Autore: Christy White
Data Di Creazione: 4 Maghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 17 Nuvembre 2024
Anonim
Cellule staminali: chì sò, tippi è perchè conservà - Salute
Cellule staminali: chì sò, tippi è perchè conservà - Salute

Cuntenutu

E cellule staminali sò cellule chì ùn sò state sottumesse à a differenziazione cellulare è chì anu a capacità di rinnuvà si è originanu vari tippi di cellule, risultendu in cellule specializate incaricate di custituisce i vari tessuti di u corpu.

Per via di a so capacità di rinnuvamentu è di specializazione, e cellule staminali ponu esse aduprate in u trattamentu di varie malatie, cum'è a mielofibrosi, a talassemia è l'anemia falciforme, per esempiu.

Tipi di cellule staminali

E cellule staminali ponu esse classificate in dui tippi principali:

  1. Cellule staminali embrionali: Si formanu à l'iniziu di u sviluppu embrionale è anu una grande capacità di differenziazione, essendu capaci di fà nasce ogni tippu di cellula, ciò chì dà per risultatu a furmazione di cellule specializate;
  2. Cellule staminali non embrionali o adulti: Si tratta di cellule chì ùn anu subitu un prucessu di differenziazione è sò incaricati di rinnuvà tutti i tessuti in u corpu. Stu tipu di cellula si pò truvà in ogni locu di u corpu, ma soprattuttu in u cordone ombelicale è in a midula ossea. E cellule staminali adulte ponu esse differenziate in dui gruppi maiò: e cellule staminali ematopoietiche, chì sò incaricate di fà nasce e cellule sanguine, è e cellule mesenchimali, chì danu origine à cartilagine, musculi è tendini, per esempiu.

Oltre à e cellule staminali embrionali è adulte, ci sò ancu cellule staminali indotte, chì sò quelle prodotte in laboratorio è capaci di differenziarsi in vari tipi di cellule.


Cumu hè fattu u trattamentu di e cellule staminali

E cellule staminali sò presenti naturalmente in u corpu è sò necessarie per a produzzione di nuove cellule è a rigenerazione di i tessuti. Inoltre, ponu esse aduprati per trattà varie malatie, e principali sò:

  • A malatia di Hodgkin, mielofibrosi o qualchi tippu di leucemia;
  • Beta talassemia;
  • Anemia falciforme;
  • A malatia di Krabbe, a malatia di Günther o a malatia di Gaucher, chì sò malatie relative à u metabolismu;
  • Immunodeficienze cum'è Malattia Granulomatosa Cronica;
  • Deficienze relative à a medula spinale cum'è alcuni tippi d'anemia, neutropenia o sindrome di Evans;
  • Osteopetrosi.

Inoltre, alcune ricerche indicanu chì e cellule staminali anu u potenziale per esse aduprate in u trattamentu di malatie chì ùn anu ancu cure o trattamenti efficaci, cum'è Alzheimer, Parkinson, Paralisi Cerebrale, AIDS, Artrite Reumatoide è Diabete di Tipu 1. Capite cumu hè fattu u trattamentu di cellule staminali.


Perchè mantene e cellule staminali?

A causa di a pussibilità di esse aduprati in u trattamentu di varie malatie, e cellule staminali ponu esse raccolte è cunservate à temperature assai basse in modu da pudè esse aduprate da u criaturu o da a famiglia quandu ci vole.

U prucessu di raccolta è immagazzinamentu di cellule staminali hè chjamatu crioconservazione è u desideriu di raccoglie è conservà queste cellule deve esse informatu prima di a consegna. Dopu a consegna, e cellule staminali di u zitellu ponu esse ottenute da sangue, cordone ombelicale o midollo osseu. Dopu a raccolta, e cellule staminali sò immagazzinate à temperature negative assai basse, permettendu di esse dispunibili in ogni mumentu per circa 20 à 25 anni.

E cellule crioconservate sò generalmente conservate in laboratori specializati in istocompatibilità è crioconservazione, chì di solitu furniscenu piani pagati per a preservazione di e cellule per 25 anni, o in una banca pubblica attraversu u prugramma BrasilCord Network, in cui e cellule sò donate à a sucietà, è ponu esse adupratu per u trattamentu di malatie o a ricerca.


Avvanzi di almacenà e cellule staminali

Immagazzinà e cellule staminali di u cordone umbilicale di u to zitellu pò esse utile per trattà e malatie chì u zitellu o a so famiglia immediata ponu avè. Cusì, i vantaghji di a crioconservazione includenu:

  1. Prutegge u zitellu è a famiglia: in casu chì ci sia un bisognu di un trasplante di queste cellule, a so cunservazione riduce e probabilità di rigettu per u zitellu, è ci hè ancu a pussibilità ch'elli ponu esse aduprati per trattà qualsiasi membru direttu di a famiglia chì ne pò avè bisognu, cume un fratellu o cuginu, per esempiu.
  2. Permette a dispunibilità immediata di e cellule per trasplante in casu di necessità;
  3. Metudu di raccolta semplice è indolore, esse realizatu subitu dopu à a consegna è ùn causa micca dulore à a mamma o u zitellu.

E stesse cellule ponu esse ottenute per mezu di a midula ossea, ma e possibilità di truvà un donatore compatibile sò menu, in più di a procedura per raccoglie e cellule, ci hè un risicu, chì richiede una chirurgia.

A crioconservazione di e cellule staminali durante u partu hè un serviziu chì pò avè un costu elevatu è a decisione di aduprà stu serviziu o micca deve esse discuta cù u duttore, affinchì i genitori recenti possinu piglià a decisione megliu per u so zitellu. Inoltre, e cellule staminali servenu micca solu per trattà malatie future chì u zitellu possa avè, ma ponu ancu servì per curà malatie di membri diretti di a famiglia, cum'è un fratellu, un babbu o un cuginu.

Assicuratevi Di Circà

Deficits neurologichi focali

Deficits neurologichi focali

Un deficit neurologicu focale hè un prublema cù u nervu, a medula pinale o a funzione cerebrale. Affetta un locu pecificu, cum'è u latu ini tro di a faccia, u bracciu dirittu, o anc...
Biopsia di l'aghju pleurale

Biopsia di l'aghju pleurale

A biop ia pleurale hè una prucedura per caccià un campione di a pleura. Que tu hè u te ulu magru chì allinea a cavità toracica è circonda i pulmoni. A biop ia hè fat...