TikTok Ghjura Questu Rimediu Aiuta à Ritruvà u Gustu è l'odore Dopu à COVID-19 - Ma Hè Legitu?
Cuntenutu
A perdita di l'odore è u gustu hè apparsu cum'è un sintumu cumuni di COVID-19. Puderia esse dovutu à una vechja congestione chjara da l'infezzione; Puderia ancu esse u risultatu di u virus chì pruvucarà una reazione inflamatoria unica in u nasu chì poi porta à una perdita di i neuroni olfattivi (aka odore), secondu Vanderbilt Unversity Medical Center.
In ogni casu, nimu hè veramente sicuru di ciò chì vi aiuta à ritruvà u vostru sensu di l'olfattu è di u gustu dopu à COVID-19. Tuttavia, alcuni TikTokkers pensanu chì forse anu trovu una soluzione: In una nova tendenza nantu à a piattaforma di media sociali, e persone chì sò state recentemente diagnosticate cun COVID-19 provanu un rimediu casanu chì richiede di arricchisce un aranciu nantu à una fiamma aperta è manghjà a carne cun zuccheru brunu per ristabilisce u vostru sensu di l'olfattu è di u gustu. E, apparentemente, u rimediu funziona. (Assuciatu: Stu Hack di $ 10 Pudete Aiutà à Evità l'Ochju Seccu Assuciatu à Maschera)
"Per riferimentu, eru probabilmente à u 10% di gustu è questu l'hà purtatu à ~ 80%", hà scrittu l'utilizatori di TikTok @madisontaylorn à fiancu à un video di ella chì prova u rimediu.
In un altru TikTok, l'usu @tiktoksofiesworld hà dettu ch'ella hè stata capace di tastà a mustarda di Dijon dopu avè manghjatu l'aranciu brusgiatu cù u zuccheru brunu.
Tutti ùn anu vistu i listessi risultati, però. L'utente di TikTok @anniedeschamps2 hà sparte a so sperienza cù u rimediu di casa in una serie di video nantu à a piattaforma. "Ùn pensu micca chì hà travagliatu", dice in u clip finale mentre manghja una biscotta di cioccolata.
Avà, prima di sapè se stu rimediu di casa hè veramente legittimu, andemu prima una altra quistione fora di a strada: hè ancu sicuru per preparà è manghja un aranciu carbonizatu cum'è questu?
Ginger Hultin, MS, R.D.N., pruprietariu di Champagne Nutrition, dice chì manghjà un aranciu anneritu ùn hè micca dannusu per u corpu, postu chì i frutti calcinati ùn parenu pruduce alcuna di e sostanze cancerogene dannose furmate in a carne carbonizzata. In più, u rimediu chjama à manghjà solu a carne di u fruttu, micca a pelle annerita. (In cunnessione: I Benefici per a Salute di l'Aranci Andanu Ben oltre a Vitamina C)
Dittu chistu, culà sò certi prublemi di sicurità da nutà quandu preparanu l'aranciu brusgiatu. "Ciò chì sò più preoccupatu hè u modu chì a ghjente carcia a so aranciu sopra una fiamma aperta in a so cucina", dice Hutlin. "Saria faciule per l'articuli vicini di piglià focu".
In quantu à se stu rimediu di casa pò veramente aiutà à ricuperà u vostru sensu di l'odore è u gustu dopu una infezione da COVID-19, l'esperti ùn sò micca veramente cunvinti. Bozena Wrobel, MD, otorinolaringologu (un medicu furmatu in i disordini di u capu è di u collu) in Keck Medicine di a USC, crede chì hè improbabile chì u rimediu inverti a perdita di gustu indotta da COVID-19. "A perdita di gustu ligata à COVID-19 hè dovuta à a perdita di l'olfattu, chì hè u vostru sensu di l'olfattu", spiega. "E vostre papille gustative ùn sò micca influenzate da COVID-19." Manghjà un aranciu zuccheratu putissi esse assai stimulanti per i vostri palati, spiega, ma ùn "reignite" l'olfattu.
Allora, chì spiega u successu trà TikTokkers? "Perchè a perdita di l'odore di COVID-19 finisce megliu in a maiò parte di e persone, alcuni [TikTokkers] forse si stavanu digià ricuperendu da a so perdita di l'odore", dice Dr Wrobel. Infatti, l'utilizatore di TikTok @tiktoksofiesworld hà scrittu in un disclaimer nantu à Instagram chì "puderia assai bè esse una cuincidenza" ch'ella sia stata capace di tastà a senape di Digione dopu avè pruvatu u rimediu casanu aranciu brusgiatu, cumu hà fattu a video circa duie settimane dopu à u so COVID- 19 sintomi cumincianu.
Inoltre, ci hè sempre a pussibilità di un effettu placebo trà quelli chì credenu chì u rimediu hà travagliatu per elli, aghjusta u duttore Wrobel. (Assuciatu: Effettu Placebo Aiuta Sempre U Sollievu di u Dolore)
Ma ogni speranza ùn hè micca persa per quelli chì luttanu per ritruvà u so sensu di l'olfattu è di u gustu dopu à COVID-19. U vostru nervu olfattivu, chì hà fibri in u vostru cervu è u nasu chì cuntribuiscenu à a vostra capacità à l'olfattu (è, à u turnu, u gustu), pò rigenerate per sè stessu, spiega Dr Wrobel. Micca solu què, ma ella dice chì u vostru cervellu pò esse addestratu ancu per ristabilisce e cunnessioni nervose responsabili di l'interpretazione di l'odori. Se sceglite di vede un otorinolaringolugu, ella dice, vi guidanu à traversu a furmazione olfattiva per aiutà à restaurà sti sensi.
Cum'è una parte di a furmazione olfattiva, u duttore Wrobel raccomanda di sentire quattru olii essenziali diversi per 20 à 40 secondi ciascuna, duie volte à ghjornu. In particulare, suggerisce di aduprà olii di rosa, di garofanu, di limone è di eucaliptu per sta tecnica. (Assuciatu: I Migliori Olii Essenziali Pudete Cumprà nantu à Amazon)
"Quandu sentite ogni oliu, pensate intensamente à l'odore è ricurdate i ricordi associati cun ella", dice. E particelle d'aria portanu l'odore à e fibre in u nasu, chì poi trasmettenu segnali attraversu a via olfattiva à u cervellu, spiega. Pensà intensamente à l'odore sveglia a parte di u cervellu chì tene ricordi olfattivi, invece di lasciallu andà in "modu di sonnu" per mancanza d'usu, dice u duttore Wrobel. (Assuciatu: U vostru Sensu di l'olfattu hè assai più impurtante di ciò chì pensate)
"Attualmente ùn avemu micca grandi studii nantu à [l'efficacità di sta tecnica di furmazione olfattiva per] i pazienti COVID-19", ammette Dr Wrobel. "Ma postu chì u mecanismu hè, in una certa misura, simile à a perdita di l'odore da altre infezioni virali, applichemu sta tecnica à i pazienti COVID-19".
L'infurmazioni in sta storia sò precise à tempu di stampa. Quandu l'aghjurnamenti nantu à u coronavirus COVID-19 continuanu à evoluzione, hè pussibule chì alcune informazioni è raccomandazioni in sta storia anu cambiatu da a publicazione iniziale. Vi incuraghjemu à verificà regularmente cù risorse cum'è u CDC, l'OMS, è u vostru dipartimentu di salute publica lucale per i dati è raccomandazioni più aggiornati.