Vita o Morte: U Rolu di Doulas In Migliurà a Salute Materna Nera
Cuntenutu
E donne nere sò più à risicu di cumplicazioni durante a gravidanza è u partu. Una persona di supportu pò aiutà.
Mi sentu spessu oppressu da i fatti chì circondanu a salute materna nera. Fattori cum'è u razzismu, u sessismu, a disuguaglianza di u redditu è a mancanza di accessu à e risorse influenzanu senza dubbiu l'esperienza di nascita di una mamma. Stu fattu solu manda a mo pressione sanguigna attraversu u tettu.
Sò cunsumatu di truvà modi per migliurà i risultati di nascita in a mo cumunità. Parlendu cù i difensori di a salute materna è perinatale nantu à u megliu approcciu per risolve questi prublemi di solitu cunduce in un foru di cunigli infinitu da induve cumincià.
U scopu di e statistiche hè stupefacente. Ma nunda - è ùn vogliu dì nunda - mi face vugliu d'avucà per u cambiamentu più cà e mo sperienze persunali.
A realità di fronte à e mamme nere
Cum'è mamma di trè zitelli, aghju campatu trè nascite in ospedale. Ogni gravidanza è a consegna successiva era diversa quant'è a notte è u ghjornu, ma un tema cumunu era a mo mancanza di sicurezza.
Circa 7 settimane da a mo prima gravidanza, sò andatu per un cuntrollu in u mo centru di salute lucale, preoccupatu per una infezzione. Senza un esame o un toccu fisicu, u duttore hà scrittu una ricetta è mi hà mandatu in casa.
Uni pochi ghjorni dopu eru à u telefunu cù a mo mamma, un duttore, chì m'hà dumandatu cumu era andata a mo visita. Quandu aghju spartutu u nome di u medicamentu chì m'anu prescrittu mi hà messu subitu in attesa per circallu. Cum'è ella suspettava, ùn duverebbe mai esse stata prescritta.
Se avessi pigliatu u medicamentu, averia causatu un abortu spontaniu in u mo primu trimestre. Ùn ci sò parolle per discrive quantu eru ringraziatu chì aghju aspittatu per uttene quellu ordine. Nè ci sò parolle per discrive u terrore chì hà inundatu u mo core quandu pensu à ciò chì puderia esse accadutu.
Nanzu, aghju avutu un rispettu sanu per "l'esperti" è micca assai motivi per sente altrimenti. Ùn mi ricordu micca d'avè una sfiducia sottostante per l'uspidali o i duttori prima di quella sperienza. Purtroppu, a mancanza di cura è di disprezzu chì aghju scontru si hè manifestata ancu in e mo gravidanze successive.
Durante a mo seconda gravidanza, quandu mi sò presentatu à l'uspidale preoccupatu per u dolore addominale, sò statu ripetutamente mandatu in casa. U persunale paria crede chì eru reattivatu eccessivamente, allora u mo OB hà chjamatu l'ospedale per contu meiu per insistere chì mi ammettinu.
Dopu à esse ammessi, anu trovu chì eru disidratatu è chì avia travagliatu prima. Senza intervenzione, averaghju parturitu prematuramente. Questa visita hà purtatu à 3 mesi di riposu à u lettu.
Infine, ma di sicuru micca menu impurtante, a mo terza esperienza di nascita hè stata ancu trattata male. Mentre aghju avutu una gravidanza super sana, à alta energia, u travagliu è a consegna era un'altra storia. Eru scunvurgiutu da a mo cura.
Trà u cuntrollu di u collu di forza è l'anestesista chì m'hà dettu ch'ellu mi pudia dà una epidurale cù e luci spente (è in realtà pruvatu), aghju avutu paura per a mo salvezza di novu. Malgradu i sguardi inorriditi nantu à i visi di tutti in a stanza, sò statu ignoratu. Mi sò ricurdatu di cume eru statu ignoratu in u passatu.
Sicondu i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC), e donne nere morenu à pocu pressu u tassu di e donne bianche in i morti relativi à a nascita. Questa statistica diventa più terribile cù l'età. E donne nere di più di 30 anni, sò più propensi à more in u partu di e donne bianche.
Avemu ancu più probabilità di sperimentà più cumplicazioni in tuttu u corsu di e nostre gravidanze è menu prubabile di avè accessu à una cura adatta durante u nostru periodu postpartum. Preeclampsia, fibromi, nutrizione squilibrata è cura di maternità di bassa qualità affliggenu e nostre cumunità.
Certu, parechji di i fattori chì influenzanu queste statistiche sò prevenibili. Sfortunatamente, in l'ultimi dui decennii, malgradu l'avanzamenti medichi è i dati chì mostranu e grandi disparità, ùn hè micca cambiatu assai.
Sicondu a ricerca realizata da u Centru per u Progressu Americanu, i quartieri predominantemente neri sò sempre pressati per alimentari di qualità, centri di salute è ospedali ben finanziati, è una copertura sanitaria consistente.
Parechji puderianu suppone chì a disparità chì affrontemu sia principalmente una questione economica. Ùn hè micca vera. Sicondu u CDC, e mamme nere cù un diploma universitariu sò più propensi à more in partu di i so omologhi bianchi.
A mancanza di sicurezza in a nascita tocca ogni mamma nera, da a campione olimpica Serena Williams à a ghjovana donna educata à u liceu chì dà a nascita avà.
E donne nere di tutti i sfondi socioeconomichi si trovanu di fronte à sfide di vita o di morte. U neru pare esse l'unicu puntu cumunu chì diminuisce a pussibilità di una persona di partu per una gravidanza sana è a consegna. S'ella hè nera è nascita, pò esse in a lotta di a so vita.
Doula care offre una soluzione
Ogni volta chì aghju parturitu, aghju assicuratu chì a mo mamma era quì. Ancu se alcune donne ponu piglià sta decisione per scelta, aghju pigliatu quella decisione per necessità. A verità hè, credu chì senza qualcunu quì per difende per mè averia statu feritu o avessi avutu a morte.Avè una persona esperta in a stanza cù u mo interessu in core hà fattu una grande differenza.
Anni dopu, aghju offertu di esse una persona di sustegnu di u travagliu per a mo amica durante a so gravidanza, sapendu quantu mi hà aiutatu. Dopu avè vistu tutte e manere ch'ella hè stata fatta invisibile durante u so viaghju di nascita, dumande cum'è "Chì possu fà?" è "Cumu possu impedisce chì sta cosa accada di novu" mi girava in capu.
Aghju decisu subitu chì a mo famiglia, i mo amichi è a mo cumunità averianu sempre qualcunu quì per sustene e difende per elli durante a so gravidanza. Aghju decisu di diventà doula.
Hè statu 17 anni fà. U mo viaghju di doula m'hà purtatu in parechje stanze d'ospedale, centri di nascita è salotti per sustene u mumentu sacru di a nascita. Aghju camminatu cù e famiglie per u so viaghju di gravidanza è aghju amparatu da u so dulore, l'amore, u traumu è e so difficoltà.
Quandu pensu à tutte l'esperienze chì a mo cumunità nera hà suppurtatu - i sfumature culturali, i prublemi di fiducia, u traumu senza indirizzu, è u stress chì incontremu in a nostra vita - hè difficiule di suggerisce una sola soluzione. E differenze in l'assistenza sanitaria sò u risultatu di grandi prublemi suciali. Ma ci hè una cosa chì risultati in risultati megliu in tuttu u pianu.
Fà prestu a cura di doula dispunibule pò aiutà à migliurà a salute materna nera in gravidanza è in parto.
E donne nere sò 36 per centu più propensi à avè una sezzione C di e donne di qualsiasi altra razza, hà dettu unu. A cura di doula prenatale dà à e donne un sustegnu prenatale supplementu, furnisce un avvucatu in sala di parturimentu, è, secondu una rivista di studii di 2016, hè statu dimustratu per riduce i tassi di C-sezione.
U Center for American Progress hà riportatu nantu à un recente studiu di casu da una urganizazione senza scopo di lucro in Washington DC chì a so missione hè di sustene e mamme di culore. Anu trovu chì quandu e donne à bassu redditu è minoritarie sò state furnite cure centrate nantu à a famiglia da una levatrice, doula è specialista in allattamentu, avianu zero morti infantili è materne, è u 89 per centu anu pussutu inizià l'allattamentu.
Hè chjaru chì furnisce e donne nere cù sustegnu in gravidanza è postpartum aumenta e so probabilità di una nascita sana per a mamma è u zitellu.
Preparatevi
A verità hè chì ùn pudete micca cuntrullà ciò chì qualchissia altru farà o pruvarà, ma pudete preparà. Esse infurmatu nantu à a cultura di u locu chì sceglite di nascita hè impurtante. Capisce e politiche è e procedure vi face un paziente espertu. Sapendu a vostra storia medica è qualsiasi contraindicazione pò furnisce una grande tranquillità.
Rinfurzà è solidificà i vostri sistemi di supportu offre un sensu di messa à terra. Sia chì pigliate una doula o una ostetrica o portate un membru di a famiglia o un amicu à a consegna, assicuratevi chì voi è u vostru sistema di supportu site nantu à a stessa pagina. U cuntrollu in tutta a gravidanza face a differenza!
Infine, mettiti à u cunfortu avucendu per te. Nuddu pò parlà per voi cum'è voi. Certe volte lasciaimu à l'altri di educà ci nantu à ciò chì accade intornu à noi. Ma duvemu dumandà e dumande è tene frontiere sane quandu si tratta di i nostri corpi è di esperienze di nascita.
A salute materna è perinatale nera sò influenzate da parechji fattori. Avè una forte squadra di supportu à a nascita chì hè investitu in risultati pusitivi per a vostra famiglia hè imperativu. L'indirizzu di pregiudiziu sistemicu è incompetenza culturale hè un must. Assicurà chì e mamme di tutte l'urigine abbianu accessu à una cura pensativa è cumpleta deve esse una priorità.
Vuleria chì a mo storia fussi rara, chì e donne chì mi parenu fussinu trattate cun rispettu, dignità è primura quandu parturianu. Ma ùn simu micca. Per noi, a nascita hè una questione di vita o di morte.
Jacquelyn Clemmons hè una doula di nascita sperimentata, doula postpartum tradiziunale, scrittore, artista, è presentatore di podcast. Hè passiunata da sustene olisticamente e famiglie per mezu di a so cumpagnia Mary La De Luz Luz Wellness.