Chì hè u linfoma di Burkitt, sintomi è cumu hè u trattamentu

Cuntenutu
- Principali sintomi
- Chì sò e cause
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Tipi principali
- Cumu hè fattu u trattamentu
- U limfoma di Burkitt hè curabile?
U linfoma di Burkitt hè un tipu di cancheru di u sistema linfaticu, chì affetta in particulare i linfociti, chì sò e cellule di difesa di u corpu. Stu cancheru pò esse assuciatu à l'infezzione da u virus Epstein Barr (EBV), u virus di l'immunodeficienza umana (HIV), ma pò ancu nasce da qualchì alterazione genetica.
Generalmente, stu tipu di linfoma si sviluppa più in i zitelli maschili chè in l'adulti è affetta u più spessu l'organi in l'addome. Tuttavia, perchè hè un cancru aggressivu, in u quale e cellule tumorali crescenu rapidamente, pò ghjunghje à altri organi, cume u fegatu, a mila, a midula ossea è ancu l'osse di a faccia.
U primu segnu di u linfoma di Burkitt hè l'apparizione di gonfiore in u collu, ascelle, inguine o gonfiore in u ventre o in a faccia, secondu a situazione affettata da u linfoma. Dopu avè valutatu i sintomi, l'hematologu cunfirmerà u diagnosticu per mezu di testi di biopsia è di imaging. Cusì, avendu a cunferma di u linfoma di Burkitt, hè indicatu u trattamentu u più adattu, chì hè di solitu chemioterapia. Vede più cumu si faci a chimioterapia.

Principali sintomi
I sintomi di u linfoma di Burkitt ponu varià secondu u tippu è a situazione di u tumore, ma i sintomi più cumuni di stu tipu di cancheru sò:
- Lingua in u collu, ascelle è / o inguine;
- Sudore eccessivu di notte;
- Frebba;
- Diluimentu senza causa apparente;
- Stanchezza.
Hè assai cumunu per u linfoma di Burkitt chì affetta a regione di a mascella è l'altri ossi di a faccia, allora pò causà gonfiori da un latu di a faccia. Tuttavia, u tumore pò ancu cresce in l'abdomen, causendu gonfiore è dolore addominale, sanguinamentu è ostruzione intestinale. Quandu u linfoma si sparghje in u cervellu, pò causà debolezza in u corpu è difficoltà à camminà.
Inoltre, u gonfiore causatu da u linfoma di Burkitt ùn provoca micca sempre dolore è spessu inizia o s'aggrava in pochi ghjorni.
Chì sò e cause
Ancu se e cause di u linfoma di Burkitt ùn sò micca cunnisciute esattamente, in certe situazioni stu cancheru hè assuciatu à infezioni da u virus EBV è HIV. Inoltre, avè una malatia congenita, vale à dì, esse natu cun un prublema geneticu chì pregiudica e difese di u corpu, pò esse ligatu cù u sviluppu di stu tipu di linfoma.
U linfoma di Burkitt hè u tippu u più cumunu di cancheru infantile in regioni induve ci sò casi di malaria, cum'è l'Africa, è hè ancu cumunu in altre parte di u mondu induve ci sò parechji zitelli infettati da u virus HIV.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Cum'è u linfoma di Burkitt si sparghje assai prestu, hè impurtante chì u diagnosticu sia fattu u più prestu pussibule. U medicu generale o pediatricu pò suspettà u cancheru è riferirlu à l'oncologu o ematologu, è dopu avè saputu quantu tempu sò apparsu i sintomi, indicherà a prestazione di una biopsia in a zona tumorale. Scuprite cumu hè fatta a biopsia.
Inoltre, altri testi sò fatti per diagnosticà u linfoma di Burkitt, cume a tomografia computerizzata, a risonanza magnetica, a scansione di animali domestici, a raccolta di midollo osseu è u CSF. Queste prove sò per u duttore per identificà a gravità è l'estensione di a malattia è poi definisce u tippu di trattamentu.

Tipi principali
L'Organizazione Mondiale di a Salute classifica u limfoma di Burkitt in trè tippi diffirenti, sò:
- Endemicu o Africanu: affetta principalmente i zitelli di 4 à 7 anni è hè duie volte più cumunu in i masci;
- Sporadic o non-africanu: hè u tippu u più cumunu è pò accade à i zitelli è l'adulti in u mondu sanu, cuntendu guasi a metà di i casi di linfomi in i zitelli;
- Assuciatu cù immunodeficiency: si verifica in e persone chì sò infettate da u virus HIV è chì anu u SIDA.
U linfoma di Burkitt pò accade ancu in e persone chì sò nati cù una malattia genetica chì causa prublemi di bassa immunità è pò à volte influenzà e persone chì anu avutu un trapianto è chì usanu droghe immunosoppressive.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u linfoma di Burkitt deve esse iniziatu appena u diagnosticu hè cunfirmatu, chì hè un tipu di tumore chì cresce assai veloce. L'ematologu raccomanda un trattamentu secondu a situazione di u tumore è u stadiu di a malattia, ma in a maiò parte di i casi, u trattamentu per stu tipu di linfoma hè basatu nantu à a chimioterapia.
I farmaci chì ponu esse aduprati inseme in chimioterapia sò ciclofosfamide, vincristina, doxorubicina, dexametasone, metotrexato e citarabina. L'immunoterapia hè ancu aduprata, a medicina più aduprata hè u rituximab, chì si lega à e proteine di e cellule cancerose aiutendu à eliminà u cancer.
A chimioterapia intratecale, chì hè un medicamentu applicatu à a spina dorsale, hè indicata per u trattamentu di u linfoma di Burkitt in u cervellu è hè aduprata per impedisce chì si sparghje in altre parti di u corpu.
Tuttavia, altri tippi di trattamentu ponu esse indicati da u duttore, cume radioterapia, chirurgia è trapianto di medula ossea o autotrasplantu autologu.
U limfoma di Burkitt hè curabile?
Malgradu esse un tipu aggressivu di cancheru, u linfoma di Burkitt hè guasi sempre curabile, ma questu dipenderà da quandu a malattia hè stata diagnosticata, l'area affetta è se u trattamentu hè statu iniziatu rapidamente. Quandu a malatia hè diagnosticata in una prima fase è quandu u trattamentu principia dopu, ci hè una probabilità più grande di una cura.
I linfomi di Burkitt in u stadiu I è II anu più di 90% di guarigione, invece chì i linfomi cù u stadiu III è IV anu una media di 80% di probabilità di guarì.
À a fine di u trattamentu, serà necessariu seguità cun un ematologu per circa 2 anni è fà esami ogni 3 mesi.
Scuprite un video cun qualchi suggerimenti per cumu trattà cù sintomi di trattamentu di u cancer: