Perchè sò e Miei Amigdalie Sanguinose?
Cuntenutu
- Infezzioni
- Pietre di tonsille
- Cumplicazioni di tonsillectomia
- Disturbi di sangu
- Cancer di tonsilla
- U fondu
Panoramica
E vostre tonsille sò i dui cuscinetti rotondi di tissutu à u fondu di a vostra gola. Facenu parte di u vostru sistema immune. Quandu i germi entrenu in bocca o in nasu, e vostre tonsille facenu sunà l'alarma è chjamanu u sistema immunitariu in azzione. Aiutanu ancu à intrappulà virus è batteri prima ch'elli possinu purtà l'infezzione.
Parechje cose ponu infiarà e vostre tonsille. A volte, questu risultatu in rossu o vini sanguini rotti chì puderebbenu sembrare sanguinanti. Ci sò parechje cundizioni chì ponu causà l'inflamazioni di e tonsille.
Hè ancu pussibule per e vostre tonsille di sanguinà, ma questu hè raru. E vostre tonsille ponu ancu avè vasi sanguigni prominenti nantu à a so superficia chì ponu sembrà una zona di sangu. In questu casu, però, ùn viderebbe micca sangue in a vostra saliva.
Leghje per amparà di più nantu à e cause di tonsille rosse o sanguinanti.
Infezzioni
Ogni tipu d'infezzione in a vostra gola pò rende e vostre tonsille rosse è irritate. L'amigdalitis si riferisce à l'infiammazione di e vostre tonsille, di solitu per via di una infezzione. I virus spessu causanu tonsillite.
Tuttavia, qualchì volta una infezzione batterica più seria pò dà l'infiammazione. A gola Strep hè l'infezzione batterica più cumuna di a gola.
I sintomi cumuni di tonsillite includenu:
- mal di gola
- gonfie, tonsille rosse
- macchie bianche nantu à e tonsille
- guai à ingolle
- fatigue
- frebba
- voce grattannosa
- cattivu fiatu
L'amigdalitis causata da una infezzione virale si risolverà da sola. Infezioni batteriche necessitanu antibiotici. Sì avete sintomi di tonsillite, hè megliu fà un appuntamentu cù u vostru duttore. Una cultura di tampone di gola o test di antigeni hè l'unicu modu per sapè se l'infezzione hè da u batteriu chì provoca streptococca.
In casi rari, l'ammigdalite pò fà sanguinà e vostre tonsille. Questu hè più prubabile cun certi virus chì causanu ulceri o ferite nantu à l'ammigdalati.
E vostre tonsille sò accantu à parechji vasi sanguigni maiò, dunque un sanguinamentu severu pò diventà prestu in periculu per a vita. Sì avete nutatu sangue nantu à e vostre tonsille, fate un appuntamentu cù u vostru duttore. Sì e vostre tonsille sanguinanu assai o s’elle sò state sanguine da più di una ora, cercate un trattamentu d’urgenza.
Pietre di tonsille
E petre di tonsille, chjamate ancu tonsilloliti, sò piccule palline di detriti chì si formanu in e tasche se e vostre tonsille. Queste piccule raccolte di mucus, cellule morte è altri materiali ponu indurisce mentre crescenu. I batteri si nutriscenu di elli, purtendu à u cattivu respiru.
E petre di tonsille sò di solitu chjuche, ma ponu cresce abbastanza per chì sentite chì qualcosa sia allughjatu in a vostra gola. Se pruvate à sbulicà una petra di tonsilla, di solitu cù un tampone di cuttone, pudete nutà un pocu di sangue dopu chì a petra esca.
I sintomi di pietre tonsillali includenu:
- macchie bianche o gialle o patch nantu à e vostre tonsille
- sintendu chì qualcosa sia bluccatu in a vostra gola
- tossu
- mal di gola
- difficultà à ingolle
- cattivu fiatu
E petre di amigdalita tipicamente cadenu da per elli. Pudete accelerà u prucessu garguchendu cù acqua salata. In casi gravi, u vostru duttore pò avè bisognu di rimuovere chirurgicamente e pietre o e vostre tonsille.
Cumplicazioni di tonsillectomia
Una tonsillectomia elimina e vostre tonsille. Hè una prucedura chirurgica assai cumuna. Sicondu un studiu di u 2016, avete una probabilità di sanguinamentu seriu in 24 ore da a procedura. Dopu questu, avete una probabilità di sangu.
Se si nota un sanguinamentu dopu à una tonsillectomia - in particulare quellu chì dura più di una ora - cercate un trattamentu medicu d'urgenza.
Tenite à mente chì pudete nutà un pocu di sangue una volta chì e croste da a prucedura cumincianu à cascà. Questu hè normale è ùn causa micca preoccupazione. Amparate di più nantu à e croste di tonsillectomia.
Disturbi di sangu
Alcune persone anu disordini di sanguinamentu chì li facenu sanguinà facilmente. U disordine di sangue u più cunnisciutu, l'emofilia, accade quandu u corpu ùn produce micca una certa proteina di fattore di coagulazione.
Altre cose chì ponu fà sanguinà facilmente includenu:
- disordini piastrinichi
- carenze fattore, cume emofilia o carenza fattore V.
- carenze di vitamina
- malatie di fegatu
I Medicazioni aduprati per prevene i coaguli di sangue, cumpresi l'eparina, a warfarina è altri anticoagulanti, ponu ancu dà un sanguinamentu faciule o eccessivu.
I sintomi generali di disordini sanguinanti includenu:
- sanguinamenti nasali inspiegabili
- flussu menstruale eccessivu o di longa durata
- sanguinamentu prolungatu dopu picculi tagli o ferite
- contusioni eccessive o altre marche di a pelle
I tagli minori in bocca è in gola sò cumuni, soprattuttu se manghjate qualcosa cù i bordi taglienti. Mentre queste ferite di solitu ùn causanu micca sanguinamentu, ponu esse in persone cun disordini di sangu. Infezioni in a gola chì danneghjanu i vasi sanguini sò ancu più propensi à causà sanguinamentu in e persone cun disordini di sangu.
Circate trattamentu d'urgenza per ogni sanguinamentu eccessivu in e vostre tonsille o sanguinamentu chì duri più di un'ora.
Cancer di tonsilla
U cancheru di tonsille pò à volte causà ferite aperte è sanguinanti. Stu tipu di cancheru hè u più cumunu in e persone di più di 50 anni. Affetta ancu l'omi trè à quattru volte più cà e donne, stimanu Cedars-Sinai. I fattori di risicu primariu per u cancheru di l'ammigdalha includenu l'usu di l'alcol è di u tabaccu.
I sintomi di u cancheru di tonsilla includenu:
- un dolore nantu à e tonsille chì ùn guarisceranu micca
- una tonsilla chì cresce di più da una parte
- sanguinamentu o sangue in a vostra saliva
- dulore in bocca
- mal di gola custante
- dulore à l'arechja
- difficultà per inghjuttà, masticà o parlà
- dulore quandu manghjate agrumi
- dulore quandu si ingolle
- nulu o dulore in u collu
- cattivu fiatu
U trattamentu per u cancheru di l'ammigdalle dipende da a so tappa è da chì si sparghji in altre zone. U stadiu iniziale di u cancaru di l'ammigdalata pò esse trattatu cù radiazioni. Stadi più avanzati ponu richiede una cumbinazione di terapie, inclusa chimioterapia o chirurgia per eliminà un tumore.
U fondu
E tonsille sanguinanti sò abbastanza rari. Tuttavia, quandu e vostre tonsille sò irritate, cume per via di una infezzione, ponu sembrà rossi è sanguinosi.
Se avete un disordine di sanguinamentu o recentemente vi sò state rimosse e tonsille, pudete ancu notà qualchì sanguinamentu. Mentre ùn hè micca sempre un sintimu di preoccupassi, hè megliu fà un appuntamentu per escludere qualsiasi cundizione sottostante.
Se avete nutatu un sanguinamentu pesante o sanguinamentu chì dura più di un'ora, andate in urgenza.