Scansione PET di u core
Una tomografia à emissione di positroni cardiaci (PET) hè un test di imaging chì utilizza una sostanza radioattiva chjamata tracer per circà malatie o flussu sanguinu scarsu in u core.
A diversità di l'imaging per risonanza magnetica (MRI) è a tomografia computerizzata (CT), chì rivelanu a struttura di u flussu di sangue da e per l'organi, una scansione PET dà più informazioni nantu à u funziunamentu di l'organi è di i tessuti.
Una scansione PET di cori pò rilevà sì e zone di u musculu di u vostru core ricevenu abbastanza sangue, s'ellu ci hè danni cardiaci o tessuti cicatriciali in u core, o s'ellu ci hè un accumulu di sostanze anormali in u musculu cardiacu.
Una scansione PET richiede una piccula quantità di materiale radioattivu (tracer).
- Stu tracer hè datu per una vena (IV), u più spessu nantu à l'internu di u to codu.
- Viaghja per u vostru sangue è si raccoglie in organi è tessuti, cumpresu u vostru core.
- U tracer aiuta u radiologu à vede certe zone o malatie più chjaramente.
Averete bisognu d'aspittà vicinu chì u tracer hè assorbitu da u vostru corpu. Ci vole circa 1 ora in a maiò parte di i casi.
Dopu, site nantu à un tavulinu strettu, chì si lampa in un grande scanner in forma di tunnel.
- Elettrodi per un elettrocardiogramma (ECG) seranu posti nantu à u vostru pettu. U scanner PET detecta i signali da u tracer.
- Un urdinatore cambia i risultati in maghjine 3-D.
- L'imaghjini sò visualizati nantu à un monitor per u radiologu per leghje.
Duvete stà tranquillu durante a scansione PET in modu chì a macchina possa pruduce immagini chjare di u vostru core.
A volte, u test hè fattu in cunjunzione cù e prove di stress (eserciziu o stress farmacologicu).
U test dura circa 90 minuti.
Vi pò esse dumandatu di ùn manghjà nunda per 4 à 6 ore prima di a scansione. Puderete beie acqua. A volte vi pò esse datu una dieta speciale prima di u test.
Dìite à u vostru duttore sanitariu se:
- Avete paura di spazii vicini (avete claustrofobia). Pudete esse datu un medicamentu per aiutà vi sentite sonnolente è menu ansiosu.
- Site incinta o pensate chì puderete esse incinta.
- Avete qualchì allergie à u tintu iniettatu (cuntrastu).
- Pigliate insulina per a diabetes. Avete bisognu di una preparazione speciale.
Sempre dite à u vostru duttore nantu à i medicini chì pigliate, cumprese quelli cumprati senza prescription. A volte, i medicinali ponu interferisce cù i risultati di i test.
Puderete sente una stizza acuta quandu l'agulla chì cuntene u tracciatore hè posta in a vostra vena.
Una scansione PET ùn causa micca dolore. A tavula pò esse dura o fredda, ma pudete dumandà una manta o un cuscinu.
Un interfonu in a stanza permette di parlà à qualchissia in ogni mumentu.
Ùn ci hè tempu di ricuperazione, salvu chì vi anu datu una medicina per rilassate.
Una scansione PET in core pò palisà a dimensione, a forma, a pusizione, è qualchì funzione di u core.
Hè più spessu adupratu quandu altri testi, cum'è ecocardiogramma (ECG) è testi di stress cardiacu ùn furniscenu micca abbastanza informazioni.
Questa prova pò esse aduprata per diagnosticà prublemi cardiaci è mostrà e zone in cui ci hè un flussu di sangue scarsu in u core.
Parechji scans PET ponu esse presi cù u tempu per determinà quantu risponde à u trattamentu per e malatie cardiache.
Se u vostru test implicava esercitazione, un test normale significherà di solitu chì site statu capace di esercità per u tempu o più di a maiò parte di e persone di a vostra età è sessu. Ùn avete ancu micca sintomi o cambiamenti di pressione sanguigna o u vostru ECG chì anu causatu preoccupazione.
Ùn ci hè micca prublemi rilevati in a dimensione, a forma o a funzione di u core. Ùn ci hè nisuna zona induve u radiotracer hà anormale raccoltu.
I risultati anormali ponu esse da:
- Malatie di l'arteria coronaria
- Fallimentu cardiacu o cardiomiopatia
A quantità di radiazioni aduprata in una scansione PET hè bassa. Hè circa a stessa quantità di radiazioni cum'è in a maiò parte di CT. Inoltre, a radiazione ùn dura micca assai in u vostru corpu.
E donne chì sò incinte o chì stanu allattendu devenu fà sapè à u so duttore prima di fà sta prova. I zitelli è i zitelli chì si sviluppanu in l'utru sò più sensibili à l'effetti di a radiazione perchè i so organi sò sempre in crescita.
Hè pussibule, ancu sè assai improbabile, di avè una reazione allergica à a sustanza radioattiva. Alcune persone anu dolore, rossu o gonfiore in u situ di iniezione.
Hè pussibule avè risultati falsi nantu à una scansione PET. U nivellu di zuccherinu in sangue o insulina pò influenzà i risultati di e teste in e persone cun diabete.
A maiò parte di e scansioni PET sò oramai fatte inseme cù una scansione CT. Questa scansione cumbinata hè chjamata PET / CT.
Scansione di medicina nucleare di u core; Tomografia di emissione di positroni cardiali; Scan PET myocardial
Patel NR, Tamara LA. Tomografia per emissione di positroni cardiaci. In: Levine GN, ed. Segreti di Cardiulugia. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 9.
Nensa F, Schlosser T. Tomografia per emissione di positroni cardiaci / risonanza magnetica. In: Manning WJ, Pennell DJ, eds. Risonanza Magnetica Cardiovascolare. 3a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 50.
Udelson JE, Dilsizian V, Bonow RO. Cardiologia nucleare. In: Zipes DP, Libby P, Bonow RO, Mann DL, Tomaselli GF, Braunwald E, eds. Malattia Cardiaca di Braunwald: Un Manuale di Medicina Cardiovascolare. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 16.