Test di Gas di Sangue
Cuntenutu
- Cosa hè un test di gas sangue?
- Perchè hè fattu un test di gas sangue?
- Chì sò i rischi di un test di gas di sangue?
- Cumu si face un test di gas di sangue?
- Interpretazione di i risultati di un test di gas di sangue
Cosa hè un test di gas sangue?
Un test di gas di sangue misura a quantità di ossigenu è di diossidu di carbonu in u sangue. Pò esse ancu adupratu per determinà u pH di u sangue, o quantu hè acidicu. A prova hè comunemente cunnisciuta cum'è analisi di gas di sangue o test di gas di sangue arteriale (ABG).
I vostri globuli rossi trasportanu ossigenu è diossidu di carbonu in tuttu u vostru corpu. Quessi sò cunnisciuti cum'è gasi di sangue.
Quandu u sangue passa per i vostri pulmoni, l'ossigenu scorre in u sangue mentre u diossidu di carbonu scorre da u sangue in i pulmoni. U test di i gas di sangue pò determinà quantu i vostri pulmoni sò capaci di spustà l'ossigenu in u sangue è rimuovere u diossidu di carbonu da u sangue.
I squilibri in l'ossigenu, u diossidu di carbonu è i livelli di pH di u vostru sangue ponu indicà a presenza di certe condizioni mediche. Queste ponu include:
- fallimentu renale
- fallimentu di u core
- diabete incontrollatu
- emorragia
- avvelenamentu chimicu
- una sobredose di droga
- scossa
U vostru duttore pò urdinà un test di gasu di sangue quandu si mostra sintomi di una di queste condizioni. U test richiede a raccolta di una piccula quantità di sangue da un'arteria. Hè una prucedura sicura è simplice chì piglia solu uni pochi di minuti per compie.
Perchè hè fattu un test di gas sangue?
Un test di gas di sangue furnisce una misurazione precisa di i livelli di ossigenu è di diossidu di carbonu in u vostru corpu. Quista pò aiutà u vostru duttore à determinà quantu i vostri pulmoni è i vostri rini funzionanu.
Questu hè un test chì hè più comunemente adupratu in l'ospedale per determinà a gestione di i malati acuti. Ùn hà micca un rolu assai significativu in l'ambiente di cura primaria, ma pò esse adupratu in un laboratorio o clinica di funzioni pulmonari.
U vostru duttore pò urdinà un test di gas sanguiniu se state mostrendu sintomi di ossigenu, diossidu di carbonu o sbilanciamentu di pH. I sintomi ponu include:
- mancanza di fiatu
- difficultà à respirà
- cunfusione
- nausea
Questi sintomi ponu esse segni di certe condizioni mediche, cum'è l'asma è a malattia pulmonare ostruttiva cronica (BPCO).
U vostru duttore pò ancu urdinà un test di gas sangue se suspetta chì sperimentate una di e condizioni seguenti:
- malatie pulmonare
- malatie renale
- malatia metabolica
- lesioni à a testa o à u collu chì affettanu a respirazione
Identificà i squilibri in u vostru pH è i livelli di gasu sanguinu pò ancu aiutà u vostru duttore à monitorà u trattamentu per certe condizioni, cume e malatie pulmonari è renali.
Un test di gasu di sangue hè spessu urdinatu cù altri testi, un tali test di glucosiu in sangue per verificà i livelli di zuccheru in sangue è un test di sangue di creatinina per valutà a funzione renale.
Chì sò i rischi di un test di gas di sangue?
Siccomu un test di gas di sangue ùn richiede micca un grande campione di sangue, hè cunsideratu una procedura à bassu risicu.
Tuttavia, duvete sempre dì à u vostru duttore nantu à e condizioni mediche esistenti chì ponu fà sanguinà più di ciò previstu. Duvete ancu dilli se pigliate qualsiasi medicazione senza prescrizione o prescritta, cum'è diluenti di sangue, chì ponu influenzà u vostru sanguinamentu.
Possibili effetti collaterali associati à a prova di gasu di sangue includenu:
- sanguinamentu o contusioni à u situ di puntura
- sintimu debbule
- sangue chì s'acumula sottu à a pelle
- infezzione in u situ di puntura
Dìite à u vostru duttore se avete effetti collaterali inaspettati o prolungati.
Cumu si face un test di gas di sangue?
Un test di gas di sangue richiede a raccolta di un picculu campione di sangue. U sangue arteriale pò esse uttenutu da una arteria in u vostru polzu, bracciu, o inguine, o una linea arteriale preesistente se site attualmente in ospedale. Un campione di gas di sangue pò ancu esse venoso, da una vena o IV preesistente o capillare, chì richiede una piccula puntura finu à u calcagnu.
Un fornitore di assistenza sanitaria sterilizerà prima u situ di iniezione cun un antisetticu. Una volta truvati un'arteria, inserisceranu una agulla in l'arteria è tireranu sangue. Puderete sente un picculu pichju quandu l'agulla entra. L'arterie anu più strati musculari lisci cà e vene, è certi ponu truvà un test di gas arteriale di sangue più dolorosu di un sangue prelevatu da una vena.
Dopu chì l'agulla hè stata rimossa, u tecnicu tenerà pressione per pochi minuti prima di mette una fascia sopra a ferita di puntura.
U campione di sangue sarà dopu analizatu da una macchina portatile o in un laburatoriu in situ. U campione deve esse analizatu in 10 minuti da a procedura per assicurà un risultatu di test accuratu.
Interpretazione di i risultati di un test di gas di sangue
I risultati di un test di gas di sangue ponu aiutà u vostru duttore à diagnosticà varie malatie o determinà quantu trattamenti funzionanu per certe condizioni, cumprese malatie pulmonari. Mostra ancu sì u vostru corpu cumpensa o micca u sbilanciu.
A causa di u putenziale di cumpensazione in certi valori chì causeranu a currezzione di altri valori, hè di primura chì a persona chì interpreta u risultatu sia un prufessore sanitariu furmatu cù sperienza in l'interpretazione di i gasi di sangue.
U test misura:
- PH di u sangue arteriale, chì indica a quantità di ioni di idrogenu in u sangue. Un pH di menu di 7,0 hè chjamatu acidicu, è un pH più grande di 7,0 hè chjamatu basicu, o alkaline. Un pH di sangue più bassu pò indicà chì u vostru sangue hè più acidicu è hà livelli di diossidu di carbonu più alti. Un pH di sangue più altu pò indicà chì u vostru sangue hè più basicu è hà un livellu più altu di bicarbonatu.
- Bicarbonate, chì hè una sustanza chimica chì aiuta à prevene u pH di u sangue da diventà troppu acidicu o troppu basicu.
- A pressione parziale di l'ossigenu, chì hè una misura di a pressione di l'ossigenu sciolta in u sangue. Determina quantu l'ossigenu hè capace di flussu da i pulmoni in u sangue.
- A pressione parziale di diossidu di carbonu, chì hè una misura di a pressione di diossidu di carbonu scioltu in u sangue. Determina quantu u diossidu di carbonu hè capace di scorri fora di u corpu.
- Saturazione d'ossigenu, chì hè una misura di a quantità di ossigenu purtatu da l'emoglobina in i globuli rossi.
In generale, i valori normali includenu:
- pH di u sangue arteriale: 7.38 à 7.42
- bicarbonate: 22 à 28 milliequivalents per litru
- pressione parziale di ossigenu: 75 à 100 mm Hg
- pressione parziale di diossidu di carbonu: 38 à 42 mm Hg
- saturazione di l'ossigenu: 94 à 100 per centu
I vostri livelli d'ossigenu in u sangue ponu esse più bassi se vive sopra u livellu di u mare.
I valori nurmali averanu un intervallu di riferenza ligeramente sfarente s'elli sò da un campione venoso o capillare.
I risultati anormali ponu esse segni di certe condizioni mediche, cumprese quelle di u tavulu seguente:
PH di sangue | Bicarbonatu | Pressione parziale di diossidu di carbonu | Cundizione | Cause cumune |
Meno di 7.4 | Bassa | Bassa | Acidosi metabolica | Fallimentu renale, scossa, cetoacidosi diabetica |
Maggiore di 7.4 | Alta | Alta | Alcalosi metabolica | Vòmitu crònicu, bassu putassiu in sangue |
Meno di 7.4 | Alta | Alta | Acidosi respiratoria | Malatie pulmonari, cumprese pneumonia o BPCO |
Maggiore di 7.4 | Bassa | Bassa | Alcalosi respiratoria | Respirazione troppu rapida, dulore o ansietà |
L'intervalli nurmali è anormali ponu varià secondu u laburatoriu perchè alcuni usanu misurazioni o metudi diversi per analizà i campioni di sangue.
Duvete sempre incontrà u vostru duttore per discutere i risultati di i vostri testi in più dettu. Puderanu dì se avete bisognu di più testi è sì avete bisognu di qualchì trattamentu.