Toracentesi
Cuntenutu
- Preparazione per una toracentesi
- Chì hè a procedura per una toracentesi?
- Chì sò i risichi di a prucedura?
- Seguità dopu a prucedura
Chì hè una toracentesi?
A toracentesi, cunnisciuta ancu cum'è un toccu pleurale, hè una prucedura fatta quandu ci hè troppu fluidu in u spaziu pleurale. Questu permette una analisi di u fluidu pleurale da fà in laboratorio per capisce a causa di l'accumulazione di fluidi intornu à unu o entrambi i pulmoni. U spaziu pleurale hè u picculu spaziu trà i pulmoni è u muru di u torace. Stu spaziu cuntene tipicamente circa 4 cucchiaini di fluidu. Alcune cundizioni ponu fà entre più fluidu in questu spaziu. Queste cundizioni includenu:
- tumuri di u cancheru
- pneumonia o altra infezzione pulmonare
- fallimentu core congestivu
- malatie pulmonari croniche
Questu hè chjamatu effusion pleurale. Se ci hè un eccessu di fluidu, pò cumpressà i pulmoni è causà difficultà à respirà.
U scopu di una toracentesi hè di drenà u fluidu è di fà più faciule per voi di respirà di novu. In certi casi, a prucedura aiuterà ancu u vostru duttore à scopre a causa di u versu pleurale.
A quantità di fluidu drenatu varieghja secondu e ragioni per a realizazione di a procedura. Piglia tipicamente 10 à 15 minuti, ma pò piglià più tempu s'ellu ci hè assai liquidu in u spaziu pleurale.
U vostru duttore pò ancu fà una biopsia pleurale in u stessu tempu, per uttene un pezzu di tessutu da u rivestimentu di a vostra parete interna di u torace. I risultati anormali nantu à una biopsia pleurale ponu indicà certe cause di l'affusione, cumprese:
- a prisenza di cellule cancerose, cume u cancheru di u pulmone
- mesotelioma, chì hè un cancheru ligatu à l'asbestu di i tessuti chì coprenu i pulmoni
- malatia vascular collagene
- malatie virali o fungiche
- malatia parasitaria
Preparazione per una toracentesi
Ùn ci hè micca una preparazione speciale per una toracentesi. Tuttavia, duvete parlà cù u vostru duttore se avete qualchì domanda o preoccupazione nantu à a procedura. Duvete ancu dì à u vostru duttore se:
- attualmente piglianu medicinali, cumpresi diluenti di sangue cum'è aspirina, clopidogrel (Plavix), o warfarina (Coumadin)
- sò allergichi à qualsiasi medicazione
- avete qualsiasi prublemi di sangu
- pò esse incinta
- anu cicatrici pulmonari da e procedure precedenti
- attualmente anu qualchì malatie pulmonare cum'è u cancheru pulmonariu o l'enfisema
Chì hè a procedura per una toracentesi?
A toracentesi pò esse fatta in un duttore o in un ospedale. Hè tipicamente fattu mentre site svegliu, ma pudete esse sedatu. Averete bisognu di qualchissia altru chì vi cunduca in casa dopu a prucedura se site sedatu.
Dopu à pusà nantu à una sedia o chjinatu nantu à un tavulinu, sarete pusizionatu in un modu chì permette à u duttore accede à u spaziu pleurale. Un ultrasuone pò esse fattu per accertà a zona curretta induve l'agulla anderà. A zona scelta serà pulita è iniettata cù un agente numbing.
U vostru duttore inserirà l'agulla o u tubu sottu à e coste in u spaziu pleurale. Puderete sente una pressione scomoda durante stu prucessu, ma duvete stà fermu. L'eccessu di fluidu sarà allora sguttatu.
Una volta chì tuttu u fluidu hè sguttatu, una fascia serà messa nantu à u situ d'inserzione. Per assicurà chì ùn ci sia cumplicazioni, vi pò esse dumandatu di passà a notte in l'uspidale per esse monitoratu. Una radiografia di seguitu pò esse effettuata subitu dopu a toracentesi.
Chì sò i risichi di a prucedura?
Ogni prucedura invasiva hà risichi, ma l'effetti secundari sò pocu cumuni cù a toracentesi. I risichi pussibuli includenu:
- dulore
- sanguinante
- accumulazione d'aria (pneumotorace) spinghjendu nantu à u pulmone causendu un pulmone crollatu
- infezzione
U vostru duttore esaminerà i rischi prima di a procedura.
A Thoracentesi ùn hè micca una prucedura adatta per tutti. U vostru duttore determinerà se sì un bonu candidatu per a toracentesi. E persone chì anu avutu una recente cirurgia pulmonaria ponu avè cicatrici, ciò chì pò rende a procedura difficiule.
E persone chì ùn devenu micca sottumessi toracentesi includenu persone:
- cù un disordine di sangu
- piglià diluenti di sangue
- cù fallimentu di u core o allargamentu di u core cun pulmone intrappulatu
Seguità dopu a prucedura
Dopu chì a procedura hè finita, i vostri vitali saranu monitorati, è pudete avè una radiografia di i vostri pulmoni. U vostru duttore vi permetterà di andà in casa se u vostru ritmu di respirazione, saturazione d'ossigenu, pressione sanguigna è pulse sò tutti boni. A maiò parte di e persone chì anu una toracentesi ponu andà in casa u listessu ghjornu.
Puderete vultà à a maiò parte di e vostre attività nurmali pocu dopu a prucedura. Tuttavia, u vostru duttore pò raccomandà di evità l'attività fisica per parechji ghjorni dopu a procedura.
U vostru duttore spiegherà cumu cura di u situ di puntura. Assicuratevi di chjamà u vostru duttore se cuminciate à avè qualchì segnu di infezzione. I sintomi di infezzione include:
- difficultà per respirà
- tossu di sangue
- frebba o brividi
- dulore quandu si respira prufondu
- rossu, dulore, o sanguinamentu intornu à u situ di l'agulla