Cosa hè u Foru Maculare è Cumu Trattà
Cuntenutu
U foru maculare hè una malattia chì ghjunghje à u centru di a retina, chjamata macula, furmendu un bucu chì cresce cù u tempu è provoca una perdita graduale di vista. Questa regione hè quella chì concentra u più grande quantità di cellule visive, cusì sta situazione causa sintomi cum'è perdita di nitidezza di a visione centrale, distorsione di l'imaghjini è difficultà in attività cum'è lettura o guida.
Dopu a cunferma di a malattia da a valutazione è l'esami di l'oftalmologu, cum'è a tomografia, hè necessariu eseguisce u trattamentu di u foru maculare, chì a forma principale hè attraversu una chirurgia, chjamata Vitrectomia, chì consiste in l'applicazione di un cuntenutu cù gas chì permette a guarigione di u foru.
Chì sò e cause
E cause esatte chì portanu à u sviluppu di u foru maculare ùn sò micca cumpletamente capite, allora chiunque pò sviluppà a malattia. Tuttavia, alcuni fattori di risicu facilitanu a so emergenza, cume:
- Età più di 40 anni;
- Lesioni à l'ochji, cum'è colpi;
- Inflammazione di l'ochju;
- Altre malatie oculare, cume a retinopatia diabetica, l'edema maculare cistoide o u distaccamentu di a retina, per esempiu;
U foru maculare si sviluppa quandu u vitru, chì hè u gelu chì riempie u globu oculare, si stacca da a retina, chì pò purtà à a furmazione di un difettu in a regione, chì provoca danni à u tessutu influenzatu.
Affettendu a retina, chì hè una regione assai sensibile è impurtante di l'ochji, a visione hè influenzata. Scuprite altre malatie impurtanti chì affettanu a retina, in particulare in più di 50 anni, cum'è u distaccamentu di a retina è a degenerazione maculare.
Cumu cunfirmà
U diagnosticu di u foru maculare hè fattu cù a valutazione di l'oftalmologu, per mezu di a cartografia di a retina, assuciata à l'esecuzione di testi di imaging cum'è a tomografia di l'ochju, o OCT, chì visualizza i strati di a retina in più dettu.
Verificate cumu si faci l'esame di cartografia di a retina è chì malatie pudete identificà.
Principali sintomi
I sintomi di u foru maculare includenu:
- Riduzione di a nitidezza di l'imaghjini in u centru di a visione;
- Difficultà di vede, soprattuttu durante attività cum'è lettura, guida di veiculi o cucitura, per esempiu;
- Doppia visione;
- Distorsioni di l'imaghjini di l'uggetti.
I sintomi cumpariscenu è aggravanu mentre u foru maculare cresce è ghjunghje à zone più grandi di a retina, è ùn pò micca causà sintomi in i primi stadi. Inoltre, solu unu o i dui ochji ponu esse affettati.
Cumu trattà
U trattamentu di u foru maculare dipende da u so gradu è a severità, cum'è in i casi più iniziali solu l'osservazione pò esse indicata.
Tuttavia, in i casi induve ci hè a crescita di a lesione è a presenza di sintomi, a forma principale di trattamentu hè attraversu a chirurgia di Vitrectomia, chì hè fatta da l'oftalmologu rimuovendu u vitru è dopu applicendu un gas in l'ochju., Chì hè capace per alleviare a pressione chì provoca u foru, aiutendu a chjusura è a guarigione.
Quandu u tempu passa, a bolla di gas chì si forma hè riassorbita da u corpu è si scioglie in modu naturale, senza a necessità di novi interventi. A ricuperazione postoperatoria si pò fà in casa, cù u riposu, l'applicazione di gocce d'occhi è u pusizionamentu di l'ochji in a manera urdinata da u duttore, è a visione hè ripresa cù i ghjorni, mentre a bolla di gas hè riassorbita, chì pò durà per un bellu pezzu tempu 2 settimane à 6 mesi.