6 vantaghji principali per a salute di marchjà
Cuntenutu
- 1. Diminuta u gonfiore
- 2. Impedisce a malatia
- 3. Rinforza i musculi
- 4. Migliora a postura di u corpu
- 5. Prumove u rilassamentu
- 6. Migliora a memoria
- Cumu perde u pesu cù a caminata
- Serà bè di marchjà à dighjunu?
- Precauzioni impurtanti durante a spassighjata
U caminu hè un'attività fisica aerobica chì pò esse realizata da chiunque, indipendentemente da l'età è a cundizione fisica di a persona, è hà parechji benefici per a salute, cume migliorà u sistema cardiovascolare, riduce i sintomi di stress è ansia, rinforzà i musculi è diminuisce u gonfiore.
Per ch'ellu possa avè veri benefici per a salute, hè impurtante chì a spassighjata sia fatta di modu regulare è sia accumpagnata da boni abitudini alimentari, chì hè cusì chì si pò stà in bona salute.
I vantaghji principali di marchjà sò:
1. Diminuta u gonfiore
Camminà aiuta à riduce u gonfiu in e gambe è a caviglia, perchè favurisce a circulazione di sangue è diminuisce a ritenzione di fluidi. Tuttavia, per chì u gonfiu sia luttatu, hè impurtante chì a persona beva assai liquidi durante a ghjurnata, abbia una dieta sana è pratiche à marchjà regolarmente per almenu 30 minuti. Vede più nantu à a lotta à a ritenimentu di fluidi è à riduce u gonfiore.
Durante a gravidanza, u caminu hè ancu indicatu per riduce u gonfiore di i pedi à a fine di a ghjurnata. Inoltre, camminà durante a gravidanza aiuta à rilassassi, impedisce l'aumentu di pesu è diminuisce u risicu di preeclampsia è di diabete gestazionale, tuttavia a pratica di u caminu deve esse guidata da l'ostetricu.
2. Impedisce a malatia
E spassighjate regulare aiutanu à prevene alcune malatie, in particulare e malatie cardiovascolari, cume l'aterosclerosi è l'ipertensione, l'obesità, u diabete di tippu 2 è l'osteoporosi. Hè perchè i varii musculi sò travagliati durante l'attività fisica, generendu una maggiore spesa energetica, oltre à prumove una migliore circolazione sanguigna.
Camminà prumove dinò l'integrità di e vene è di l'arterie, diminuendu a probabilità di deposizione di grassu nantu à u muru di i vasi, evitendu cusì l'aterosclerosi, in più di migliurà a capacità cardiorespiratoria. Inoltre, u caminu hè efficace per prevene l'osteoporosi perchè prumove una densità ossea aumentata, prevenendu l'usura cù u tempu.
Per chì a prevenzione di e malatie sia efficace cù a marchja, hè impurtante chì a persona abbia abitudini alimentari sane, evitendu i dolci, i zucaroli è l'eccessu di grassu. Amparate à manghjà una dieta equilibrata per perde u pesu.
3. Rinforza i musculi
U rinfurzamentu di i musculi accade perchè cù un eserciziu regulare, i musculi cumincianu à piglià più ossigenu, aumentendu a so efficienza. Inoltre, cum'è a camminata hè un eserciziu aerobicu, ci hè a participazione di un gruppu di musculi, chì anu bisognu à agisce inseme, ciò chì si traduce in rinfurzamentu.
4. Migliora a postura di u corpu
Cum'è a camminata hè un'attività fisica chì implica parechji musculi è articulazioni, a pratica regulare pò aiutà à riduce u dolore è à migliurà a postura di u corpu.
5. Prumove u rilassamentu
U rilassamentu prumossu da u camminu hè duvutu à a liberazione di ormoni rispunsevuli di a sensazione di benessere, in particulare endorfine è serotonine, durante l'attività fisica. Quessi ormoni agiscenu direttamente nantu à e cellule nervose, è ponu cumbatte cambiamenti psiculogichi cum'è ansietà è stress, in più di pudè prumove a rilassazione di i musculi di u collu è di e spalle, postu chì sta tensione pò esse ligata à u stress, per esempiu.
6. Migliora a memoria
Si crede chì l'eserciziu regulare prumove ancu a migliurazione di a memoria, perchè l'attività fisica stimula una circulazione sanguigna più grande in u cervellu, favurendu a produzzione di catecolamine durante l'eserciziu. Per avè stu benefiziu, hè necessariu chì a passeggiata sia praticata ogni ghjornu, à un ritmu moderatu è per circa 30 minuti.
Cumu perde u pesu cù a caminata
A passeggiata pò esse fatta à qualsiasi età è in ogni locu, cum'è in palestra, in spiaggia o in strada, per esempiu. Per marchjà per esse sani è brusgià calorie hè impurtante di marchjà veloce, mantenendu a velocità, affinchì a respirazione sia accelerata è ùn sia micca pussibule di parlà faciule. Inoltre, hè cunsigliatu di cuntrattà i musculi di u ventre simultaneamente, per mantene a postura curretta è swing i bracci vigorosamente, chì questu gestu aiuta à migliurà a circolazione di sangue.
S'ellu hè fattu ogni ghjornu, a camminata cuntribuisce à a perdita di pesu è a perdita di u ventre, cun finu à 400 calorie per ora è circa 2,5 cm di panza per mese chì sò brusgiati. Inoltre, quandu hè fattu in un locu tranquillu cù un bonu paisaghju pò esse un grande trattamentu per cuntrullà u stress. Capite di più nantu à cume camminà vi aiuta à perde pesu.
Serà bè di marchjà à dighjunu?
Camminà à dighjunu ùn hè micca benefiziu per a salute, postu chì pò causà vertigini, nausea è svenimentu, chì a persona pò ùn avè abbastanza zuccherinu in sangue per marchjà. Cusì, l'ideale hè di manghjà un pastu leggeru, cù carboidrati è frutti, cum'è u pane di cereali è u suchju di frutti, per esempiu, prima di fà eserciziu, evitendu pasti troppu grandi per ùn sentesi micca scomodi.
Precauzioni impurtanti durante a spassighjata
Hè impurtante di piglià qualchì precauzione durante a camminata in modo chì ùn ci sia ferite o situazioni chì ponu compromettere u benessere di a persona, essendu raccomandatu:
- Purtate scarpi comodi è vestiti leggeri;
- Bei 250 mL d'acqua per ogni ora di marchja;
- Aduprate filtru solare, occhiali da sole è un cappellu o cappellu per pruteggevi da u sole;
- Evite i tempi più caldi, cum'è trà 11 ore è 16 ore è e strade assai trafficate;
- Fate esercizii di stretching prima è dopu à marchjà, cume allungà e gambe è i bracci, per attivà a circulazione è prevene i crampi. Sapete chì esercizii da fà.
Questa cura in u caminu aiuta à prevene prublemi di salute, cum'è ferite, disidratazione, colpu di calore o sunburni.