Disturbi di u Sanguinamentu
Cuntenutu
- Chì ghjè un disordine di sangu?
- Chì causa un disordine di sangu?
- Tipi di disordini sanguinanti
- Chì sò i sintomi di un disordine sanguinante?
- Cumu hè diagnosticatu un disordine di sangu?
- Cumu sò trattati i disordini sanguinanti?
- Supplementazione di ferru
- Trasfusione di sangue
- Altri trattamenti
- Chì sò e pussibili complicazioni di i disordini sanguinanti?
Chì ghjè un disordine di sangu?
Un disordine sanguinante hè una cundizione chì affetta u modu in u vostru sangue di solitu coagula. U prucessu di coagulazione, cunnisciutu ancu cum'è coagulazione, cambia u sangue da un liquidu à un solidu. Quandu site feritu, u vostru sangue principia nurmalmente à coagulassi per prevene una perdita massiccia di sangue. Calchì volta, certe cundizioni impediscenu chì u sangue si coaguli currettamente, ciò chì pò causà un sanguinamentu pesante o prolungatu.
I disordini di u sanguinamentu ponu causà un sanguinamentu anormale sia fora sia in u corpu. Alcuni disordini ponu aumentà drasticamente a quantità di sangue chì lascia u vostru corpu. Altri causanu sanguinamentu sottu à a pelle o in organi vitali, cum'è u cervellu.
Chì causa un disordine di sangu?
I disordini di u sanguinamentu si sviluppanu spessu quandu u sangue ùn pò micca furmassi bè. Per chì u sangue si coaguli, u vostru corpu hà bisognu di proteine di sangue chjamate fattori di coagulazione è di cellule sanguine chjamate piastrine. Nurmalmente, e piastrine s'adduniscenu per formà un tappu à u situ di un vascellu di sangue dannighjatu o feritu. I fattori di coagulazione si riuniscenu allora per formà un coagulu di fibrina. Questu mantene e piastrine in piazza è impedisce chì u sangue scorri da u vasciu sangu.
In e persone cun disordini sanguinanti, tuttavia, i fattori di coagulazione o di e piastrine ùn funzionanu micca cume devianu o sò in mancanza. Quandu u sangue ùn si coaguleghja, si pò fà sanguinamentu eccessivu o prolungatu. Pò dinò purtà à sanguinamentu spontaniu o improvvisu in i musculi, articulazioni, o altre parte di u corpu.
A maiurità di i disordini sagnanti sò ereditati, ciò chì significa chì sò passati da un genitore à u so figliolu. Tuttavia, alcuni disordini ponu sviluppà à causa di altre condizioni mediche, cume malatie di fegatu.
I disordini di u sanguinamentu ponu ancu esse causati da:
- una bassa quantità di globuli rossi
- una carenza di vitamina K
- effetti collaterali da certi medicazione
I medicazione chì ponu interferisce cù a coagulazione di u sangue sò chjamati anticoagulanti.
Tipi di disordini sanguinanti
I disordini di u sanguinamentu ponu esse ereditati o acquistati. I disordini ereditati sò trasmessi per a genetica. I disordini acquistati ponu sviluppà o spontaneamente si verificanu più tardi in a vita. Alcuni disordini di sanguinamentu ponu causà sanguinamentu severu dopu à un accidente o ferita. In altri disordini, un sanguinamentu pesante pò accade di colpu è senza ragione.
Ci sò numerosi disordini di sangu, ma i seguenti sò i più cumuni:
- L'emofilia A è B sò cundizioni chì accadenu quandu ci sò bassi livelli di fattori di coagulazione in u vostru sangue. Provoca un sanguinamentu pesante o insolitu in e articulazioni. Benchè l'emofilia sia rara, pò avè complicazioni periculose per a vita.
- I difetti di u Fattore II, V, VII, X, o XII sò disordini di sanguinamentu relativi à prublemi di coagulazione di sangue o prublemi di sanguinamentu anormali.
- A malatia di Von Willebrand hè u disordine di u sangu più ereditatu. Si sviluppa quandu u sangue ùn hà micca fattore von Willebrand, chì aiuta u sangue à coagulassi.
Chì sò i sintomi di un disordine sanguinante?
I sintomi ponu varià secondu u tipu specificu di disordine sanguinante. Tuttavia, i segni principali includenu:
- inexplicable è facili contusioni
- sanguinamentu menstruale pesante
- frequenti sanguinamenti nasali
- sanguinamentu eccessivu da picculi tagli o una ferita
- sanguinamentu in articulazioni
Pianificate un appuntamentu cù u vostru duttore subitu se avete unu o più di questi sintomi. U vostru duttore pò diagnosticà a vostra situazione è aiutà à prevene cumplicazioni associate à certi disordini di u sangue.
Cumu hè diagnosticatu un disordine di sangu?
Per diagnosticà un disordine sanguinante, u vostru duttore vi dumanderà i vostri sintomi è a storia medica. Faranu ancu un esame fisicu. Durante u vostru appuntamentu, assicuratevi di menzionà:
- qualsiasi cundizione medica chì avete attualmente
- qualsiasi medicazione o supplementu chì pudete piglià
- ogni cascata o traumu recente
- quantu spessu sperimentate u sangu
- quantu dura u sanguinamentu
- ciò chì stavate facendu prima di l'iniziu di u sangu
Dopu avè raccoltu queste informazioni, u vostru duttore eseguirà analisi di sangue per fà un diagnosticu currettu. Queste prove ponu include:
- un conteggio di sangue cumpletu (CBC), chì misura a quantità di globuli rossi è bianchi in u vostru corpu
- un test di aggregazione di piastrine, chì verifica quant'è i vostri piastrini si riuniscenu
- un test di tempu di sanguinamentu, chì determina a rapidità di i vostri coaguli di sangue per prevene i sanguinamenti
Cumu sò trattati i disordini sanguinanti?
L'opzioni di trattamentu varienu secondu u tipu di disordine di sangu è a so gravità. Ancu se i trattamenti ùn ponu micca curà i disordini sanguinanti, ponu aiutà à alleviare i sintomi associati à certi disordini.
Supplementazione di ferru
U vostru duttore pò prescrive supplementi di ferru per rifornisce a quantità di ferru in u vostru corpu se avete una perdita significativa di sangue. Un nivellu di ferru bassu pò esse anemia da carenza di ferru. Sta cundizione pò fà vi sentu debule, stancu, è sturditu. Puderete bisognu di una trasfusione di sangue se i sintomi ùn migliuranu micca cù supplementazione di ferru.
Trasfusione di sangue
Una trasfusione di sangue rimpiazza ogni sangue persu cun sangue pigliatu da un donatore. U sangue di u donatore deve currisponde à u vostru gruppu di sangue per prevene cumplicazioni. Questa prucedura pò esse fatta solu in l'uspidale.
Altri trattamenti
Alcuni disordini sanguinanti ponu esse trattati cù prudutti d'attualità o spray nasali. Altri disordini, inclusa l'emofilia, ponu esse trattati cù terapia di sustituzione di fattori. Ciò implica l'iniezione di fattori di coagulazione cuncintrati in u sangue. Queste iniezioni ponu prevene o cuntrullà un sangu eccessivu.
Pudete ancu ottene trasfusioni di plasma congelatu frescu se vi mancanu certi fattori di coagulazione. U plasma congelatu frescu cuntene fattori V è VIII, chì sò duie proteine impurtanti chì aiutanu à a coagulazione di u sangue. Queste trasfusioni devenu esse fatte in un ospedale.
Chì sò e pussibili complicazioni di i disordini sanguinanti?
A maiò parte di e cumplicazioni associate à i disordini sanguinanti ponu esse prevenuti o cuntrullati cù u trattamentu. Tuttavia, hè impurtante uttene trattamentu u più prestu pussibule. Cumplicazioni spessu si trovanu quandu i disordini di i sanguinamenti sò trattati troppu tardi.
Cumplicazioni cumuni di i disordini sagnanti includenu:
- sanguinamentu in l'intestini
- sanguinante in u cervellu
- sanguinamentu in e articulazioni
- dulore articulare
E cumplicazioni ponu ancu nasce se u disordine hè grave o causa una perdita eccessiva di sangue.
I disordini di u sanguinamentu ponu esse particularmente periculosi per e donne, soprattuttu s'elle ùn sò trattate prestu. I disordini di i sanguinamenti non trattati aumentanu u risicu di sanguinamentu eccessivu durante u partu, un abortu spurtivu o un abortu. E donne cun disordini di i sanguinamenti ponu ancu sperimentà un sanguinamentu menstruale assai pesante. Chistu pò purtà à l'anemia, una cundizione chì si verifica quandu u vostru corpu ùn produce micca abbastanza globuli rossi per portà ossigenu in i vostri tessuti. L'anemia pò causà debolezza, mancanza di respiro è vertigini.
Se una donna hà endometriosi pò avè una perdita di sangue pesante ch'ella ùn pò micca vede perchè hè piatta in l'area addominale o pelvica.
Hè impurtante di chjamà u vostru duttore subitu se avete sintomi di un disordine di sangu. Uttene un trattamentu prontu aiutà à prevene eventuali complicazioni potenziali