Sanguinamentu di i Varices Esofagiali
Cuntenutu
- Quali sò i sintomi di sangu varice esofagiali?
- Chì causa e varice esofagee sanguinanti?
- Chì sò i fattori di risicu per i sangu varices esofagi?
- Diagnosticu di varici esofagi sanguinanti
- Trattamentu di varices esofagiali sanguinanti
- Cuntrullà l'ipertensione portale
- Dopu u sanguinamentu hà cuminciatu
- Prospettive à longu andà per e persone cù varice esofagiali sanguinanti
- Cumu si ponu prevene i varices esofagi?
Chì sò i varices esofagiali sagnanti?
Sanguinamentu di i varices esofagi si producenu quandu vene gonfie (varici) in a vostra rottura esofagica inferiore è sanguinanti.
L'esofago hè u tubu musculu chì cunnette a bocca à u stomacu. E vene in u to esofago inferiore vicinu à u stomacu ponu diventà gonfie quandu u flussu di sangue à u fegatu hè riduttu. Questu pò esse dovutu à u cicculata o un coagulu di sangue in u fegatu.
Quandu u flussu di sangue di u fegatu hè ostruitu, u sangue si accumula in altri vini sanguini vicini, cumpresi quelli in u vostru esofago inferiore. Tuttavia, queste vene sò assai più chjuche, è sò incapaci di portà grandi quantità di sangue. Si dilatanu è si gonfianu per via di u flussu di sangue aumentatu.
E vene gonfie sò cunnisciute cum'è varice esofagiali.
E varicesi esofagiali ponu filtrà sangue è eventualmente rompersi. Questu pò purtà à sanguinamentu severu è cumplicazioni periculose per a vita, cumpresa a morte. Quandu succede questu, hè una emergenza medica. Chjamate à u 911 o andate subitu subitu à a sala d'urgenza a più vicina sì tù mustrate i sintomi di sangu varice esofagiali.
Quali sò i sintomi di sangu varice esofagiali?
I varicesi esofagiali sò improbabili di causà sintomi, a menu chì ùn si sò rotti. Quandu accade questu, pudete sperimentà:
- ematemesi (sangue in u vostru vomitu)
- dulore à u stomacu
- stupore o perdita di cuscenza
- melena (sgabelli neri)
- feci sanguinose (in casi gravi)
- scossa (pressione sanguigna eccessivamente bassa per via di perdita di sangue chì pò purtà à danni multipli à l'organi)
Chjamate 911 o andate immediatamente à a sala d'urgenza a più vicina se sperimentate unu di i sintomi sopra.
Chì causa e varice esofagee sanguinanti?
A vena portale trasporta u sangue da parechji organi in u tractu gastrointestinale in u fegatu. E varice esofagiali sò u risultatu direttu di pressione alta in a vena portale. Sta cundizione hè chjamata ipertensione portale. Hè pruvucatu u sangue à accumulà in i vini sanguini vicini, cumpresi quelli in u vostru esofago. E vene cumincianu à dilatassi è à gonfià per via di u flussu di sangue aumentatu.
A cirrosi hè a causa più cumuna di ipertensione portale. A cirrosi hè una cicatrisione severa di u fegatu chì spessu si sviluppa per via di cunsumu eccessivu d'alcol o d'infezioni gravi, cum'è l'epatite. Un'altra causa potenziale di ipertensione portale hè a trombosi di a vena portale, una situazione chì si verifica quandu i coaguli di sangue in a vena portale.
In certi casi, a causa di l'ipertensione portale hè scunnisciuta. Questa hè chjamata ipertensione portale idiopatica.
Chì sò i fattori di risicu per i sangu varices esofagi?
E varice esofagiali sò più propensi à sanguinà se avete:
- grande varice esofagale
- marchi rossi nantu à i varices esofagiali cum'è vistu nantu à un scopu di stomacu illuminatu (endoscopia)
- ipertensione portale
- cirrosi severa
- una infezzione batterica
- usu eccessivu di alcolu
- vomitu eccessivu
- stinimentu
- attacchi di tosse severi
Parlate cù u vostru duttore nantu à u vostru risicu di sviluppà varices esofagiali, soprattuttu se avete una storia di famiglia di malatie di fegatu.
Diagnosticu di varici esofagi sanguinanti
Per diagnostichi varices esofagiali, u vostru duttore farà un esame fisicu è vi dumanderà i vostri sintomi. Puderanu ancu aduprà unu o più di i testi seguenti per cunfirmà u diagnosticu:
- Analisi di sangue: Quessi sò usati per valutà u conte di cellule sanguine è a funzione di u fegatu è di i reni.
- Endoscopia: Durante questa prucedura, una piccula portata di fotocamera illuminata hè inserita in a bocca è usata per guardà in u esofago, in u stomacu, è in u principiu di l'intestinu tenue. Hè adupratu per fighjà più da vicinu e vene dilatate è l'organi. Pò esse ancu adupratu per piglià campioni di tessuti è curà i sanguinamenti.
- Prove di imaging, cume CT è scansioni MRI: Queste sò aduprate per esaminà u fegatu è l'organi addominali è valutà u flussu di sangue in questi organi è intornu.
Trattamentu di varices esofagiali sanguinanti
U scopu principale di u trattamentu hè di prevene e varici esofagiali da a rottura è da u sangu.
Cuntrullà l'ipertensione portale
U cuntrollu di l'ipertensione portale hè di solitu u primu passu per abbassà u risicu di sangu. Questu pò esse uttenutu cù l'usu di i seguenti trattamenti è medicazione:
- Beta-blockers: U vostru duttore pò prescrive medicazione beta-blocker, cum'è propranolol, per abbassà a vostra pressione sanguigna.
- Scleroterapia endoscopica: Usendu un endoscopiu, u vostru duttore injecterà un medicamentu in e vostre vene gonfie chì li riduceranu.
- Ligatura variceale endoscopica (fasciata): U vostru duttore userà un endoscopiu per attaccà e vene gonfie in u vostru esofago cun una banda elastica per ùn pudè sanguinà. Elimineranu e bande dopu qualchì ghjornu.
Puderete bisognu di trattamenti addiziunali se i vostri varices esofagi sò dighjà rotti.
Dopu u sanguinamentu hà cuminciatu
A ligatura variceale endoscopica è a scleroterapia endoscopica sò generalmente trattamenti preventivi. Tuttavia, u vostru duttore li pò ancu aduprà se i vostri varices esofagiali anu dighjà cuminciatu à sanguinà. Un medicamentu chjamatu octreotide pò esse adupratu ancu. Questa droga abbassarà a pressione in e vene gonfie stringendu i vasi sanguini è riducendu u flussu di sangue.
A procedura transuntugulare intrahepatica portosistemica di trasmissione (TIPS) hè un'altra opzione di trattamentu potenziale per varici esofagi sanguinanti recurrenti. Questa hè una procedura chì utilizza una radiografia per guidà u piazzamentu di un dispositivu chì crea nuove cunnessioni trà dui vasi sanguini in u fegatu.
Un picculu tubu hè adupratu per cunnette a vena portale cù a vena epatica. A vena epatica trasporta u sangue da u fegatu à u core. Questa cunnessione crea una diversione per u flussu di sangue.
A procedura di shunt splenorenale distale (DSRS) hè un'altra opzione di trattamentu ma hè più invasiva. Questa hè una procedura chirurgica chì cunnessa a vena principale da a mila à a vena di u rene sinistro. Questu cuntrolla u sanguinamentu da varici esofagiali in u 90 per centu di e persone.
In rari casi, un trasplante di fegatu pò esse necessariu.
Prospettive à longu andà per e persone cù varice esofagiali sanguinanti
L'emorragia continuerà à accade se a cundizione ùn hè micca trattata subitu. Senza trattamentu, i varices esofagi sanguinanti ponu esse fatali.
Dopu avè ricevutu trattamentu per i varices esofagi sanguinanti, duvete assiste à appuntamenti regulari di seguitu cù u vostru duttore per assicurassi chì u trattamentu sia riesciutu.
Cumu si ponu prevene i varices esofagi?
U megliu modu per prevene i varices esofagi hè di corregge a causa sottostante. Sì avete malatie di fegatu, cunsiderate e seguenti misure preventive per riduce u risicu di sviluppà varices esofagiali:
- Manghjate una dieta sana chì si compone largamente di sali bassi, proteine magre, cereali integrali, frutti è ligumi.
- Smette di bere alcolu.
- Mantene un pesu sanu.
- Abbassa u risicu per l'epatite praticendu sessu sicuru. Ùn sparte micca aghi o razziali, è evite u cuntattu cù u sangue è altri fluidi corporei di una persona infettata.
Hè assai impurtante di seguità cù u vostru pianu di trattamentu è assiste à appuntamenti regulari cù u vostru duttore se avete varices esofagiali. Chjamate u 911 o andate subitu à l'uspidale sè credite chì e vostre varice esofagiche si sò rotte. E varice esofagee sanguinanti ponu in periculu per a vita è ponu purtà à cumplicazioni gravi.