Restrizione di crescita intrauterina
A restrizione di crescita intrauterina (IUGR) si riferisce à a poca crescita di un criaturu mentre era in u grembu maternu durante a gravidanza.
Parechje cose diverse ponu purtà à IUGR. Un criaturu ùn pò avè abbastanza ossigenu è nutrimentu da a placenta durante a gravidanza per via di:
- Altitudine alta
- Gravidanza multipla, cum'è gemelli o triplette
- Prublemi di placenta
- Preeclampsia o eclampsia
I prublemi à a nascita (anomalie congenite) o prublemi cromusomichi sò spessu associati à un pesu inferiore à u normale. Infezioni durante a gravidanza ponu ancu influenzà u pesu di u zitellu in via di sviluppu. Questi includenu:
- Citomegalovirus
- Rubella
- Sifilide
- Toxoplasmosi
I fattori di risicu in a mamma chì ponu cuntribuisce à IUGR includenu:
- Abusu d'alcol
- Fumendu
- Addiction à a droga
- Disordinazioni di coagulazione
- Pressione alta o malatie cardiache
- Diabetes
- Malatia renale
- Cattiva nutrizione
- Altre malatie croniche
Se a mamma hè chjuca, pò esse normale chì u so zitellu sia chjucu, ma questu ùn hè micca dovutu à IUGR.
Sicondu a causa di IUGR, u zitellu in sviluppu pò esse chjucu in tuttu. Or, a testa di u criaturu pò avè una dimensione nurmale mentre u restu di u corpu hè chjucu.
Una donna incinta pò sente chì u so criaturu ùn hè micca cusì grande chì deve esse. A misura da l'ossu pubicu di a mamma finu à a cima di l'utru serà più chjuca di quella prevista per l'età gestazionale di u zitellu. Sta misura hè chjamata altezza fundale uterina.
IUGR pò esse suspettatu se a dimensione di l'utru di a donna incinta hè chjuca. A cundizione hè più spessu cunfirmata da ultrasound.
Più testi ponu esse necessarii per schermà l'infezione o prublemi genetichi se IUGR hè suspettatu.
IUGR aumenta u risicu chì u zitellu mori in l'utru prima di nascita. Se u vostru duttore di salute pensa chì pudete avè IUGR, sarete monitoratu da vicinu. Questu includerà ultrasoni di gravidanza regulare per misurà a crescita di u zitellu, i movimenti, u flussu di sangue è u fluidu intornu à u zitellu.
Pruvenzi Nonstress seranu ancu fatti. Questu implica ascultà a frequenza cardiaca di u zitellu per un periodu di 20 à 30 minuti.
Sicondu i risultati di sti testi, u vostru zitellu pò avè bisognu à esse mandatu prestu.
Dopu a consegna, a crescita è u sviluppu di u neonatu dipende da a gravità è a causa di IUGR. Discutite l'outlook di u zitellu cù i vostri fornituri.
IUGR aumenta u risicu di gravidanza è cumplicazioni di i zitelli, secondu a causa. I zitelli chì a crescita hè limitata spessu diventanu più stressati durante u travagliu è anu bisognu di a consegna di a sezione C.
Cuntattate subitu u vostru duttore se site incinta è custattate chì u zitellu si move menu di l'abitudine.
Dopu avè parturitu, chjamate u vostru duttore se u vostru zitellu o zitellu ùn pare micca cresce o sviluppassi nurmalmente.
Seguità queste linee guida aiuterà à prevene IUGR:
- Ùn beie alcolu, fumà, nè aduprà droghe recreative.
- Manghjà alimenti sani.
- Uttenite cura prenatale regulare.
- Se avete una malattia cronica o pigliate medicinali prescritti regolarmente, vedi u vostru fornitore prima di stà incinta. Questu pò aiutà à riduce i rischi per a vostra gravidanza è u zitellu.
Ritardamentu di a crescita intrauterina; IUGR; Gravidanza - IUGR
- Ultrasound, fetu nurmale - misurazioni di l'abdomen
- Ultrasound, fetus normale - bracciu è ghjambe
- Ultrasound, fetus normale - faccia
- Ultrasound, fetu nurmale - misurazione femur
- Ultrasound, fetus normale - pede
- Ultrasound, fetus normale - misurazioni di a testa
- Ultrasound, fetus normale - braccia è gambe
- Ultrasound, fetus normale - vista di prufilu
- Ultrasound, fetus normale - spine è costelli
- Ultrasound, fetus normale - ventriculi di u cervellu
Baschat AA, Galan HL. Restrizione di crescita intrauterina. In: Gabbe SG, Niebyl JR, Simpson JL, et al, eds. Ostetricia: Gravidanze nurmali è prublemi. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: cap. 33.
Carlu WA. U criaturu ad alto risicu. In: Kliegman RM, Stanton BF, St. Geme JW, Schor NF, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 20a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 97.