Blastomicosi: chì hè, trattamentu di i sintomi

Cuntenutu
A blastomicosi, cunnisciuta ancu cum'è blastomicosi sudamericana, hè una malattia infettiva causata da l'inalazione di e spore di funghi Blastomyces dermatitidis, chì pò influenzà i pulmoni o sparghje in u sangue, dendu origine à a forma disseminata o extrapulmonare di a malattia.
A trasmissione di blastomicosi si face per inalazione di e spore di u fungu chì sò disperse in l'aria, chì, quand'elli entranu in e vie aeree, si rifugianu in i pulmoni, induve crescenu è causanu infiammazione. O Blastomyces dermatitidis hè cunsideratu un fungu opportunisticu, è ci pò esse infezioni sia in e persone chì anu malatie chì compromettenu u sistema immunitariu, sia in e persone chì sò sane, puru chì presentanu una diminuzione di u sistema immunitariu per via di qualsiasi fattore, cum'è u stress o fretu, per esempiu.
A blastomicosi pulmonaria, chì hè a forma più cumuna di blastomicosi, hè curabile finchè u trattamentu hè iniziatu u più prestu pussibule, altrimente u fungu si pò multiplicà facilmente è ghjunghje à altri organi, cum'è a pelle, l'osse è u sistema nervosu, causendu a morte.

Sintomi di Blastomicosi
I sintomi di blastomicosi sò in relazione cù induve si trova u fungu. A forma più frequente di blastomicosi hè pulmonaria, in cui u fungu hè allughjatu in i pulmoni, chì pò causà i sintomi seguenti:
- Frebba;
- Tosse secca o cù una vittura;
- Dolore di pettu;
- Difficultà à respirà;
- Chills;
- Sudazione eccessiva.
Se u sistema immunitariu di a persona hè assai debule, u fungu pò multiplicassi è ghjunghje facilmente à u sangue, ghjunghjendu à altri organi è purtendu à l'apparizione di altri sintomi, cume:
- Blastomicosi cutanea, induve u fungu ghjunghje à a pelle è porta à l'apparizione di lesioni singulare o multiple nantu à a pelle, chì, à misura chì crescenu, formanu cicatrici atrofiate;
- Blastomicosi osteoarticulare, chì accade quandu u fungu ghjunghje à l'osse è à l'articuli, lascendu u situ gonfiatu, caldu è sensibile;
- Blastomicosi genitale, chì hè carattarizatu da lesioni genitali è hè più frequente in l'omi, cun gonfiore di l'epididimu è sensibilità aumentata di a prutata, per esempiu;
- Blastomicosi nervosa, in u quale u fungu ghjunghje à u sistema nervosu centrale è provoca l'apparizione di ascessi è, s'ellu ùn hè trattatu, pò traduce in meningite.
Se a persona nota unu di i segni è sintomi indicativi di blastomicosi, hè impurtante andà à u medicu generale o malattie infettive in modo da pudè fà u diagnosticu è inizià u trattamentu. U diagnosticu di blastomicosi hè fattu da u duttore basatu annantu à a valutazione di i sintomi, u risultatu di i raggi X di pettu è di i testi di laboratorio, in i quali e strutture fungiche devenu esse osservate microscopicamente per chì l'infezione sia cunfirmata.
Trattamentu di Blastomicosi
U trattamentu di a blastomicosi hè fattu secondu a salute generale di a persona è a gravità di a malatia. Tipicamente, i pazienti chì ùn sò micca cunsiderati serii sò trattati cun Itraconazole per via orale. Tuttavia, e persone chì a so malattia hè in un stadiu più avanzatu o anu una contraindicazione à l'usu di Itraconazole, u duttore pò raccomandà l'usu di Anfotericina B.
A prevenzione di Blastomicosi ùn hè micca sempre pussibule, chì e spore di i funghi circulanu facilmente in l'aria. E zone vicinu à i fiumi, i laghi è e padule sò zone induve esiste spessu stu tippu di fungu.