Capim santo (erba di limone): à chì serve è cumu aduprà
Cuntenutu
Capim santo, cunnisciutu ancu cum'è citronella o erba-principe, hè una pianta medicinale chì hà un aroma simile à u limone quandu e so foglie sò tagliate è chì pò esse aduprata per cumplementà u trattamentu di parechje malatie, principalmente cambiamenti in u stomacu.
Sta pianta hà ancu altri nomi, cume citronella, erba citronella, erba citronella, tè di strada, erba citronella, erba catinga o citronella da Java è u so nome scientificu hè Cymbopogon citratus.
Capim santo pò esse truvatu in alcuni negozi di alimenti sanitari o in forma di tè in alcuni mercati.
Per chì ghjè
Capim santo hè una pianta ricca in terpeni, flavonoidi è cumposti fenolici chì furniscenu effettu antioxidante. Dunque, l'usu di sta pianta pò avè parechji benefici per a salute, chì includenu:
- Migliurà a digestione è trattà i cambiamenti di stomacu, postu chì hà una azzione batterica è aiuta à alleviare u dolore di u stomacu per via di a so azzione antispasmodica;
- Azione antiinflamatoria è analgésica, Trattamentu di mal di testa, musculu, dolore di panza, reumatismu è tensione musculare;
- Prutegge a salute di u core, cumu aiuta à regulà u colesterolu;
- Pò regulà a pressione sanguigna;
- Pò avè pruprietà anticancro, postu chì hè riccu in antioxidanti è, dunque, alcuni studii indicanu chì pò rallentà a crescita di fibrosarcomi è prevene metastasi da u cancheru di u pulmone, per esempiu;
- Diminuisce u gonfiore, postu chì hà pruprietà diuretiche, aiutendu à eliminà l'eccessu di fluidu da u corpu;
- Sollievu a gripe, diminuendu a tosse, l'asma è a secrezione in eccessu, quandu adupratu in aromaterapia.
Inoltre, sta pianta puderia esercità effetti ansiolitici, ipnotici è antidepressivi, tuttavia i risultati relativi à questi effetti sò cuntradittori, è sò necessarii ulteriori studii per valutà questi benefici.
Perchè hà l'oliu di citronella in a so composizione, capim santo pò ancu esse cunsideratu un eccellente repellente naturale contr'à l'insetti, cum'è mosche è zanzare.
Cumu aduprà
U capim-santo agisce cum'è repellente naturale per insetti, ma pò esse cunsumatu in forma di tè o adupratu in forma di cumpresse per calmà u dolore musculare.
- Tè Capim santo: Pone 1 cucchiaina di foglie tritate in una tazza è copre cù acqua bullente. Coperta, aspittà per rinfriscà, filtrà bè è beie dopu. Pigliate 3 à 4 tazze à ghjornu.
- Cumpressa: Preparate u tè è poi immerghjite un pezzu di stofa pulita in ellu, applicendulu nantu à a zona dolorosa. Lasciate accende per almenu 15 minuti.
Inoltre, l'oliu essenziale di erba di limonu pò esse uttenutu da e so foglie, chì ponu esse aduprate in aromaterapia per alleviare i sintomi di l'influenza, è ancu per respinghje l'insetti, aduprendu da 3 à 5 gocce in un diffusore.
Effetti sicundarii
Capim santo pò causà nausea, bocca secca è pressione bassa, chì pò causà svenimentu. Dunque, hè raccomandatu chì l'usu di l'arba di limone sia adupratu in i quantità raccomandati.
Quandu si usa nantu à a pelle, l'erba di limone pò causà brusgiature, soprattuttu quandu hè esposta à u sole dopu. Per quessa, hè impurtante lavà l'area trattata immediatamente dopu l'usu.
Contraindicazioni
L'usu di capim santo hè contraindicatu in i casi di dolore addominale severu senza causa apparente, se diuretici sò usati è durante a gravidanza. Inoltre, se utilizate medicazione per cuntrullà a pressione sanguigna, duvete cunsultà u vostru duttore prima di aduprà sta pianta.