Bradicardia: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
Bradicardia hè un termine medicu adupratu quandu u core rallenta i battiti di u core, battendu menu di 60 battiti per minutu à u riposu.
Nurmalmentu, a bradicardia ùn hà micca sintomi, in ogni modu, per via di a diminuzione di u flussu di sangue, causata da a diminuzione di a frequenza cardiaca, stanchezza, debolezza o vertigini ponu apparì. Quandu succede questu, hè cunsigliatu di andà à u cardiologu per chì i testi ponu esse fatti, alcune cause possibili identificate è u trattamentu più adeguatu iniziatu, chì pò include u piazzamentu di un pacemaker.
A bradicardia hè assai cumuna in l'atleti di alta cumpetizione, postu chì i so cori sò dighjà adattati à u sforzu fisicu chì si face di modu regulare, chì finisce per diminuisce a frequenza cardiaca durante u riposu. In l'anziani, pò ancu esse una diminuzione di a frequenza cardiaca per via di l'invecchiamentu naturale di u core, senza indicà a presenza di prublemi di salute.
Cause pussibili
A diminuzione di a frequenza cardiaca pò esse cunsiderata nurmale quandu si verifica durante u sonnu o in e persone chì esercitanu regolarmente, cume atleti in corsa è in bicicletta. Hè nurmale ancu chì accada dopu à un grande ripastu o durante a donazione di sangue, spariscendu dopu qualchì ora.
Tuttavia, a bradicardia pò esse causata da alcune condizioni cardiache o fisiologiche chì anu da esse identificate è trattate:
- Malatia di u nodu sinusale, chì hè carattarizatu da una incapacità di u core di mantene una frequenza cardiaca adeguata;
- Attacu di core, Chì accade quandu u flussu di sangue hè interrotto è u core ùn riceve micca u sangue è l'ossigenu necessariu per fà a so attività;
- Ipotermia, quandu a temperatura di u corpu hè inferiore à 35 ° C è e funzioni di u corpu diventanu più lente, cum'è u battitu di u core, per priservà a temperatura;
- Ipotiroïdismu, carattarizatu da una diminuzione di a quantità di ormoni tiroidiali, chì ponu influenzà u sistema cardiacu è diminuisce a frequenza cardiaca;
- Ipoglicemia, chì hè una diminuzione di a quantità di zuccheru in u sangue è chì pò rallentà a frequenza cardiaca;
- Diminuzione di a concentrazione di potassiu o calciu in u sangue, pò influenzà a frequenza cardiaca, diminuendula;
- Usu di medicazione per ipertensione o arritmia, chì di solitu anu bradicardia cum'è effettu secundariu;
- Esposizione à sustanzi tossichi, cum'è a nicotina, per esempiu;
- Méningite, chì cunsiste in infiammazione di e membrane chì circundanu u cervellu è a medula spinale è chì pò esse in bradicardia;
- Tumore in u sistema nervosu centrale, pò causà bradicardia per via di a pressione aumentata chì accade in u craniu;
- Ipertensione intracraniale, pò purtà à una calata di a frequenza cardiaca per via di i cambiamenti ch'ella provoca à u livellu cerebrale;
- Apnea di u sonnu, chì currisponde à una pausa momentanea di respirazione o respirazione bassa durante u sonnu, chì pò compromettere u flussu di sangue.
In a maiò parte di i casi queste cause sò accumpagnate da sintomi altri di a bradicardia, cum'è u dulore in u core, in casu d'un attaccu di core, brividi, in casu d'ipotermia, vertigini o visione sfocata, in casu d'ipoglicemia, è frebba o rigidità in u collu, in casu di meningite.
In situazioni menu cumuni, a bradicardia pò accade per via di infezioni da virus o batteri, cume a difteria, a febbre reumatica è a miocardite, chì hè una infiammazione di u musculu cardiacu causata da l'infezione da virus o batteri. Vede chì sò i sintomi principali è cumu trattà a miocardite.
Quandu a bradicardia hè severa
A bradicardia pò esse severa quandu provoca l'apparizione di altri sintomi cum'è:
- Stanchezza faciule;
- Debbulezza;
- Sturdimentu;
- Mancanza di respira;
- Pella freta;
- Svenimentu;
- Dolore di pettu in forma di brusgiata o di strettezza;
- Diminuzione di pressione;
- Malaise.
In casu di qualsiasi di questi sintomi hè impurtante andà à u cardiologu per fà una valutazione più dettagliata è fà testi chì ponu diagnosticà u prublema.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a bradicardia deve esse guidatu da u cardiologu è varieghja secondu a causa, i sintomi è a gravità. Se a bradicardia hè assuciata à un'altra causa, cum'è l'ipotiroïdismu, cambià di medicazione o un trattamentu più adattu per l'ipotiroïdismu, pò risolve a bradicardia.
In i casi più severi, pò esse necessariu aduprà un pacemaker, chì hè un dispositivu postu cirurgicamente è chì hà per scopu di regulà i battiti cardiaci in casu di bradicardia, per esempiu. Amparate più nantu à u pacemaker cardiacu.