Disordine di Personalità Antisociale: Sintomi è Trattamentu
Cuntenutu
- Chì sò i segni è i sintomi
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Cumu sapete se una persona hè antisociale?
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cause pussibili
U disordine di a personalità antisociale hè un disordine mentale, cunnisciutu ancu cum'è psicopatia, chì hè caratterizatu da un mudellu di comportamentu di indiferenza è di violazione di i diritti di l'altri populi. Generalmente, queste persone sò aggressive, insensibili è anu grandi difficoltà à adattassi à e regule di a sucietà, mancendu di rispettu è viulandole.
E cause radiche ponu esse ereditarie, esse legate à carenze in e strutture cerebrali di a persona o ancu esse influenzati da l'ambiente.
Chì sò i segni è i sintomi
L'antisociale o psicopaticu hè una persona cù una mancanza di empatia è insensibile à i sentimenti di l'altri, viulendu i so diritti è incapace di esse sottumessu à e regule imposte da a sucietà, perchè ùn sò micca capaci di percepisce a sofferenza di l'altri, è ponu ancu anu cumpurtamenti criminali, chì ste persone ùn anu rimorsu per l'atti violenti commessi, ciò chì rende stu disordine mentale cusì periculosu. Eccu cumu identificà un psicopaticu.
Queste persone ùn sembranu micca capisce o curà si di ciò chì a sucietà cunsidereghja giustu o sbagliatu, cumportendusi inaccadutamente, senza mustrà alcun rigrettu per e so azzioni. Anu avutu difficultà à seguità un pianu di vita, cambià costantemente u travagliu è ùn sanu micca cumu gestisce e so spese.
I primi segni di disordine di a personalità antisociale apparsu in a zitiddina o in a prima adolescenza, in i quali i zitelli cumincianu à mustrà un comportamentu inappropriatu, violendu i diritti di basa di l'altri è e regule sociali pertinenti è adattate à l'età. Sì stu disordine ferma in età adulta, hè assai probabile chì l'individuu sia diagnosticatu cun disordine di personalità antisociale.
Atti cum'è furti, furti, distruzzione di pruprietà, mancanza di rispettu per e persone, bugie compulsive, impulsività, aggressione è manipulazione sò sempre cumuni, è queste persone sò capaci di fà qualcosa per uttene ciò chì volenu.
U disordine di a personalità antisociale hè un disordine crònicu, tuttavia hè pussibule osservà un miglioramentu di u comportamentu di alcune persone mentre invecchianu, tuttavia hè cumunu per elli esse arrestati prima, ancu à una ghjovana età per via di crimini commessi.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U disordine di a personalità antisociale hè difficiule per esse diagnosticatu, postu chì ci hè una grande difficoltà à distinguelu da altri disordini mentali cù alcuni sintomi simili, cum'è schizofrenia, epilepsia di u lobe temporale, presenza di lesioni è tumori in u cervellu, o ancu l'usu di sustanzi psicoattivi, è dunque, tutti questi fattori devenu esse esclusi prima di cunfirmà u diagnosticu.
Una intervista hè di solitu effettuata, tenendu ancu in contu tutta a storia di a persona, chì pò esse fatta cù l'aiutu di rapporti da u paziente è membri di a famiglia vicina, è dinò a racolta di informazioni nantu à a storia di a famiglia per via di fattori ereditari.
Cumu sapete se una persona hè antisociale?
U Manuale Diagnosticu è Statisticu di Disturbi Mentali elenca i criteri seguenti per a diagnosi di u disordine:
1. U disprezzu è a violazione di i diritti di l'altri populi, chì accade dapoi l'età di 15 anni, indicatu da 3 o più di i seguenti:
- Difficultà à rispettà e norme suciale, avè cumpurtamenti chì sò motivi di detenzione;
- Tendenza à a falsità, aduprendu bugie ripetute, nomi falsi o avè cumpurtamenti fraudulenti per piacè persunale;
- Impulsività o fallimentu di fà piani per l'avvene;
- Irritabilità è aggressione, risultendu in lotte è aggressioni fisiche;
- Indifferenza per a propria sicurezza o quella di l'altri;
- Irresponsabilità di rimanere coerente à u travagliu o rispettà l'oblighi finanziarii;
- Nisun rimorsu per ferisce, maltrattà o arrubà altre persone.
2. L'individuu hà almenu 18 anni;
3. Evidenza di disordine di cumpurtamentu apparsu prima di l'età di 15 anni;
4. Cumportamentu antisociale chì ùn si faci micca solu durante u cursu di a schizofrenia o di u disordine bipolari.
Cumu hè fattu u trattamentu
Scopre l'urigine di u prublema hè u primu passu per prevene lu. Un altru fattore chì cuntribuisce à migliurà u cumpurtamentu di a persona cù u disordine hè ligatu à a furmazione di ligami affettivi, cum'è u matrimoniu, per esempiu.
U trattamentu per stu disordine hè difficiule da fà è dipende da a gravità di i sintomi, da a vuluntà di a persona di esse trattata è da a so cullaburazione in u trattamentu è pò esse fattu cù psicoterapia è medicazione.
Ùn ci hè ancu alcunu medicamentu specificu per u disordine di a personalità antisociale, ma u duttore pò prescrive droghe chì sò generalmente aduprate per trattà l'ansietà è a depressione, o chì controllanu i comportamenti aggressivi, tuttavia, duvete esse assai attenti perchè alcune persone ponu abusà di queste droghe.
Cause pussibili
E cause di stu disordine ùn sò ancu cumpletamente cunnisciute, ma si pensa chì u disordine antisociale pò esse ereditariu, è i figlioli di e persone cun disordine antisociale anu un risicu più grande di sviluppà dinò. Inoltre, ci ponu esse carenze in e strutture cerebrali di queste persone, è l'ambiente hà ancu un rolu impurtante in a manifestazione di stu comportamentu.
U disordine pò ancu esse u risultatu di fattori durante a gravidanza, chì ponu alterà u sviluppu di u cervellu di u zitellu, cum'è l'usu di sigarette, bevande alcoliche o sostanze illegali da a donna incinta, chì anu un impattu negativu annantu à u fetu, è ancu insufficiente ingesta di nutrienti cum'è proteine, ferru, zincu, omega-3. Amparate à avè una gravidanza sana.
Durante u sviluppu di u zitellu, l'ambiente di famiglia in u quale hè inseritu contribuisce ancu à u so sviluppu emotivu, è hè assai impurtante chì una bona relazione trà mamma è zitellu sia stabilita da chjucu, postu chì separazioni, maltrattamentu è trascuranza à questu puntu in a vita di u zitellu, ponu esse riflessi più tardi in l'età adulta, chì li ponu rende aggressivi è aumentanu a probabilità di sviluppà disordine di personalità antisociale.