Chì pò esse u pezzu in u tettu di a bocca è cumu trattà
Cuntenutu
- 1. Canceru di a bocca
- 2. Toru palatinu
- 3. Cànceri
- 4. Mucocele
- 5. Pemphigus vulgaris
- Quandu andà à u duttore
U pezzu in u tettu di a bocca quandu ùn face micca male, cresce, sanguina o aumenta di taglia ùn raprisenta nunda di seriu, è pò sparisce spontaneamente.In ogni casu, se u pezzu ùn sparisce micca cù u tempu o ci hè un sanguinamentu, hè impurtante d'andà à u duttore per pudè fà u diagnosticu è inizià u trattamentu, postu chì pò indicà un cancheru orale o pemphigus vulgaris, chì hè una malattia autoimmune. sistema immune severu chì, se ùn hè trattatu, pò esse fatale.
E principali cause di grumuli in u tettu di a bocca sò:
1. Canceru di a bocca
U cancheru di a bocca hè a causa più cumuna di grumi nantu à u tettu di a bocca. Oltre à a presenza di grumi in u celu in bocca, u cancheru di a bocca hè caratterizatu da a presenza di piaghe è macchie rosse in bocca chì ùn guariscenu, mal di gola, difficoltà à parlà è à mastucà, cattivu fiatu è perdita di pesu improvvisa. Amparate à identificà u cancheru di a bocca.
U cancheru di a bocca hè più cumunu in l'omi di più di 45 anni è chì spessu beie è fumanu eccessivamente, utilizanu protesi chì sò mal piazzate o chì eseguenu l'igiene orale in modu incorrettu. Stu tipu di cancheru ùn face micca solitu male in a fase iniziale, ma s'ellu ùn hè micca identificatu è trattatu rapidamente, pò esse fatale.
Cosa da fà: In presenza di segni è sintomi di cancheru orale, hè impurtante andà à u dentistu per pudè avè un esame di bocca è cusì fà u diagnosticu. U trattamentu per u cancheru orale hè fattu eliminendu u tumore è dopu sessioni di chemioterapia o radioterapia. Vede alcune opzioni di trattamentu per u cancheru di a bocca.
2. Toru palatinu
U toru palatinu currisponde à a crescita ossea in u tettu di a bocca. L'ossu cresce simetricamente, furmendu un groppu chì a so dimensione varia per tutta a vita è di solitu ùn raprisenta nunda di seriu, tuttavia, se disturba u morsu o a masticazione deve esse cacciatu da u dentistu.
Cosa da fà: Se a presenza di un pezzu duru si trova in u tettu di a bocca, hè impurtante andà à u duttore per fà u diagnosticu è indicà s'ellu ci hè o micca bisognu di rimozione chirurgica.
3. Cànceri
U pezzu in u tettu di a bocca pò ancu esse indicativu di u feritu, chì pò causà dolore, disconfort è difficoltà à manghjà è à parlà. E ferite di u cankru sò di solitu chjuche, biancastre è di solitu spariscenu dopu à uni pochi di ghjorni.
E ferite di u Canker ponu esce da diverse situazioni, cum'è u stress, a malatia autoimmune, u cambiamentu di pH in bocca è a carenza di vitamine, per esempiu. Cunnosce altre cause di ferite.
Cosa da fà: Di solitu, u tordulu sparisce spontaneamente, in ogni casu, s'ellu hè causatu di cunfortu o ùn sparisce, hè impurtante d'andà à u dentistu per chì u megliu modu per eliminà u tordu pò esse indicatu. Inoltre, i collutori ponu esse fatti cù acqua calda è sale 3 volte à ghjornu o succhiate u ghjacciu, perchè aiuta à alleviare u dolore è l'infiammazione. Hè ancu impurtante di evità di cunsumà alimenti assai acidi, cum'è u kiwi, i pumati o l'ananas, per esempiu, chì ponu causà più infiammazione è, dunque, più fastidiu. Scuprite cumu sbarrazzà di u ferite in modu permanente.
4. Mucocele
Mucocele hè un disordine benignu carattarizatu da l'ostruzzione di e ghiandole salivari o da un colpu à a bocca chì porta à a furmazione di una bolla in u tettu di a bocca, labbra, lingua o guancia. Mucocele ùn hè micca seriu è di solitu ùn provoca dolore, à menu chì ci sia un'altra lesione associata. Capite di più nantu à u mucocele è cumu trattallu.
Cosa da fà: U pezzu si schjarisce di solitu in pochi ghjorni è u trattamentu ùn hè micca necessariu. Tuttavia, quandu cresce troppu o ùn sparisce micca, hè impurtante andà à u dentistu per pudè esse cacciatu aduprendu una piccula procedura chirurgica per caccià a ghiandula salivaria è diminuisce u gonfiore.
5. Pemphigus vulgaris
U Pemphigus vulgaris hè una malattia autoimmune caratterizata da a presenza di vesciche in bocca chì di solitu causanu dolore è, sparita, lascianu macchie scure chì restanu per parechji mesi. Queste vesciche si ponu spannà facilmente in altre parti di u corpu, sbuccendu è purtendu à ulcere. Vede cumu identificà è trattà u pemphigus.
Cosa da fà: U Pemphigus hè una malatia grave chì deve esse trattata, dunque quandu i primi segni di a malattia apparsu hè impurtante cercà aiutu medicu per chì u trattamentu possa esse iniziatu, ciò chì di solitu si face cù l'usu di corticosteroidi, immunosoppressori o antibiotici.
Quandu andà à u duttore
Hè impurtante d'andà à u duttore quandu:
- U pezzu ùn sparisce micca spontaneamente dopu un pocu tempu;
- Più grumi, piaghe o macchie cumpariscenu in bocca;
- Ci hè un sanguinamentu è u dulore;
- U nulu cresce;
Inoltre, s'ellu hè difficiule à masticà, parlà o inghjuttà, hè impurtante cunsultà un dentistu o un medicu generale per chì u diagnosticu è u trattamentu possi esse iniziatu, evitendu cusì cumplicazioni future è malatie più gravi, cum'è u cancheru di a bocca.