Ioga per l'Artrite Psoriatica: Aiuta o Ferisce?
Cuntenutu
- Yoga per l'artrite psoriasica
- Pose di yoga per l'artrite psoriatica
- Tipi di yoga
- Benefici di yoga per l'artrite psoriatica
- Precauzioni prima di inizià u yoga
- Purtà si
L'artrite psoriatica (PsA) hè una malattia cronica chì pò causà articulazioni gonfie, rigidità è dolore, rendendu difficiule a mossa. Ùn ci hè micca rimediu per PsA, ma l'eserciziu regulare pò aiutà à gestisce i vostri sintomi è sentite megliu.
Alcuni tipi di attività fisica ponu travaglià megliu per voi di l'altri. U yoga hè una forma di eserciziu dolce, à bassu impattu, chì pò esse adattata à e vostre capacità individuali. A ricerca suggerisce ancu chì pò furnisce alleviamentu da i sintomi cum'è u dolore chì sò associati à PsA.
Eccu ciò chì duvete sapè nantu à u yoga per PsA, cù alcune pose da pruvà.
Yoga per l'artrite psoriasica
U yoga permette di custruisce forza, flessibilità è equilibriu senza mette assai stress nantu à e vostre articulazioni. In più, ùn ci hè micca un livellu minimu di fitness necessariu per cumincià.
Hè impurtante di esse attenti à u vostru corpu in tutta a vostra pratica. Alcune pose ponu avè torce è curvature chì puderanu aggravà i sintomi di PsA cum'è u dolore.
A bona nutizia hè chì a maiò parte di e pose di yoga ponu esse mudificate per adattà i vostri bisogni. Pudete ancu aduprà puntelli, cum'è blocchi è fasce, per aiutavvi in tutta a vostra pratica.
Pose di yoga per l'artrite psoriatica
I corsi di yoga generalmente implicanu una varietà di pose, o asanas. Eccu alcune di e migliori pose per e persone cun PsA:
Torsione Spinale Seduta. Posa à pusà nantu à una sedia cù un schernu altu. Piegate i vostri ghjinochji à un angolo di 90 gradi è piazzate i vostri pedi piatti in terra. Cù e mani nantu à e cosce, girate delicatamente a parte superiore di u vostru corpu da un latu è tenite per qualchì mumentu. Rilasciate è ripetite da l'altra parte.
Ponte. Nantu à una superficia piatta, stesi nantu à u vostru spinu cù e braccia stese piatte longu u fiancu, e ghjinochje piegate, i pedi nantu à a terra à distanza di larghezza di i fianchi, è e caviglie vicinu à e glutei. Pulsà in i vostri pedi per alzà i fianchi per uni pochi secondi, poi abbassate.
Cat-Mucca. Cumincià nantu à una superficia plana cù e mani è i ghjinochji nantu à a terra è a spalle in una pusizione neutra. I vostri ghjinochji devenu esse direttamente sottu à i vostri fianchi è e vostre mani devenu esse ghjustu sottu à e vostre spalle. Entrà in posa di gattu arrotondendu a schiena è ficcendu leggermente a testa. Riturnate à u neutru, poi passate in posa di vacca abbassendu u vostru ventre, archendu a schiena, è guardendu versu u tettu. Alternate delicatamente trà e pose per un allungamentu spinale.
Posa di Cobbler. Posa à pusà altu nantu à una superficia plana cù a sola di i vostri pedi chì si toccanu l'altri è i vostri ghjinochji piegati fora. Mantenendu u pettu alzatu, cuminciate à pieghje in avanti da i fianchi mentre aduprate i gomiti per mette pressione nantu à e vostre cosce per un allungamentu.
Standing Forward Fold. Stà altu cù e spalle larghe è e ghjinochje ligeramente piegate. Mantenendu a vostra schiena u più drittu pussibule, cuminciate à pieghje in avanti da a cintura. Rilasciate e bracce è lasciate pendelle versu u pianu. Pendite quì per uni pochi di mumenti, poi rialzate pianu pianu, una vertebra à a volta.
Guerrieru II. Scalate i vostri pedi guasgi largamente aparti quant'è a lunghezza di a to matta, cù u to pede davanti affaccatu in avanti è u pede di daretu angolatu da circa 45 à 90 gradi. Affruntate i fianchi è a parte superiore di u corpu in a listessa direzzione cum'è u pede posteriore è alzate e braccia finu à l'altezza di e spalle, allungendu li da ogni latu. Piegate u ghjinochju davanti à un angulu di 90 gradi è mantene per 30 à 60 secondi. Repetite nantu à u latu oppostu.
Baby Cobra. Stenditi à pettu à u pianu nantu à una superficia piatta, mantenendu e cime di i vostri pedi pressati contr'à u pianu. Pulsà e palme piatte sia sottu à e spalle o leggermente fora davanti à voi, pieghjendu i gomiti vicinu à u vostru corpu. Alzate delicatamente a testa, u collu è u pettu da u pianu mentre impegnate i musculi superiori di a schiena.
Tipi di yoga
U yoga hè statu primu sviluppatu in India circa 5.000 anni fà. Dapoi, a pratica si hè evoluta in decine di diversi tipi di yoga, cumprese:
Bikram. A volte chjamatu yoga caldu, Bikram hè praticatu in camere chì sò riscaldate à 100 à 110 gradi Fahrenheit. Di solitu si tratta di praticà un ciclu di 26 pose durante e classi di 90 minuti.
Anusara. Anusara hè un stile di yoga anatomicamente basatu chì si concentra nantu à l'apertura di u core. Enfatizeghja un allineamentu currettu di u corpu.
Viniyoga. Stu stile di yoga funziona per coordinà u respiru è u muvimentu. Hè una pratica individualizata chì pò travaglià bè per e persone cun artrite è cundizioni cunnessi.
Kripalu. Kripalu hè radicatu in a meditazione è u respiru. Hè spessu insignatu in trè tappe. U primu hè raccomandatu per e persone cun artrite, perchè insegna i basi di e pose è di l'anatomia.
Iyengar. Cuncepitu per custruisce forza è flessibilità, stu tippu di yoga implica spessu aduprà assai puntelli per uttene u corpu in un allineamentu adeguatu per ogni posa. E posture sò tenute per periodi di tempu più lunghi chè in altri stili di yoga. Hè generalmente cunsideratu cum'è sicuru per e persone cun artrite.
Ashtanga. Ashtanga yoga implica flussi rapidi sincronizzati cù u respiru. Hè un stile fisicamente esigente di yoga chì pò micca esse adattatu per e persone cun PsA.
Benefici di yoga per l'artrite psoriatica
Ci hè una evidenza scientifica limitata di i benefici di u yoga specificamente per PsA. Tuttavia, a ricerca suggerisce chì una pratica di yoga regulare pò avè assai effetti pusitivi chì mitiganu alcuni di i sintomi fisici associati à sta situazione, cumprendu:
- sullivazione di u dulore, in particulare in u collu è in u spinu
- aumentu a tolleranza di u dolore
- equilibriu migliuratu
- aumentu di u flussu di sangue
- flessibilità aumentata
- una forza musculare più grande
- aumentata resistenza
U yoga hè assai più cà una pratica fisica - hè una forma di forma fisica mente-corpu. Pò dinò furnisce una serie di benefici emotivi è psiculogichi, cumprendu:
- un sensu di calma
- rilassamentu
- stress relief
- una energia più grande per campà a vita à pienu
- sintomi ridotti di depressione
- migliurà a fiducia in sè
- uttimisimu
Precauzioni prima di inizià u yoga
Hè sempre una bona idea di verificà cù u vostru duttore prima di pruvà yoga o qualsiasi altru tipu d'esercitu. U vostru duttore pò furnisce una guida nantu à i movimenti specifici per evità, a durata raccomandata di l'attività fisica, è u gradu di intensità duvete cercà.
Duvete ancu fà attenzione à cume u vostru corpu si sente sia prima sia durante a vostra pratica di yoga. Mette una pressione inutile nantu à e articulazioni infiammate pò peghju un flare-up. Se una posa o flussu specificu vi face dolore, ferma subitu quella attività. Ascoltate sempre u vostru corpu è aghjustatevi cum'è necessariu.
Alcune pose è stili di yoga ponu micca esse adatti à alcune persone cun artrite. A Fundazione per l'Artrite raccomanda di evità posizioni chì forzanu e vostre articolazioni à pieghje più di 90 gradi o chì necessitanu un equilibriu nantu à un pede. Seduta sedentaria durante lunghe sessioni di meditazione o respirazione in certi tipi di yoga pò ancu esse difficiule per e persone cun PsA.
Purtà si
L'eserciziu regulare pò aiutà à allevà alcuni di i sintomi di PsA. Sè vo circate una attività fisica dolce, à pocu impattu chì pò esse mudificata in u vostru corpu stessu, puderete vulete pruvà yoga.
Parlate cù u vostru duttore prima di inizià qualsiasi prugramma di eserciziu. Quandu si principia à praticà u yoga, siate sempre attenti à a manera chì u vostru corpu si sente è allentate ogni posa chì vi causi dolore.