Influenza Aviaria

Cuntenutu
Riassuntu
L'acelli, cum'è e persone, piglianu a grippa. I virus di l'influenza aviaria infettanu l'acelli, cumpresi ghjaddini, altri pollame, è acelli salvatichi cum'è anatre. Di solitu i virus di a grippa aviaria infectanu solu altri acelli. Hè raru chì e persone sianu infettate da i virus di l'influenza aviaria, ma pò accade. Dui tippi, H5N1 è H7N9, anu infettatu alcune persone durante i focolai in Asia, Africa, Pacificu, Mediu Oriente è parte di l'Europa. Ci sò stati ancu alcuni casi rari di altri tippi di influenza aviaria chì affettanu e persone in i Stati Uniti.
A maiò parte di e persone chì piglianu l'influenza aviaria anu avutu un cuntattu strettu cù l'acelli infettati o cù e superfici chì sò state cuntaminate da a saliva, a mucosa o e feci di l'acelli. Hè ancu pussibule di ottene respirendu goccioline o polvere chì cuntenenu u virus. Raramente, u virus si hè spartu da una persona à l'altra. Pò esse ancu pussibule di catturà l'influenza aviaria manghjendu pollame o ovi chì ùn sò micca bè cucinati.
A malatia di l'influenza aviaria in e persone pò varià da lieve à severa. Spessu, i sintomi sò simili à l'influenza stagionale, cume
- Frebba
- Tussa
- Mal di gola
- Nasu scurrutu o stufatu
- Dolori di musculu o di corpu
- Stanchezza
- Mal di testa
- Rossu di l'ochji (o cunghjuntivitis)
- Difficultà à respirà
In certi casi, l'influenza aviaria pò causà cumplicazioni gravi è morte. Cum'è cù l'influenza staggionale, alcune persone anu più risicu di malatie gravi. Includenu donne incinte, persone cun sistemi immunitari indeboliti, è adulti di 65 anni è più.
U trattamentu cù medicinali antivirali pò rende a malattia menu grave. Puderanu ancu aiutà à prevene a gripe in e persone chì sò state esposte à ella. Ùn ci hè attualmente alcuna vaccina dispunibule per u publicu. U guvernu hà una pruvista di un vaccinu per un tipu di virus di l'influenza aviaria H5N1 è puderia distribuisce s'ellu ci era un focu chì si diffonde facilmente da persona à persona.
Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie