Cancru linfaticu: chì hè, sintomi è cumu si faci u trattamentu
Cuntenutu
U cancheru linfaticu o linfoma hè una malattia caratterizata da a proliferazione anormale di linfociti, chì sò cellule rispunsevuli di a difesa di l'organismu. Normalmente, i linfociti sò prudutti è almacenati in u sistema linfaticu, chì hè fattu di organi, cum'è u timu è a milza, è una rete di navi incaricati di u trasportu di a linfa da i tessuti à i vasi sanguini, chì sò chjamati nodi linfatichi o lingue.
In u casu di u linfoma, i linfociti sò sottumessi à cambiamenti è, dunque, cumincianu à multiplicassi assai prestu o smettenu di esse distrutti, accumulendu è purtendu à a furmazione di tumori chì ponu compromettà u sistema linfaticu è causà sintomi cum'è gonfiore di i linfonodi presenti u collu. o in a gola, per esempiu, stanchezza è malessere generale.
U diagnosticu hè fattu per mezu di testi di laburatoriu, cum'è u conte di sangue, in u quale hè verificata a limfocitosi, in più di a biopsia tissutale, chì hè fatta per identificà a presenza di cellule alterate è cunfirmà a malattia in modu chì u trattamentu pò principià. Inoltre, u duttore pò dumandà ecografia o risonanza magnetica, per esempiu, per osservà chì regioni sò influenzate è l'evoluzione di u linfoma.
Sistema limfaticu
Cause pussibili
Ancu se u cambiamentu chì si verifica in i linfociti per sviluppà u cancheru linfaticu hè cunnisciutu, ùn si sà ancu perchè accade esattamente. A maiò parte di i casi di cancheru linfaticu si producenu spontaneamente è senza ragione apparente. Tuttavia, alcuni fattori ponu influenzà l'aspettu di u cancheru linfaticu, cume a storia di famiglia o e malatie autoimmune, chì aumentanu u risicu di sviluppà stu tippu di cancheru.
Sintomi di cancheru linfaticu
U sintomu principale di u cancheru linfaticu hè u gonfiore di e lingue di u collu, di l'ascelle, di l'addome o di l'inguine. Altri sintomi sò:
- Stanchezza;
- Malessere generale;
- Frebba;
- Pèrdita di l'appetite;
- Perda di pesu senza ragione apparente.
I sintomi associati à u cancheru linfaticu sò i stessi cum'è in altre situazioni, dunque hè impurtante cercà aiutu da un medicu generale per dumandà testi chì ponu aiutà u diagnosticu è inizià u trattamentu. Vede quale sò l'altri segni di stu tipu di cancheru.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di u cancheru linfaticu si face secondu u gradu di compromissione di u sistema limfaticu è l'evoluzione di a malatia, vale à dì, sì i linfociti alterati si trovanu dighjà in altre parte di u corpu. Cusì, u trattamentu pò esse fattu per mezu di chimioterapia, radioterapia o entrambi.
Durante u trattamentu hè normale chì a persona soffra da alcuni effetti avversi causati da u medicamentu adupratu, cume a perdita di pesu, cambiamenti gastrointestinali è a perdita di capelli, chì hè l'effettu u più cumunu.
U cancheru linfaticu hè curabile quandu hè diagnosticatu à i primi sintomi, è u trattamentu hà iniziatu pocu dopu per evità a diffusione di cellule alterate in tuttu u corpu.
Principali fattori di risicu
Alcuni fattori di risicu chì sò legati à u sviluppu di u cancheru linfaticu includenu:
- Avè avutu un trasplante d'organu;
- Esse infettatu da HIV;
- Avè una malatia autoimmune cum'è Lupus o Sindrome di Sjogren;
- Soffre una infezzione da u virus Epstein-Barr o HTLV-1;
- Esposizione prolungata à i chimichi;
- Avè una storia di famiglia di a malatia.
Ancu se a storia di a famiglia aumenta u risicu di sviluppà a malatia, u cancheru linfaticu ùn hè micca ereditariu, vale à dì, hè solu da genitori à figlioli, è ùn hè micca contagiosu.