Candidiasi vaginale: chì hè, sintomi è opzioni di trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di candidiasi vaginale
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Trattamentu di casa per candidiasi vaginali
- Alimentazione per guarisce più veloce
A candidiasi vaginale hè una di e infezioni più cumuni in e donne per via di a distanza più corta trà l'uretra è a vagina è u sbilanciu di u microbiota vaginale, in cui ci hè una crescita di a quantità di funghi di u genaru Candida, sopratuttu Candida albicans.
U sbilanciu di a microbiota vaginale è una crescita di a quantità di funghi di u tippu Candida pò esse ligatu à u stress, à e povere abitudini igieniche, à l'usu eccessivu di antibiotici o corticosteroidi, a gravidanza è a diminuzione di u sistema immunitariu per via di altre malatie, favurendu a crescita di i funghi.
I sintomi di candidiasi vaginale sò abbastanza caratteristici, è pò esse rimarcatu da a donna pruriginosa è da una sensazione di brusgiu in a regione intima è a presenza di scarica bianca. Appena a donna percepisce qualsiasi segnu di candidiasi, hè impurtante d'andà à u ginecologu per inizià u trattamentu u più adattu, chì si face soprattuttu cù antifungali, chì ponu esse in forma di pillule o unguenti.
Sintomi di candidiasi vaginale
I sintomi di candidiasi vaginale di solitu appaiono quandu l'immunità di una donna hè compromessa, i principali sò:
- Scaricamentu di culore biancu, cum'è u latte caghjatu;
- Pruritu intensu è sensazione di brusgiu in a regione intima;
- Dolore è sensazione di brusgiu durante u cuntattu intimu;
- Gonfiore è rossu di a regione intima.
A donna cun questi sintomi deve cunsultà u ginecologu per diagnosticà l'infezzione esaminendu a vagina, cum'è u fruttu di Papanicolau è, se ne necessariu, per inizià u trattamentu adattatu.
Ancu sì questi sintomi sò cumuni in candidiasi vaginali, sti stessi sintomi ponu ancu esse indicativi di altri cambiamenti ginecologichi. Verificate i sintomi sottu è scopre ciò chì ponu esse:
- 1. Rossu è gonfiore in tutta a zona intima
- 2. Placche bianche in u vaginu
- 3. Scaricamentu bianchicciu, cumuli, simile à u latte tagliatu
- 4. Dolore o sensazione di brusgiu quandu urinate
- 5. Scaricamentu giallasciu o verdicciu
- 6. Presenza di picculi pellet in a vagina o in a pelle aspra
- 7. Pruritu chì apparisce o s'aggrava dopu aduprà qualchì tipu di mutandine, sapone, crema, cera o lubrificante in a zona intima
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a candidiasi vaginale deve esse raccomandatu da u ginecologu è si face cù l'applicazione di unguenti antifungali direttamente nantu à a vagina o l'usu di pasticchi, è l'usu di Nystatin, Miconazole, Itraconazole o Ketoconazole pò esse raccomandatu.
L'usu di sti medicamenti deve esse fattu secondu a guida di u ginecologu è durante u trattamentu, soprattuttu in u casu di unguenti, si consiglia di evità i rapporti sessuali.
In certi casi, una pillula antifungica, cume Fluconazole, pò esse aduprata ancu in una sola dose orale o in 3 dosi, per 3 ghjorni separati di 72 ore. Inoltre, soprattuttu in situazioni di candidiasi vaginale ricorrente, hè necessariu continuà à aduprà a compressa una volta à a settimana per almenu 6 mesi, o secondu cunsiglii medichi. Sia e pillole orali sia l'unguenti sò efficaci, tuttavia, i sintomi calanu più rapidamente quandu u trattamentu hè fattu direttamente in a vagina, cù unguentu, pillule o ova.
Trattamentu di casa per candidiasi vaginali
Un gran trattamentu casanu per a candidiasi vaginale hè di lavà a zona intima cù acqua è acitu, in a proporzione di 4 cucchiai di acetu à mezu litru d'acqua. Inoltre, hè ancu impurtante di aduttà alcune precauzioni per prevene a ripetizione di candidiasi vaginale, cume:
- Lavate è asciugate bè l'area intima prima di dorme;
- Purtate vestiti sciolti, di cuttone;
- Dà preferenza à l'ingestione di probiotici è di lactobacillus, cum'è u yogurt;
- Dorme senza mutandine;
- Eseguite una igiene intima cun gelu vaginale cù un pH trà 3,8 è 4,5, evitendu tutti i prudutti è saponi cù chimichi.
Hè ancu impurtante per evità l'alimenti ricchi in carboidrati, grassu è zuccheru, chì sò a principale fonte alimentaria di u fungu chì provoca a candidiasi vaginale.
Inoltre, una opzione per migliurà a microbiota vaginale è prevene a candidiasi vaginale hè u cunsumu di lactobacilli. Vede cumu piglià lactobacilli in capsule.
Alimentazione per guarisce più veloce
Una bella strategia per curà a candidiasi hè di beie acqua cun limone, senza zuccheru, durante u ghjornu, ma in più di mette u yogurt naturale in a vagina hè un'altra grande strategia naturale, chì hà ottimi risultati. Vede più cunsiglii nantu à e strategie naturali è cumu manghjà pò aiutà à curà a candidiasi più veloce fighjendu u video seguente: