Sensibilità à a caffeina
Cuntenutu
- Panoramica
- Sensibilità nurmale
- Iposensibilità
- Ipersensibilità
- Sintomi di sensibilità à a caffeina
- Cumu hè diagnosticata a sensibilità à a caffeina?
- Chì sò e dosi raccomandate di caffeina?
- Cause di sensibilità à a caffeina
- Medicazioni
- Genetica è chimica di u cervellu
- U metabolismu di u fegatu
- U takeaway
Panoramica
A cafeina hè un stimulante pupulare chì impatta u sistema nervosu centrale. A caffeina hè prodotta naturalmente in piante chì crescenu chicchi di cacao, noci di cola, chicchi di caffè, foglie di tè è altre sostanze.
Ci hè varii gradi di sensibilità à a caffeina. Una persona pò beie un caffè espressu à triplu colpu senza piglià u nervu. Altri sperimentanu insonnia ore dopu avè bevutu un picculu bichjeru di cola. A sensibilità à a caffeina pò ancu fluttuà ogni ghjornu, basatu annantu à parechji fattori cambianti.
Mentre ùn ci hè nisun test specificu chì misura a sensibilità à a caffeina, a maiò parte di a ghjente rientra in unu di i trè gruppi:
Sensibilità nurmale
A maiò parte di a ghjente hà una sensibilità normale à a caffeina. E persone in questa gamma ponu piglià finu à 400 milligrammi di caffeina ogni ghjornu, senza avè effetti avversi.
Iposensibilità
Sicondu un studiu di u 2011, circa u 10 per centu di a pupulazione porta un genu ligatu à una cunsumazione più alta di caffeina. Puderanu una grande quantità di caffeina, tardi in a ghjurnata, è ùn sperimentanu micca effetti collaterali, cume a vigilia indesiderata.
Ipersensibilità
E persone cun ipersensibilità aumentata à a caffeina ùn ponu micca tollerà piccule quantità senza avè effetti collaterali negativi.
Questa ùn hè micca listessa cosa chì un'allergia à a caffeina, però. Una varietà di fattori pruvucanu a sensibilità à a caffeina, cum'è a genetica è a capacità di u vostru fegatu di metabolizà a caffeina. Una allergia à a caffeina si face se u vostru sistema immunitariu sbaglia a caffeina cum'è un invasore dannosu è prova à luttà cù anticorpi.
Sintomi di sensibilità à a caffeina
E persone cun sensibilità à a caffeina sperimentanu una forte adrenalina quandu a cunsumanu. Puderanu avè l'impressione d'avè avutu cinque o sei tazze di caffè espressu dopu avè beutu solu uni pochi di caffè di regula. Siccomu e persone cun sensibilità à a caffeina metabolizanu a caffeina più lentamente, i so sintomi ponu durà parechje ore. I sintomi ponu include:
- battendu u core di corsa
- mal di testa
- nervi
- nerviosità o ansietà
- inquietude
- insonnia
Sti sintomi sò diversi da quelli di una allergie à a caffeina. I sintomi di un'allergia à a caffeina includenu:
- pelle pruriginosa
- urticaria
- gonfiore di a gola o di a lingua
- in casi severi, difficoltà à respirà è anafilassi, una situazione potenzialmente periculosa
Cumu hè diagnosticata a sensibilità à a caffeina?
Se pensate chì avete sensibilità à a caffeina, assicuratevi di diventà un lettore di etichette avide. A caffeina hè un ingrediente in parechji prudutti, cumpresi medicazione è supplementi.
Pruvate à scrive un ghjurnale cutidianu di u vostru alimentu è di l'ingestione di droghe per determinà sì in realtà state assumendu più caffeina di ciò chì vi rendite contu. Una volta chì avete definitivamente determinatu u vostru assunzione, pudete esse capace di precisà di manera più accurata u vostru livellu di sensibilità.
Se continuate à sperimentà a sensibilità à a caffeina, discute i vostri sintomi cù u vostru duttore. Puderanu fà un test di pelle allergicu per escludere una pussibile allergie à a caffeina. U vostru duttore pò ancu raccomandà test genetichi per determinà se avete una variazione in unu di i geni chì influenzanu a metabolizazione di a caffeina.
Chì sò e dosi raccomandate di caffeina?
E persone cun una sensibilità normale à a caffeina ponu generalmente cunsumà 200 à 400 milligrammi ogni ghjornu senza alcun effetti negativu. Questu hè l'equivalente di duie à quattru tazze di 5 once di caffè. Ùn hè micca cunsigliatu chì a ghjente cunsuma più di 600 milligrammi à ghjornu. Ùn ci hè micca raccomandazioni attuali nantu à l'inserzione di caffeina per i zitelli o l'adulescenti.
E persone chì sò altamente sensibili à a caffeina anu da riduce o eliminà assai u so assunzione cumpletamente.Alcune persone sò più comode se ùn consumanu alcuna caffeina. Altri ponu esse capaci di tollerà una piccula quantità, in media da 30 à 50 milligrammi à ghjornu.
Una tazza di 5 once di tè verde hà circa 30 milligrammi di caffeina. A tazza media di caffè decaffeinatu hà 2 milligrammi.
Cause di sensibilità à a caffeina
Parechji fattori ponu esse in sensibilità à a caffeina, cume u sessu, l'età è u pesu. Altre cause includenu:
Medicazioni
Alcuni medicamenti è supplementi à base di erbe ponu aumentà l'effetti di a caffeina. Ciò include a medicazione teofilina è i supplementi à base di erbe efedrina è echinacea.
Genetica è chimica di u cervellu
U vostru cervellu hè cumpostu da circa 100 miliardi di cellule nervose, chjamate neuroni. U travagliu di i neuroni hè di trasmette istruzzioni in u cervellu è u sistema nervosu. Facenu questu cun l'aiutu di neurotrasmittenti chimichi, cum'è l'adenosina è l'adrenalina.
I Neurotrasmittenti agiscenu cum'è un tipu di serviziu di messageria trà i neuroni. Tiranu miliardi di volte à ghjornu in reazione à i vostri prucessi biologichi, movimenti è penseri. Più hè attivu u vostru cervellu, più pruduce l'adenosina.
Quandu i livelli di adenosina crescenu, diventate sempre più stancu. A caffeina si lega à i recettori di l'adenosina in u cervellu, bloccendu a so capacità di segnalarci quandu simu fatichi. Impatta ancu altri neurotrasmittenti chì anu un effettu stimulante, di benessere, cume a dopamina.
Sicondu un 2012, e persone cun sensibilità à a caffeina anu una reazione amplificata à stu prucessu causata da una variazione di u so genu ADORA2A. E persone cun sta variazione genica sentenu chì a caffeina affetta di più putenza è per periodi più lunghi di tempu.
U metabolismu di u fegatu
A genetica pò ancu ghjucà un rolu in cume u vostru fegatu metabolizza a caffeina. E persone cun sensibilità à a caffeina producenu menu un enzima di u fegatu chjamatu CYP1A2. Questu enzima hà un rolu in a rapidità in cui u vostru fegatu metabolizza a caffeina. E persone cun sensibilità à a caffeina piglianu più tempu per trattà è eliminà a caffeina da u so sistema. Questu face u so impattu più intensu è durà più.
U takeaway
A sensibilità à a caffeina ùn hè micca listessa cosa chì l'allergia à a caffeina. A sensibilità à a caffeina pò avè un ligame geneticu. Mentre i sintomi ùn sò di solitu dannosi, pudete eliminà i vostri sintomi riducendu o eliminendu a caffeina.