Vesciche di a gola: cosa pò esse è cumu trattà

Cuntenutu
- Cause principali
- 1. Trattamenti di u cancer
- 2. Infezzioni
- 3. Cancer in l'orofaringe
- 4. Pesta aftu
- 5. Erpangina
- 6. Malatia di Behçet
- Altre cause
- Sintomi pussibili
- Cumu hè fattu u trattamentu
E vesciche di a gola ponu esse causate da parechji fattori, cume infezioni, alcuni trattamenti o alcune malattie, è ponu sparghje in lingua è esofago è diventà rossi è gonfii, rendendu difficiule à inghjuttà è parlà.
U trattamentu dipende da a causa di u prublema è di solitu cunsiste à piglià analgesici, antiinflamatori, aduprà elisir o aduprà antibiotici s'ella hè una infezzione.
Cause principali
1. Trattamenti di u cancer
Sia a radioterapia sia a chimioterapia sò trattamenti chì portanu à una diminuzione di u sistema immunitariu è cusì causanu parechji effetti collaterali, unu di i quali pò esse a furmazione di vesciche in a gola, per esempiu.
Cosa da fà: Per alleviare l'effetti secondarii relativi à u trattamentu di u cancheru, hè impurtante tene a bocca è a gola ben idratati è manghjà cibi dolci, cum'è anguria, banane è verdure.
2. Infezzioni
A proliferazione di microorganismi in bocca pò purtà à l'apparizione di bolle in a gola. A bocca hè cumposta naturalmente di microorganismi, tuttavia a causa di situazioni chì ponu alterà u sistema immunitariu o sovraesponere a bocca, ci pò esse una crescita incontrollata di microorganismi.
Cosa da fà: U più adattu in questu casu hè di circà cunsiglii medichi, per pudè esse identificatu chì tippu di microorganismu chì hà causatu l'apparizione di vesciche in a gola è, cusì, u trattamentu pò esse iniziatu, chì pò esse fattu cù antifungali, antivirali o antibiotici. Inoltre, hè impurtante di fà una igiene bocca adatta. Amparate à lavà currettamente i denti.
3. Cancer in l'orofaringe
Unu di i sintomi di u cancheru orofaringianu hè a presenza di vesciche o ferite in a gola chì ùn guariscenu micca in 15 ghjorni. Inoltre, hè indicativu di u dolore di u cancheru orofaringiu in gola, irritazione è a presenza di macchie rosse o bianche nantu à e gengive, a lingua, e labbre o a gola.
Cosa da fà: Hè impurtante d'andà à u duttore appena i primi sintomi di u cancheru orofaringianu apparsu per chì u trattamentu possa esse iniziatu u più prestu pussibule. U trattamentu hè generalmente fattu eliminendu u tumore, seguitatu da sessioni di chemio è radioterapia. Vede quale sò l'opzioni di trattamentu per u cancheru di a bocca.
4. Pesta aftu
A febbre afta, popularmente cunnisciuta cum'è cancru, currisponde à una ferita tonda, biancastra chì pò cumparisce in a gola è causà fastidiu quandu si pò inghjuttisce o parlà, per esempiu. Scuprite chì sò e possibili cause di ferita in a gola.
Cosa da fà: U trattamentu per a ferita in a gola si face secondu e indicazioni di u duttore, è di solitu si face cù l'usu di unguenti è a sospensione di u cunsumu di alimenti acidi, chì ponu aumentà u disagiu. Vede quale sò i migliori rimedii per trattà u tordulu.
5. Erpangina
L'erpangina hè una malatia virale chì si manifesta u più spessu in zitelli è zitelli trà 3 è 10 anni, caratterizata da frebba, mal di gola è a presenza di tordu è vesciche in bocca. Vede cumu identificà l'herpangina.
Cosa da fà: U trattamentu per l'erpangina hè fattu cù a guida di u pediatra, è l'usu di medicazione per alleviare i sintomi hè raccomandatu, cume Paracetamol o lidocaina topica, chì deve esse passata in bocca per riduce u disagiu causatu da e ferite.
6. Malatia di Behçet
A malattia di Behçet hè una malattia rara, chì si verifica più spessu in persone trà 20 è 30 anni, caratterizata da infiammazione di diversi vasi sanguigni, chì porta à l'apparizione di diarrea frequente, feci sanguinose è piaghe in a zona genitale è in bocca. Amparate più nantu à a malattia di Behçet.
Cosa da fà: A malatia di Behçet ùn hà micca cura, è l'usu di medicazione per alleviare i sintomi, cum'è corticosteroidi o antiinflamatori, per esempiu, chì devenu esse aduprati secondu i cunsiglii medichi, hè generalmente indicatu. Amparate à allevà i sintomi di a malattia di Behçet.
Altre cause
Oltre à queste cause, ci sò ancu altri chì ponu causà ampolle in l'esofago è in e corde vocali, è chì si pò spannà à a gola, cum'è reflux gastroesofagicu, infezioni da virus Herpes simplice, HIV, HPV, usu di qualchi medicamentu, vomitu eccessivu o abusu d'alcol, per esempiu.
Sintomi pussibili
Quandu e vesciche apparsu in a gola, ùn ci ponu esse altri sintomi, tuttavia, in certi casi, le piaghe ponu ancu apparisce in bocca è pò esse difficiule à ingoiare, apparizione di macchie bianche in gola, febbre, dolore in bocca è gola, aspettu di grumi in u collu, cattivu fiatu, difficultà à move a mascella, dulore à u pettu è ardori di stomacu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di e bolle di a gola dipende da a so causa, è hè assai impurtante andà à u duttore per chì si possa fà u diagnosticu currettu. Cusì, in casu d'infezzione, u trattamentu cunsiste in l'amministrazione di antibiotici o antifungali, chì devenu esse prescritti da u duttore.
Per alleviare u dolore è l'inconfortu, ponu esse presi analgesici, cum'è paracetamol, per esempiu, o antiinflamatori cum'è ibuprofene. Inoltre, un elisir antisetticu, curativo è analgésicu pò esse adupratu per gargare circa 3 volte à ghjornu, per alleviare u disagiu, in più di mantene una bona igiene in bocca.
Hè ancu impurtante di evità cibi piccanti, caldi o acidi, chì ponu irrità ancu e vesciche è duvete ancu beie assai acqua, preferibilmente fredda è manghjà cibi freddi, chì aiutanu à alleviare u dolore è l'infiammazione.
Sì i blister sò causati da reflux gastricu, u duttore pò prescrive antiacidi o inibitori di a produzione di acidi per prevene a brucia di a gola. Vede chì rimedii sò usati per trattà u reflux gastroesofagicu.