Cateterizazione cardiaca: chì hè, cumu si face è risichi possibili

Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cumu hè fatta a cateterizazione cardiaca
- Chì cura hè necessariu
- Possibili rischi di cateterizazione
A cateterizazione cardiaca hè una prucedura chì pò esse aduprata per diagnosticà o curà e malatie cardiache, chì cunsiste in l'introduzione di un cateteru, chì hè un tubu flessibile estremamente finu, in l'arteria di u bracciu, o di a gamba, finu à u core. A cateterizazione cardiaca pò ancu esse cunnisciuta cum'è angiografia coronaria.
Stu tipu di prucedura pò esse indicatu sia per u diagnosticu di alcuni prublemi cardiaci, sia per u trattamentu di l'infartamentu o di l'angina, cume esamina l'internu di i vasi sanguini è u core, pudendu rilevà è rimuovere l'accumulazioni di placche grasse. o lesioni.in sti rughjoni.
Cumu hè fatta a cateterizazione cardiaca
Per chì ghjè
A cateterizazione cardiaca serve per diagnosticà è / o trattà varie condizioni cardiache, trà e quali ponu esse evidenziati i seguenti:
- Valuta se l'arterie coronarie, chì furniscenu i musculi di u core, sò intasati o micca;
- Arterie è valvule pulite per via di l'accumulazione di placche grasse;
- Verificate s'ellu ci sò lesioni in e valvule è u musculu di u core;
- Verificate i cambiamenti in l'anatomia di u core micca cunfirmati da altri testi;
- Mustrate in dettu, s'ellu ci hè, una malformazione congenita in neonati è zitelli.
U cateterisimu cardiacu pò esse realizatu in cumbinazione cù altre tecniche cum'è l'angioplastia coronaria, una tecnica aduprata per sbloccà u vasu coronariu è pò esse effettuata cù un impiant stent (protesi metallica) o solu cù l'usu di un pallone, chì cù alte pressioni, spinge i piatti, aprendu u vasu. Amparate più nantu à cumu si faci l'angioplastia.
Pò esse ancu fattu in cunjunzione cù valvuloplastia per palloncinu percutaneu, aduprata per trattà malatie cum'è valvule cardiache cum'è stenosi pulmonare, stenosi aortica è stenosi mitrale. Inoltre, amparate più dettagli nantu à l'indicazioni di cume si esegue a valvuloplastia.
Cumu hè fatta a cateterizazione cardiaca
A cateterizazione cardiaca hè fatta inserendu un cateteru o sonda in u core. U passu à passu hè:
- Anestesia lucale;
- Esecuzione di una piccula apertura per chì u cateteru entre in a pelle di l'inguine o di l'avambracciu à u polu o à u gomu;
- Inserimentu di u cateteru in l'arteria (di solitu, radiale, femorale o bracheale) chì serà guidatu da u duttore specialistu, finu à u core;
- Situazione di l'entrate di l'arterie coronaria destra è sinistra;
- Iniezione di una sostanza à basa di iodu (cuntrastu) chì permette a visualizazione di l'arterie è di i so punti d'ostruzzione da i raggi X;
- Iniezione di cuntrastu in u ventriculu sinistro, permettendu a visualizazione di u pompamentu cardiacu.
L'esame ùn face micca dulore. U più chì pò accade hè chì u paziente sente qualchì disagiu in u morsu di l'anestesia è una onda passante di calore in u pettu quandu u cuntrastu hè iniettatu.
A durata di l'esame varieghja secondu quant'ellu hè faciule di cateterizà a mira, essendu generalmente più longa in i pazienti chì anu dighjà subitu una chirurgia di rivascolarizazione di u miocardu. Normalmente, l'esame ùn piglia più di 30 minuti, essendu necessariu stà in riposu per qualchì ora è, s'ellu ùn ci hè prublema, pudete andà in casa, se avete fattu solu u cateterisimu senza un'altra prucedura assuciata.
Chì cura hè necessariu
Generalmente, per un cateterisimu pianificatu, hè necessariu dighjunà per 4 ore prima di l'esame, è pruvà à riposà. Inoltre, solu e droghe prescritte da u cardiologu devenu esse mantenute in usu, evitendu rimedii chì ùn eranu micca prescritti, cumpresi rimedii casani è tè. Scuprite chì sò e primure cure chì devenu esse pigliate prima è dopu a chirurgia.
Generalmente, a recuperazione da a procedura hè rapida, è quandu ùn ci sò altre complicazioni chì a impediscenu, u paziente hè liberatu da l'ospedale u ghjornu dopu cun una raccomandazione per evità un eserciziu vigoru o per elevà pesi sopra 10 kg in e prime 2 settimane dopu a prucedura.
Possibili rischi di cateterizazione
Malgradu esse assai impurtante è generalmente sicura, sta prucedura pò purtà certi risichi per a salute, cum'è:
- Sanguinamentu è infezzione in u situ di inserimentu di u cateteru;
- Dannu di i vini sanguini;
- Reazione allergica à u cuntrastu adupratu;
- Battimentu cardiacu irregulare o arritmia, chì pò andà da per ellu, ma pò avè bisognu di trattamentu in casu di persistenza;
- Coaguli di sangue chì ponu inghjinà un colpu o attaccu di core;
- Goccia di pressione sanguigna;
- Accumulazione di sangue in u saccu chì circonda u core, chì pò impedisce chì u core batti nurmale.
I risichi sò minimi quandu l'esame hè pianificatu, in più, si face di solitu in ospedali di riferimentu in cardiologia ben attrezzati, chì cuntenenu cardiologhi è chirurghi cardiaci, da sus o privati.
Questi rischi ponu accade, in particulare, in diabetichi, cù malatie renali è individui di più di 75 anni, o in quelli pazienti più severi è acuti cun infartu di miocardu.