è cumu hè u trattamentu
Cuntenutu
OCapnocytophaga canimorsus hè un batteriu prisente in e gengive di i cani è di i misgi è chì pò esse trasmessu à e persone per mezu di leccate è graffi, per esempiu, causendu sintomi cum'è diarrea, frebba è vomitu, per esempiu.
Stu batteriu ùn face micca nurmalmente sintomi in l'animali è ùn provoca micca sempre sintomi in persona, solu quandu a persona hà una cundizione chì abbassa u sistema immunitariu, facilitendu a diffusione di sta batteria in u sangue.
U trattamentu di l'infezzione da questu microorganismu hè fattu cù l'usu di antibiotici, cum'è Penicillina è Ceftazidime, per esempiu.
Sintomi di infezzione
Sintomi di infezzjoni daCapnocytophaga canimorsus di solitu apparisce da 3 à 5 ghjorni dopu l'esposizione à stu microorganisimu è di solitu apparisce solu in e persone chì anu cambiatu u so sistema di difesa, cum'è e persone chì anu cacciatu a milza, fumatori, alcolichi o chì usanu droghe chì diminuiscenu l'attività di u sistema immunitariu, cum'è in u casu di e persone trattate per u cancheru o HIV, per esempiu. Amparate à rinfurzà u sistema immune.
I sintomi principali relativi à l'infezzione daCapnocytophaga canimorsus sò:
- Frebba;
- Vumitu;
- Diarrea;
- Dolore musculare è articulare;
- Rossu o gonfiore in a zona chì hè stata liccata o morsa;
- E vesciche apparsu intornu à a ferita o à u situ di leccatura;
- Mal di testa.
Infezzione cùCapnocytophaga canimorsus accade soprattuttu grattendu o muzzicendu i cani o i misgi, ma pò accade ancu per via di u cuntattu direttu cù a saliva di l'animale, per mezu di basgi in bocca o di musu o di leccatura.
Sì l'infezzione daCapnocytophaga canimorsus ùn hè micca identificatu è trattatu rapidamente, soprattuttu in quelle persone chì sò più suscettibili, ci ponu esse diverse complicazioni, cume malatie cardiache, insufficienza renale è gangrena. Inoltre, ci pò esse sepsis, chì hè quandu u batteriu si diffonde in u sangue, dendu à sintomi più severi è pò purtà à a morte. Capite ciò chì hè l'infezzione di sangue.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per stu tipu d'infezzione hè fattu principalmente cù l'usu di antibiotici, cum'è Penicillina, Ampicillina è cefalosporine di terza generazione, cum'è Ceftazidime, Cefotaxime è Cefixime, per esempiu, chì devenu esse adupratu secondu a raccomandazione di u duttore.
Inoltre, se l'animale hà liccatu, muzzicatu o graffiatu una parte di u corpu di a persona, hè cunsigliatu di lavà a zona cun acqua è sapone è cunsultà u duttore, ancu s'ellu ùn ci sò sintomi, cum'è micca soluCapnocytophaga canimorsus pò esse trasmessu da l'animali, ma ancu a rabbia.