Esiste a Cacera Blu?
Cuntenutu
- Panoramica
- Rivendicazioni di a cialda turchina
- Proattività di a malattia trasmessa sessualmente
- Vaginosi batterica (BV)
- Chlamydia
- Gonorrea
- Herpes genitale
- Papillomavirus umanu (HPV)
Panoramica
U sussuru di "malattia di a cialda turchina" hà iniziatu versu u 2010. Hè quandu una maghjina inquietante di labbra tinta di blu, cuperta di pus, piena di lesione, detta di u risultatu di una malattia di trasmissione sessuale (MST), hà cuminciatu à circulà in ligna.
Mentre chì questu hè definitu labia in a stampa, a malatia di cialda blu ùn hè micca vera. Ma u ritrattu ferma un meme diffusu - è falsu - finu à oghje.
Rivendicazioni di a cialda turchina
Quasi inquietante quant'è a foto eranu e rivendicazioni chì andavanu cun ella. A malatia di cialda turchina hè stata dichjarata per esse una ETS chì affetta solu a vagina. Un'altra rivendicazione diffusa era chì sta STD fittiziale si sia fattu solu in femine cù parechji partner sessuali.
U nome venia da i termini slang "waffle", per vagina, è "waffle blu", per una infezione vaginale seria. Si dice chì a malattia di a cialda turchina causi lesioni, contusioni è decolorazione turchina.
Cum'è si scopre, ùn ci hè micca una tale malattia cunnisciuta in u mondu medicu cù questu nome o cù questi sintomi - almenu micca a parte "blu". Ci sò, tuttavia, parechje ETS chì ponu causà scariche è lesioni in e persone sessualmente attive.
Proattività di a malattia trasmessa sessualmente
A malattia di waffle blu ùn pò esiste, ma parechje altre ETS sì. Sè site sessualmente attivu, hè impurtante di verificà i vostri genitali regularmente per i segni di una ETS.
Eccu i segni è i sintomi di e MST più cumune.
Vaginosi batterica (BV)
BV hè l'infezzione vaginale più cumuna in donne di età 15-44, secondu a. Accade quandu ci hè un sbilanciu di batteri chì si trovanu nurmalmente in a vagina.
Ùn hè micca chjaru chjaru perchè alcune persone u capiscenu, ma certe attività chì ponu alterà u bilanciu di u pH vaginale aumentanu u vostru risicu. Queste includenu avè un novu o parechji partner sessuali, è douching.
BV ùn causa micca sempre sintomi. S'ellu face, pudete nutà:
- scarica vaginale fina chì hè bianca o grisgia
- un odore di pesciu chì diventa peghju dopu u sessu
- dulore vaginale, prurito o brusgiatura
- brucia quandu urina
Chlamydia
A Chlamydia hè cumuna è pò influenzà tutti i sessi. Si diffonde avendu sessu vaginale, anale o orale.
Lasciatu senza trattamentu, a chlamydia pò causà cumplicazioni gravi è influenzà a fertilità femminile. Pò esse guaritu, ma un trattamentu riesciutu richiede chì tù è u to cumpagnu sianu trattati.
Parechje persone chì anu chlamydia ùn anu micca sintomi. Se sviluppate sintomi, ponu piglià parechje settimane per apparì.
I sintomi vaginali ponu include:
- secrezione vaginale anormale
- brucia quandu urina
I sintomi chì affettanu u pene o testiculi ponu include:
- scaricamentu da u pene
- sensazione di brusgiu quandu urina
- dulore è gonfiore in unu o i dui testiculi
Sì avete sessu anale o chlamydia si sparghje in u rectu da un'altra zona, cum'è a vagina, pudete nutà:
- dulore rectale
- scaricamentu da u rectu
- sanguinamentu rectale
Gonorrea
Tutte e persone sessualmente attive ponu cuntrattà sta STD. A gonorrea pò influenzà i genitali, u rettu è a gola, è si trasmette avendu sessu vaginale, anale o orale cun qualchissia chì l'hà.
A gonorrea ùn pò causà sintomi. Quali sintomi chì ponu accade dipendenu da u vostru sessu è da a situazione di a vostra infezzione.
Una persona cun un pene pò nutà:
- brucia quandu urina
- scarica gialla, bianca o verde da u pene
- dulore è gonfiore in i testiculi
Una persona cù una vagina pò nutà:
- dulore o brusgiatura quandu urina
- aumentu di a secrezione vaginale
- sanguinamentu trà i periodi
- dulore durante u sessu
- dulore addominale inferiore
Infezioni rettali ponu causà:
- scaricamentu da u rectu
- dulore
- prurito anale
- sanguinamentu rectale
- muvimenti intestinali dulurosi
Herpes genitale
L'herpes genitale pò esse causatu da dui tippi di virus herpes simplex (HSV): HSV-1 è HSV-2. Hè diffusa principalmente per mezu di u cuntattu sessuale.
Una volta chì avete cuntrattu u virus, stà in dorme in u vostru corpu è pò riattivà à ogni mumentu. Ùn ci hè micca cura per l'herpes genitale.
Sì avete qualchì sintomi, generalmente cumincianu in 2 à 12 ghjorni dopu l'esposizione à u virus. Circa infettati averanu sintomi assai lievi o senza sintomi.
I sintomi ponu include:
- dulore
- pruritu
- picculi sbocchi rossi
- piccule vesciche bianche
- ulceri
- crustule
- sintomi simuli à a gripe, cum'è a frebba è u dolore di u corpu
- nodi linfatichi gonfii in l'inguine
Papillomavirus umanu (HPV)
HPV hè a STD più cumuna. Sicondu a, ci sò più di 200 tippi di HPV, 40 di i quali si sparghjenu per cuntattu sessuale. A maiò parte di e persone sessualmente attive ne averanu qualchì tippu durante a so vita. Hè passatu per u cuntattu pelle à pelle è pò influenzà i vostri genitali, rettu, bocca è gola.
Alcune ceppi ponu causà verruche genitali. Altri ponu causà certi tumori, cumpresi i tumori di u cervice, di u rectu, di a bocca è di a gola. I ceppi chì causanu verruche ùn sò micca listessi à quelli chì causanu u cancheru.
A maiò parte di e infezioni si ne vanu da per elli senza causà alcun segnu o sintumu, ma u virus ferma in dorme in u vostru corpu è pò esse spartu à i vostri cumpagni sessuali.
E verruche genitali causate da u VPH ponu apparisce cum'è un picculu schernu o un ciuffu di groppi in a zona genitale. Pò campà in taglia, esse piatti o alzati, o avè l'aspettu di un cavolfiore.
E verruche genitali causate da HPV ùn sò micca listesse à l'herpes genitale.
Se notate qualsiasi cambiamenti insoliti, cum'è scaricamentu, urti, o piaghe, consultate u vostru duttore per e prove di STD u più prestu pussibule.