Prevenzione, Ricunniscenza è Trattamentu di Pezzi Bluebottle
Cuntenutu
- Cosa da fà
- Truvate un locu per pusà
- Ùn pruce micca o frotte
- Risciacqua, risciacqua, risciacqua
- Acqua calda dunk
- Ghjacciu
- Pigliate un analgèsicu
- Spinta à i primi aiuti
- Vede un duttore
- Pudete esse allergicu?
- Sintomi di Sting
- Quantu durerà u dulore?
- Cumportamentu Bluebottle
- Prevenzione
- Induve si trovanu bluebottles?
- U takeaway
Malgradu u so nome chì sona innocu, i bluebottles sò creature marine chì duvete evità in l'acqua o in spiaggia.
U bluebottle (Physalia utriculus) hè ancu cunnisciutu cum'è un omu di guerra di u Pacificu - simile à un omu di guerra portoghese, chì si trova in l'Oceanu Atlanticu.
A parte periculosa di un bluebottle hè u tentaculu, chì pò pichjà e so prede è e so creature ch'elli sentenu cum'è minacce, cumprese e persone. U velenu da e punture bluebottle pò infliggere dolore è gonfiore.
I Trattamenti per una stizza di bluebottle vanu da un acqua calda inzuppata à creme è unguenti d'attualità à i medicinali tradiziunali per u dolore orale. Alcune soluzioni di rimedi casalinghi, cume l'urina, ùn sò micca raccomandate, malgradu esse largamente credute cum'è trattamenti efficaci. Eccu ciò chì pudete fà.
Cosa da fà
Sè vo site abbastanza sfurtunatu per esse stuzzicatu da un bluebottle, pruvate à stà calmu. Sè pussibule, dumandate à qualchissia per stà cun voi è per aiutà à trattà a ferita.
Truvate un locu per pusà
Sè site stung in u pede o a perna, camminendu pò causà u velenu per sparghje è espansione a zona dolorosa. Pruvate à stà fermu una volta ghjuntu in un locu induve pudete pulisce è curà a ferita.
Ùn pruce micca o frotte
Ancu se pò cumincià à prurice, ùn frotte micca o scarrafiate u situ di a stizza.
Risciacqua, risciacqua, risciacqua
Invece di strufinà, lavate è lavate a zona cun cura cù acqua.
Acqua calda dunk
E ricerche mostranu chì l'immersione di a ferita in acqua calda - cusì calda chì pudete stà per 20 minuti - hè un trattamentu pruvatu per alleviare u dolore di e punture di bluebottle.
Attenti à ùn aggravà a ferita aduprendu acqua troppu calda. Idealmente, l'acqua chì hè circa 107 ° F (42 ° C) duveria esse tollerabile à a pelle è efficace à trattà a puntura. U calore aiuta à tumbà e proteine in u velenu chì provoca u dolore.
Ghjacciu
Se ùn ci hè acqua calda disponibile, un pacchettu fretu o acqua fredda pò aiutà à calà u dulore.
Pigliate un analgèsicu
Un analgèsicu orale è antiinflamatoriu, cum'è ibuprofen (Advil) o naproxen (Aleve), ponu furnisce un cunfortu supplementu.
Spinta à i primi aiuti
Impulsate u vostru kit di primi aiuti à a spiaggia cù sti suggerimenti:
- L'acitu. suggerisce chì l'usu di l'acitu cum'è risciacquu pò disinfettà u situ di a puntura è furniscia u dulore.
- Pinzette. Mentre u risciacquu duverebbe aiutà à caccià tutte e cellule pungenti invisibili, duvete ancu circà qualsiasi frammenti di tentaculu è rimuoverle cù cura cù una pinzetta.
- Guanti. Sè pussibule, purtate guanti per evità qualsiasi cuntattu cù a vostra pelle.
Vede un duttore
Sì avete sempre u dolore, prurito è gonfiore dopu u trattamentu spiegatu sopra, duvete vede un duttore. Puderanu prescrive una crema di cortisone o un unguentu per aiutà à riduce l'infiammazione è allevia i sintomi.
Duvete definitivamente vede un duttore se:
- l'area di a stizza copre una zona larga, cum'è a maiò parte di a gamba o di u bracciu
- sì stung in l'ochju, a bocca, o altra zona sensibile - in questi casi, cercate assistenza medica immediata
- ùn site micca sicuru se o per quale site stati puniti
Se ùn site micca sicuru chì sia statu stung da una bluebottle, medusa, o altra criatura marina, duvete vede un duttore per una valutazione. Alcune punture di medusa ponu esse fatali se ùn sò micca trattati.
Pudete esse allergicu?
Ancu sì rari, ponu accade reazzioni allergiche à e punture bluebottle. I sintomi sò cum'è quelli di l'anafilassi, una reazione allergica severa chì pò seguità a puntura di una vespa o scorpione. Sè site stuzzicatu è sperimentate rigore di u pettu o difficultà à respirà, uttene subitu assistenza medica.
Sintomi di Sting
Sì stung da un bluebottle, pudete avè i seguenti sintomi:
- Dolore. Una puntura bluebottle tipicamente provoca dolore subitu. U dulore hè di solitu abbastanza severu.
- Linea rossa. Una linea rossa hè spessu visibile, un segnu di induve u tentaculu hà toccu a pelle. A linea, chì pò sembrà una stringa di perline, di solitu si gonferà è diventerà pruriginosa.
- Veziche. A volte, si formanu vesciche induve u tentaculu hè entratu in cuntattu cù a pelle.
Altri sintomi, cum'è nausea o dolore addominale, sò improbabili.
A dimensione di a ferita è a gravità di i sintomi dipendenu da u cuntattu di u tentaculu cù a pelle.
Quantu durerà u dulore?
U dulore di una puntura bluebottle pò durà finu à un'ora, ancu se parechje punture o ferite in parti sensibili di u corpu ponu fà durà più u dolore.
Cumportamentu Bluebottle
I Bluebottles si nutriscenu di picculi molluschi è pesci larvali, aduprendu i so tentaculi per tirà e so prede in i so polipi digestivi.
I tentaculi piccanti sò ancu usati in difesa contr'à i predatori, è i nuvatori innocenti è i bagnanti ponu sembrà una minaccia per queste creature insolite. Stingi multipli sò pussibuli à tempu, ancu se una sting singula hè a più cumuna.
Prevenzione
I Bluebottles ponu pichjà in l'acqua è in spiaggia quandu parenu esse senza vita. Per via di u so culore turchinu, sò più difficiuli à vede in l'acqua, chì hè una di e ragioni per chì anu pochi predatori.
Ancu se i bluebottles s'assumiglianu à e meduse, sò in realtà una raccolta di quattru colonie distinte di polipi - cunnisciuti cum'è zooidi - ognuna cù a so propria responsabilità per a sopravvivenza di a criatura.
Ciò chì significa per e persone hè chì u stinging accade à u cuntattu cù u tentaculu, quasi cum'è un riflessu.
A vostra megliu strategia per evità una sting di bluebottle hè di dà li un largu ormeghju se li vidite nantu à a spiaggia. È se ci sò avvertimenti annantu à l'animali periculosi in l'acqua, cum'è bluebottles è meduse, fate attenzione è stà fora di l'acqua.
I zitelli è l'adulti maiori, è ancu e persone chì sò allergichi à e punture di bluebottle, devenu esse più prudenti è esse accumpagnati da adulti sani in e zone abitate da bluebottles.
Induve si trovanu bluebottles?
In i mesi di l'estate, i bluebottles si trovanu di solitu in l'acqui intornu à l'Australia orientale, mentre chì in l'autunnu è in l'invernu, si ponu truvà in l'acqui di u suduveste di l'Australia. Si ponu truvà ancu in l'oceanu Indianu è Pacificu.
U corpu principale di una bluebottle, cunnisciutu ancu cum'è float, ùn hè di solitu più cà pochi centimetri di lunghezza. U tentaculu, però, pò esse longu finu à 30 metri.
A causa di a so piccula dimensione, i bottiglioli blu ponu esse lavati à terra facilmente da una forte azzione di marea. Si trovanu u più cumunamente nantu à e spiagge dopu à venti forti in terra. I Bluebottles sò menu vistu in acque prutette o nantu à e ripe di calette è entrate riparate.
U takeaway
Perchè i so corpi turchini, turchini, li rendenu difficiuli à spuntà in l'acqua, e bottiglie blu pichjanu decine di millaie di persone in Australia ogni annu.
Ancu se dolorose, e punture ùn sò micca fatali è ùn solitanu micca causà complicazioni gravi. Eppuru, vale a pena di fighjà assai attente quandu site in l'acqua o in spiaggia per evità queste creature insolite ma periculose.
Se un tentaculu bluebottle vi trova, assicuratevi di pulisce accuratamente a stizza è di imbullarla in acqua calda per inizià u prucessu di guarigione.