Cumu sapè se qualchissia usa droghe: segni è sintomi più cumuni
Cuntenutu
- 1. Segni fisichi
- 2. Segni cumportamentali
- 3. Segni psiculogichi
- Quale hè u più à risicu di aduprà droghe
- Cosa da fà in casu di suspettu
Alcuni sintomi, cume l'ochji rossi, a perdita di pesu, cambiamenti improvvisi di umore, è ancu a perdita di interessu in l'attività quotidiana, ponu aiutà à identificà se qualcunu utilizza droghe. Tuttavia, secondu a droga aduprata, sti sintomi ponu variare.
Cusì, mentre alcune droghe, cume a cocaina, causanu per u più cambiamenti di comportamentu, altri, cume a marijuana o l'LSD, causanu cambiamenti psiculogichi, in i quali si manifestanu aggressività, depressione, eccitazione o cattivu umore, per esempiu. Inoltre, quasi tutte e droghe causanu sintomi fisichi, cum'è l'ochji rossi, a perdita di pesu o tremori, per esempiu.
Amparate nantu à i diversi tipi di droghe è i so effetti nantu à u corpu.
1. Segni fisichi
Tutte e droghe si manifestanu di manera diversa in u corpu, tuttavia, questi sò i segni è sintomi fisichi i più cumuni:
- Ochji rossi è cù lacrime eccessive;
- Sculari più grandi o più chjucu di u normale;
- Muvimenti oculari involuntarii;
- Cambiamenti rapidi di pesu;
- Tremimenti frequenti in e mani;
- Difficultà à coordinà i muvimenti;
- Discorsu lentu o disturbatu;
- Toleranza à bassu rumore;
- Diminuta sensibilità à u dolore;
- Cambiamenti di temperatura di u corpu;
- Cambiamenti in a frequenza cardiaca è a pressione sanguigna.
Inoltre, e persone chì usanu di modu regulare droghe tendenu ancu à smette di inchietassi per a so maghjina, cuminciendu à purtà costantemente i listessi vestiti o à ùn preparassi prima di sorte di casa, per esempiu.
2. Segni cumportamentali
E droghe anu un forte effettu nantu à u funziunamentu currettu di u cervellu, causendu à l'utilizatore cambiamenti in u so comportamentu è ancu in l'emozioni ch'ellu sprime. Alcuni di i cambiamenti più cumuni sò:
- A diminuzione di a produtitività à u travagliu o in l'attività quotidiana;
- Assenze frequenti à u travagliu o à altri appuntamenti;
- Principià facilmente e lotte in casa o à u travagliu;
- Fate attività periculose, cume cunduce dopu avè bevutu o impegnassi in un comportamentu sessuale risicatu;
- Avè un bisognu frequente di piglià in prestitu soldi;
- Perde l'interessu per l'amichi è a famiglia.
Un altru segnu assai cumunu hè u desideriu di vulè sempre esse solu, evitendu attività cume sorte di casa o esse cù l'amichi. Di solitu, hè durante sti mumenti chì a persona sente a privacy necessaria per tornà à aduprà a droga, senza chì nimu sappia.
3. Segni psiculogichi
Stu tipu di segni pò esse più evidenti in certi tipi di droga, cum'è marijuana, LSD o estasi, chì sò capaci di causà forti allucinazioni, chì alteranu a percezione di ciò chì hè intornu. Questi segni includenu:
- Esse sempre paurosi o ansiosi senza ragione apparente;
- Avè cambiamenti bruschi di personalità;
- Esse più agitatu è iperattivu durante alcuni periodi di a ghjurnata;
- Avè mumenti subiti di rabbia o irritabilità faciule;
- Prisentà menu brama di fà attività cutidiane;
- Avè bassa autostima;
- Perdita di u sensu di a vita;
- Cambiamenti in memoria, cuncentrazione è amparera;
- Sviluppu di qualchì tippu di schizofrenia o idee paranoiche.
Questi cambiamenti ponu ancu esse sintomi di qualchì malattia psichiatrica, cume depressione, disordine bipolare o schizofrenia, per esempiu. Cusì, pò esse necessariu di cunsultà un duttore chì cunnosce a persona o, dopu, purtà a persona à un psicologu, per capisce a vera causa di i cambiamenti.
Quale hè u più à risicu di aduprà droghe
E persone di tutte l'età, sessu o statutu ecunomicu ponu esse tentati à pruvà una droga è ancu diventà dipendenti. Tuttavia, ci sò alcuni fattori chì sò relativi à un risicu aumentatu di inizià l'usu di droghe.
Alcuni di questi fattori includenu avè una storia familiare di usu di droghe, avè un disordine psichiatricu, cume depressione o deficit di attenzione, avè un gruppu di amici in cui alcune persone usanu qualchì tippu di droga, sentendu mancanza di supportu familiare, esse esposti à medicazione per un periudu di tempu allargatu, soffre pressione da l'altri o cunsumanu prestu.
Inoltre, e droghe sò ancu più aduprate da quelli chì anu bisognu di fughje da a realtà, cum'è quelli chì soffrenu di stress post-traumaticu o anu ansietà o attacchi di panicu, per esempiu.
Cosa da fà in casu di suspettu
Quandu si suspetta chì qualcunu pò usà droghe, u più impurtante hè di parlà cun quella persona per pruvà à capisce se u suspettu hà una basa. Indipendentemente da a risposta, hè impurtante di mustrà à a persona chì site dispunibule per aiutà cun tuttu ciò chì hè necessariu è cercà aiutu espertu se necessariu. In u casu di l'adulescenti, hè necessariu esse attenti postu chì, in più di i cambiamenti chì a droga produce in u corpu, si producenu ancu cambiamenti legati à l'età.
In i casi induve a persona hè dighjà dipendente da a droga, hè assai cumunu di pruvà à bugie, tuttavia, esse dispunibule per aiutà hè u megliu modu per pruvà à ghjunghje à a verità. In questi casi, l'unica forma di trattamentu hè di circà una clinica di riabilitazione o un centru di accolta, cum'è u SUS Psychosocial Care Center (CAPS).
In a maiò parte di i casi, ci vulerà assai tempu, pazienza è cumpassione per aiutà un amicu o un membru di a famiglia à abbandunà a tossicità.