Cardiomiopatia ipertrofica: cosa hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
A cardiomiopatia ipertrofica hè una malattia grave chì porta à una crescita di u spessore di u musculu cardiacu, rendendulu più rigidu è cun più grande difficoltà à pompà u sangue, chì pò purtà à a morte.
Benchè a cardiomiopatia ipertrofica ùn abbia alcuna cura, u trattamentu aiuta à alleviare i sintomi è impedisce à u prublema di aggravassi, evitendu cumplicazioni cume a fibrillazione atriale è ancu l'arrestu cardiacu, per esempiu.
Vede 12 segni chì ponu indicà prublemi cardiaci.
Principali sintomi
In a maiò parte di i casi, a cardiomiopatia ipertrofica ùn mostra micca segni o sintomi, è hè spessu identificata in un esame di core di rutina. Tuttavia, alcune persone ponu sperimentà:
- Sensazione di mancanza di fiatu, soprattuttu quandu si facenu sforzi fisichi;
- Dolore di pettu, soprattuttu durante l'eserciziu fisicu;
- Palpitazioni o una sensazione rapida di latti di u core;
Dunque, quandu unu di sti sintomi apparisce, hè cunsigliatu d'andà à u duttore per fà i testi necessarii, cum'è ecocardiografia o radiografia di u torace, chì aiutanu à identificà u prublema è inizià u trattamentu adattatu.
Normalmente, cù l'età avanzata è l'indurimentu di u core, hè ancu cumunu per a pressione sanguigna alta è ancu aritmie chì si presentanu, per via di l'alterazione di i signali elettrichi in u musculu cardiacu.
Cause pussibili
A cardiomiopatia ipertrofica hè di solitu causata da una alterazione genetica chì provoca un sviluppu eccessivu di u musculu di u core, chì diventa più spessu di u normale.
U cambiamentu chì face sta malattia pò passà da genitori à figlioli, cù una probabilità di 50% chì i zitelli naschinu cù u prublema, ancu sì a malattia tocca solu un genitore.
Cumu hè fattu u trattamentu
Cusì, u cardiologu principia di solitu u trattamentu cù l'usu di rimedi cum'è:
- Rimedii per rilassà u core, cume Metoprolol o Verapamil: diminuisce u stress nantu à u musculu cardiacu è diminuisce a frequenza cardiaca, permettendu chì u sangue sia pompatu più efficacemente;
- Rimedii per cuntrullà a frequenza cardiaca, cume Amiodarone o Disopyramide: mantenenu una frequenza cardiaca costante, evitendu u travagliu eccessivu da u core;
- Anticoagulanti, cum'è Warfarin o Dabigatran: sò aduprati quandu ci hè una fibrillazione atriale, per prevene a furmazione di coaguli chì ponu causà infartamentu o ictu;
Tuttavia, quandu l'usu di sti farmaci ùn hè micca capace di alleviare i sintomi, u duttore pò aduprà a chirurgia per rimuovere un pezzu di u musculu cardiacu chì separa i dui ventriculi da u core, facilitendu u passaghju di sangue è riducendu u sforzu nantu à u core.
In i casi i più gravi, in i quali ci hè un grande risicu di arrestu cardiacu per via di l'aritmia, pò esse necessariu impiantà un pacemaker in u core, chì produce scosse elettriche capaci di regulà u ritmu cardiacu. Capite megliu cumu funziona u pacemaker.