Chì hè a bacterioscopia è à chì serve
Cuntenutu
A batterioscopia hè una tecnica diagnostica chì permette di identificà rapidamente è simpliciamente l'occorrenza di infezioni, perchè per mezu di tecniche di macchie specifiche, hè pussibule visualizà e strutture batteriche à u microscopiu.
Questa prova pò esse fatta cù qualsiasi materiale biologicu, è u duttore deve indicà quale materiale deve esse raccoltu è analizatu, è u risultatu indica se a presenza di batteri hè stata verificata o no, è ancu a so quantità è e caratteristiche visualizzate.
Per chì ghjè
A batterioscopia hè un test di diagnosticu chì pò esse fattu cù qualsiasi materiale biologicu è pò esse adupratu per identificà rapidamente infezioni batteriche:
- Malatie di trasmissione sessuale, cume a gonorrea è a clamidia, per esempiu, cù a secrezione penile o vaginale aduprata à stu scopu. A racolta hè fatta cù l'usu di un tampone sterile è hè contraindicatu per eseguisce a pulizia di a regione genitale 2 ore prima di l'esame è di ùn avè rapporti sessuali in 24 ore prima di a raccolta;
- Tonsillite, perchè attraversu a raccolta di a secrezione di a gola hè pussibule identificà batteri gram-positivi responsabili di l'infiammazione in l'amigdala, cù batteri di u tippu streptococcu chì sò generalmente identificati;
- Infezzioni in u sistema urinariu, chì si face analizendu l'urina di prima trinca;
- Tuberculosi, in quale hè analizatu u sputum;
- Infezioni in ferite chirurgiche, perchè hè cumunu per e infezioni accade dopu operazioni per via di a diminuzione di u sistema immunitariu di a persona. Cusì, a raccolta di secrezione da a ferita pò esse indicata cù un tampone sterile per verificà a pussibile presenza di batteri in u locu;
- Lesioni cutanee o unghie, chì cunsiste in a raccolta di un campione superficiale, esse indicatu di ùn aduprà creme è smalti almenu 5 ghjorni prima di l'esame. Ancu se a bacterioscopia pò esse eseguita, i funghi sò generalmente osservati quandu analizzanu u campione di unghie, per esempiu.
Inoltre, a bacterioscopia pò esse usata per aiutà à u diagnosticu di a meningite batterica, malatie di e vie respiratorie è gastrointestinali, è pò esse fatta per mezu di biopsia o materiale da a regione anale.
Cusì, a bacterioscopia hè una tecnica di laburatoriu chì pò esse aduprata in pratica clinica per diagnosticà e malatie causate da i batteri, indicendu e caratteristiche di l'agente causativu di a malattia è, cusì, permettendu à u duttore di principià u trattamentu ancu prima di l'identificazione in u laboratoriu, chì pò piglià circa 1 settimana.
Visualizazione microscopica di batteri macchiati da u metudu Gram
Cumu hè fattu
L'esame di bacterioscopia hè fattu in laboratorio è u materiale raccoltu da u paziente hè analizatu à u microscopiu per investigà l'assenza o a presenza di batteri, in più di e so caratteristiche.
A preparazione per piglià l'esame dipende da u materiale chì serà raccoltu è analizatu. In u casu di materiale vaginale, ùn hè micca raccomandatu chì a donna pulisca 2 ore prima di l'esame è ùn abbia sessu in l'ultime 24 ore, mentre in casu di raccolta di materiale da unghia o pelle, per esempiu, hè cunsigliatu per ùn passà smaltu, creme o sostanze nantu à a pelle prima di l'esame.
In casu di un campione di secrezione vaginale, per esempiu, u tampone chì hè statu adupratu per fà a raccolta hè passatu in movimenti circolari nantu à una diapositiva, chì deve esse identificatu cù l'iniziali di u paziente, è poi maculatu cù Gram. In i casi di campione di sputum, per esempiu, chì hè u materiale raccoltu principalmente per verificà a presenza di i batteri rispunsevuli di a tuberculosi, u culore adupratu in a bacterioscopia hè quellu di Ziehl-neelsen, chì hè più specificu per stu tipu di microorganismu .
Di solitu quandu a presenza di batteri hè verificata, u laburatoriu esegue l'identificazione di u microorganismu è di l'antibiogramma, dendu un risultatu più cumpletu.
Cumu hè fatta a macchia di Gram
A tinta di Gram hè una tecnica di tinta simplice è rapida chì permette à i batteri di differenzassi secondu e so caratteristiche, permettendu à i batteri di esse differenziati in pusitivi o negativi secondu u so culore, permettendu di esse visti à u microscopiu.
Stu metudu di tinta utilizeghja dui tinturi principali, un turchinu è un rosu, chì ponu o micca macchià u batteriu. Si dice chì i batteri macchiati di blu sò gram-pusitivi, mentre chì i batteri rosa sò chjamati gram-negativi. Da questa classificazione, hè pussibule per u duttore di inizià un trattamentu preventivu, ancu prima di avè l'identificazione di u microorganisimu. Capite cumu si face a colorazione di grammi è à chì serve.
Chì significa u risultatu
U risultatu di a bacterioscopia hà per scopu di indicà s'ellu ci hè presenza o assenza di microorganismi, caratteristiche è quantità, in più di u materiale chì hè statu analizatu.
U risultatu hè dettu negativu quandu i microorganismi ùn sò micca osservati è pusitivi quandu i microorganismi sò visualizati. U risultatu hè generalmente indicatu da cruci (+), induve 1 + indica chì da 1 à 10 batteri sò stati visti in 100 campi, chì ponu esse indicativi di una infezione iniziale, per esempiu, è 6 + rappresenta a presenza di più di 1000 batteri per campu osservatu, chì raprisenta una infezzione più cronica o resistenza batterica, per esempiu, indicendu chì u trattamentu ùn hè micca efficace.
Inoltre, u culore adupratu hè statu ripurtatu in u raportu, chì pò esse Gram o Ziehl-neelsen, per esempiu, in più di e caratteristiche di u microorganisimu, cum'è a forma è a dispusizione, sia in gruppi o in catene, per esempiu.
Di solitu, quandu u risultatu hè pusitivu, u laburatoriu face l'identificazione di u microorganisimu è di l'antibiogramma, indicendu chì antibioticu hè u più raccomandatu per trattà l'infezioni da una certa batteria.