Fenomenu di Raynaud: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
U fenomenu di Raynaud, cunnisciutu ancu cum'è malattia o sindrome di Raynaud, hè carattarizatu da un'alterazione di a circulazione sanguigna di e mani è di i pedi, chì face chì u culore di a pelle varieghji bruscamente, cuminciendu cù a pelle pallida è fredda, cambiendu in bluastra, o viola è infine, tornendu à u culore rossu rossu nurmale.
Stu fenomenu pò ancu influenzà altre regioni di u corpu, principalmente u nasu o i lobi di l'arechja è, ancu se e so cause specifiche ùn sò micca cunnisciute, hè pussibule ch'ellu sia assuciatu à l'esposizione à u fretu o à cambiamenti emotivi improvvisi, essendu ancu più frequente in e donne.
Principali sintomi
I sintomi principali di a sindrome di Raynaud nascenu per via di cambiamenti in a circulazione sanguigna per via di u restringimentu di i vasi sanguigni, chì prumove una diminuzione di u flussu di sangue è, dunque, ossigenu per a pelle. Cusì, i sintomi principali di a malatia di Raynaud sò:
- Cambiamentu di u culore di e dite, chì inizialmente diventanu pallide è poi diventanu più viole per via di a mancanza di ossigenu in u situ;
- Sensazione pulsante in l'area affettata;
- Tingling;
- Gonfiore di a manu;
- Dolore o tenerezza;
- E piccule eruzioni cumpariscenu nantu à a pelle;
- Cambiamenti in a struttura di a pelle.
I sintomi di a sindrome di Raynaud nascenu principalmente per via di un freddo estremu o di una esposizione à temperature più basse per un longu periodu, in più di pudè accade ancu à causa di un stress intensu.
Normalmente, misure semplici cume evità u fretu è portà guanti o calzini spessi in invernu, sò abbastanza per alleviare i sintomi è riduce u disagiu causatu. Tuttavia, quandu i sintomi ùn diminuiscenu ancu cun queste misure, hè impurtante cunsultà u medicu generale per chì i testi sò fatti per identificà a causa di u sindrome di Raynaud è per indicà u trattamentu più adattu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di u fenomenu di Raynaud deve esse fattu da u medicu generale per mezu di un esame fisicu in u quale sò osservati i segni è i sintomi presentati da a persona.
Inoltre, per escludere altre situazioni chì presentanu sintomi simili, cum'è infiammazione o malatie autoimmune, u duttore pò indicà a prestazione di alcuni testi, cume esaminà anticorpi antinucleari, velocità di sedimentazione eritrocitaria (VSH), per esempiu.
Cause pussibili
U fenomenu di Raynaud hè principalmente ligatu à una esposizione costante o prolungata à u fretu, chì si traduce in alterazione di u flussu di sangue. Tuttavia, sta situazione pò ancu esse una cunsequenza di qualcosa, diventendu cunnisciuta cum'è malattia secondaria di Raynaud. Cusì, e cause principali di sta sindrome sò:
- Sclerodermia;
- Poliomiosite è dermatomiosite;
- Artrite reumatoide;
- Sindromu di Sjogren;
- Ipotiroïdismu;
- Sindrome di u tunnel carpale;
- Policitemia vera;
- Crioglobulinemia.
Inoltre, u fenomenu di Raynaud pò accade in cunsequenza di aduprà qualchì medicamentu, di aduprà sigarette è di fà attività cù movimenti ripetitivi, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U fenomenu di Raynaud ùn richiede nurmalmente un trattamentu specificu, è in a maiò parte di i casi hè cunsigliatu solu chì a regione sia riscaldata in modu chì a circulazione sia attivata è ristabilita. Tuttavia, hè impurtante andà à u duttore se i sintomi persistenu o l'estremità diventanu scure, perchè pò significà chì i tessuti morenu per mancanza di ossigenu, è pò esse necessariu amputà a regione colpita.
Per evità a necrosi, hè cunsigliatu per evità i lochi freddi è aduprà guanti è calzini spessi in l'invernu, per esempiu. Inoltre, hè cunsigliatu di ùn fumà, chì a nicotina pò ancu interferisce cù a circulazione sanguigna, riducendu a quantità di sangue chì ghjunghje à l'estremità.
Tuttavia, quandu l'estremità sò constantemente fredde è biancastre è u fenomenu hè in relazione cù altri prublemi di salute, u duttore pò ricumandà l'usu di alcuni medicinali, cum'è Nifedipina, Diltiazem, Prazosin o Nitroglicerina in unguentu, per esempiu.