Circa 9 mesi di età, ci hè una grande probabilità chì u vostru zitellu dorma di notte per ogni locu trà 9 è 12 ore. Probabilmente anu ancu pigliatu una sunnita di matina è dopu meziornu per un totale di 3 à 4 ore.
Qualchì volta trà 8 è 10 mesi, hè assai cumunu di sperimentà ancu un altru regressione di u sonnu o ancu parechje regressioni di u sonnu mentre u vostru zitellu tocca alcune tappe impurtanti di u sviluppu.
Puderete truvà chì u vostru figliolu lotta per addurmintassi o piglia un sonnu più cortu quand'elli denti, cumincianu à striscià o à alzassi, è amparanu qualchi sonu novu. Se continuate à seguità cù e rutine chì avete stabilitu, u vostru zitellu deve vultà à i so mudelli di sonnu nurmale in pocu tempu.
Graficu di riassuntu di u primu annu di vita di u sonnu
Età | Quantità media media di sonnu | Numaru mediu di sonnette di ghjornu | Quantità media di sonnu di ghjornu | Funzioni di sonnu di notte |
---|---|---|---|---|
0-2 mesi | 15-16 + ore | 3-5 sieste | 7-8 ore | Durante e prime settimane di vita, aspettate chì u vostru criaturu abbia bisognu di manghjà ogni 2-3 ore 24 ore à ghjornu. À qualchì puntu vicinu à u terzu mese, un allungamentu un pocu più longu più vicinu à 6 ore pò cumincià à cumparisce cunstante. |
3-5 mesi | 14-16 ore | 3-4 sieste | 4-6 ore | E stese di sonnu più longu probabilmente diventeranu più cunsistenti di notte. Ma versu 4 mesi di età, pudete vede un breve ritornu à più sveglie di notte mentre u vostru zitellu travaglia à sviluppà più mudelli di sonnu per adulti. |
6-8 mesi | 14 ore | 2-3 sieste | 3-4 ore | Benchì u vostru ciucciu forse ùn abbia bisognu di manghjà durante a notte, aspettate a pussibilità di svegliarsi - almenu occasionalmente. Per alcuni zitelli chì cumincianu à colpisce e tappe di u sviluppu cum'è a seduta è l'ansietà di separazione durante questi mesi, ponu apparire regressioni temporanee di sonnu. |
9-12 mesi | 14 ore | 2 sieste | 3-4 ore | A maiò parte di i zitelli dormenu tutta a notte per 10 à 12 ore. Una regressione di u sonnu pò apparisce cum'è tappe principali di u sviluppu cum'è tirà per stà, crociera è parlà colpu. |
Cunsiglii per un sonnu megliu
- Aiutate u vostru criaturu à sapè chì ghjè a notte assicurendu chì e tonalità sò disegnate è chì e luci fermanu bassa o spente.
- Stabilisce una rutina di chjinera prestu! Questu pò aiutà à mandà à u vostru picculu u missaghju chì hè ora di un bonu, longu riposu. (Questu pò ancu esse utile durante i tempi di regressione di u sonnu cum'è un modu per calmà u vostru zitellu cù una rutina familiare.)
- Incuraghjite u vostru zitellu à manghjà spessu durante a ghjurnata è soprattuttu in l'ore chì precedenu à l'ora di dorme. Durante e spuntate di crescita, serà assai più faciule per voi se raggruppanu l'alimentu durante u ghjornu - micca à 2 ore di mane!
- Aspettate cambiamenti. (Benvenutu à a parentia!)
Just quandu pensate chì pensate chì l'avete capitu tuttu capitu è u to zitellu seguita un mudellu di sonnu, e cose ponu cambià.
Pigliate un soffiu prufondu è ricurdatevi chì hè perchè diverse tappe di crescita è di sviluppu richiedenu diversi mudelli è quantità di sonnu. A vostra attitudine calma pò fà una longa strada per calmà u vostru zitellu torna à dorme - l'avete.
U take away (è cura di voi!)
Ancu s'ellu pò sembrà per sempre è un ghjornu prima chì u vostru zitellu dorma per tutta a notte, pezzi più lunghi di tempu di dorme appareranu prima di cunnoscelu.
Mentre voi è u vostru picculu navigate in e notti sfidatrici chì ponu esse parte di u primu annu, assicuratevi di dà a priorità à l'autocura è gode di quante coccole sonnule chì pudete.
Eccu i nostri cunsiglii preferiti per l'autocura, da novi genitori cum'è voi:
- Esercite, ancu sè ùn avete micca sempre a voglia. (U spintu di l'endorfina averà da ringrazià ci.) Questu pò esse simplice cum'è una passeggiata ogni ghjornu (o jog, se vi sentite ambiziosu) o app yoga guidatu mentre i vostri dolci babbi sunnenu.
- Truvate u tempu ogni ghjornu per parlà cun altri adulti - in particulare altri adulti chì ponu esse in relazione cù ciò chì state passendu cum'è novu genitore o solu fà ride.
- Esce fora solu o cù u zitellu per godesi un pocu d'aria fresca è piglià un pocu di sole.
- Assicuratevi di priorità u tempu per a vostra rutina di cura persunale. I capelli appena lavati è u prufume di u to lavu corpu preferitu ponu migliurà u vostru umore è svegliarti!