Chì hè a berilliosi è cumu trattà
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Chì causa a Beriliosi
- Cume prevene l'esposizione à u berilliu
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
A Berilliosi hè una malattia pulmonare causata da inalazione di polvere o gasi chì cuntenenu berilliu, una sostanza chimica chì provoca infiammazione di u pulmone è genera sintomi cum'è tosse secca, difficoltà à respirà è dolore toracicu, chì pò purtà à a morte se u trattamentu ùn hè micca iniziatu rapidamente.
Sta malattia tocca principalmente i travagliadori di l'industria aerospaziale è e persone chì campanu vicinu à e raffinerie di berilliu è, dunque, per prevene u cuntattu cù sta sostanza, hè impurtante di piglià qualchì precauzione cum'è cambià di vestitu dopu u travagliu o dusciase prima di andà in casa, per esempiu.
U trattamentu di a berilliosi hè generalmente fattu in l'uspidale cù l'usu di corticosteroidi direttamente in a vena è a maschera di ossigenu, ma, in i casi più severi, pò ancu esse necessariu avè una chirurgia per trapiantà u pulmone.
Principali sintomi
Esposizione eccessiva o prolungata à u berilliu pò causà sintomi cum'è:
- Tosse secca è persistente;
- Sensazione di mancanza di respiru;
- Dolore di pettu;
- Macchi rossi nantu à a pelle;
- Mal di gola;
- Nasu chì corre.
Questi sintomi sò più cumuni in e persone chì sperimentanu esposizione improvvisa è esagerata à u berilliu, tuttavia, a Berilliosi pò sviluppà ancu in i travagliadori di a fabbrica chì travaglianu cù a sostanza, è in questi casi, i sintomi ponu piglià pochi mesi o anni per apparì.
In i casi di esposizione assai prolungata à u Berilliu, l'apparizione di noduli in i pulmoni hè frequente, in più di sintomi cum'è febbre persistente, dolore toracicu custante, sudori di notte, perdita di pesu, acque dolore è difficoltà di respirazione chì s'aggrava cù u tempu.
Chì causa a Beriliosi
A causa principale di Berilliosi hè l'inalazione di fumu o di polvara cù residui di berilliu, tuttavia, sta intossicazione pò accade ancu per via di u cuntattu cù a pelle.
Perchè u berilliu hè adupratu in certi tipi specifici di industria, e persone chì anu u più risicu di esposizione sò quelle chì travaglianu in l'industria aerospaziale, elettronica o nucleare.
Cume prevene l'esposizione à u berilliu
Per evità una sovraesposizione à u berilliu, ci vole à fà casu, cum'è:
- Purtate maschere prutettive rispiratoriu;
- Avè roba solu da purtà à u travagliu, per evità di piglià indumenti contaminati in casa;
- Doccia dopu u travagliu è prima di vultà in casa.
Inoltre, hè impurtante chì u postu di travagliu abbia una ventilazione adatta per evità l'accumulazione eccessiva di particelle di berilliu in aria.
Verificate altri modi per pruteggervi da a contaminazione di metalli pesanti.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di Berylliosis hè di solitu fattu da u pulmonologu quandu ci hè una storia di esposizione à u berilliu cù segni di tosse persistente è di difficoltà à respirà chì peghju, senza alcuna altra causa apparente.
In certi casi, u duttore pò ancu urdinà una radiografia o ancu una biopsia pulmonare, in cui un picculu campione di l'organu hè pigliatu per esse valutatu in laburatoriu per identificà a presenza di a sostanza.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu deve esse iniziatu appena i primi sintomi apparsu o quandu a capacità respiratoria hè ridutta.
Cusì, di solitu hè u trattamentu per a Berilliosi chì si principia cù l'usu di corticosteroidi, cum'è Prednisone, per diminuisce l'infiammazione in u pulmone è migliurà i sintomi. Inoltre, l'ossigenu pò esse necessariu in l'uspidale, in particulare in casi di esposizione improvvisa à u berilliu.
In i casi più severi di esposizione cronica, in i quali parechji noduli è altri cambiamenti in u pulmone sò apparsu, a capacità di u pulmone pò esse assai ridutta è, dunque, l'unica forma di trattamentu raccomandata hè u trapianto di pulmone.