Gonorrea: chì hè, sintomi principali è diagnosi
![Gonorrea: chì hè, sintomi principali è diagnosi - Salute Gonorrea: chì hè, sintomi principali è diagnosi - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/gonorreia-o-que-principais-sintomas-e-diagnstico.webp)
Cuntenutu
A gonorrea hè un'infezzione trasmessa sessualmente (STI) causata da a batteria Neisseria gonorrhoeae, chì si trasmette da persona à persona per mezu di rapporti anali, orali o penetranti. In a maiò parte di i casi, a gonorrea ùn causa micca sintomi, essendu scuperta solu dopu à esami di routine, tuttavia in alcune persone ci pò esse dolore o brusgiatura quandu urina è una secrezione biancu giallastra, simile à u pus.
Hè impurtante chì a gonorrea sia identificata è trattata rapidamente cù antibiotici indicati da u duttore, perchè altrimente, ci hè u risicu chì a persona sviluppi cumplicazioni, cum'è a sterilità è a malatia infiammatoria pelvica, per esempiu.
A gonorrea hè curabile quandu u trattamentu hè fattu secondu a raccomandazione di u duttore. Tuttavia, alcune persone ponu micca risponde currettamente à u trattamentu per via di a resistenza acquistata da i batteri à l'antibiotici cumunemente aduprati, ciò chì rende difficile a guarigione. In questu casu, pò esse necessariu aduprà una cumminazione di diversi antibiotici per curà a gonorrea.
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/gonorreia-o-que-principais-sintomas-e-diagnstico.webp)
Sintomi di gonorrea
I sintomi di gonorrea ponu cumparisce finu à 10 ghjorni dopu u cuntattu cù i batteri responsabili di a malattia, tuttavia, in a maggior parte di i casi in donne, a gonorrea hè asintomatica, essendu identificata solu à u mumentu di l'esami ginecologichi di routine. In u casu di l'omi, a maiò parte di i casi sò sintomatichi è i sintomi apparenu pochi ghjorni dopu un cuntattu sessuale senza prutezzione.
Inoltre, i segni è i sintomi di l'infezzione da u batteriu Neisseria gonorrhoeae pò varià secondu u tipu di rapportu sessuale senza prutezzione, vale à dì, sì era orale, anale o penetrante, cù i sintomi più frequenti osservati:
- Dolore o ardenti quandu urinate;
- Incontinenza urinaria;
- Scaricamentu biancu giallu, simile à u pus;
- Inflammazione di i glánduli Bartholin, chì sò nantu à i lati di a vagina è sò rispunsevuli di a lubrificazione di a donna;
- Uretrite acuta, chì hè più cumuna in l'omi;
- Desideriu frequente di urinate;
- Mal di gola è voce indibulita quandu ci hè una relazione intima orale;
- Inflammazione di l'annu, quandu ci hè un rapportu anale intimu.
In u casu di e donne, quandu a gonorrea ùn hè micca identificata è trattata currettamente, ci hè un risicu aumentatu di sviluppà malattie infiammatorie pelviche, gravidanza ectopica è sterilità, è ci hè ancu una possibilità aumentata di sparghjera di i batteri attraversu u sangue è purtendu à u dolore articulare. , frebba è ferita à l'estremità di u corpu.
In l'omi, l'occorrenza di cumplicazioni hè menu frequente, perchè a maiò parte di u tempu sò sintomatiche, ciò chì face l'identificazione è l'iniziu di u trattamentu per a gonorrea più veloce è più faciule.
Tuttavia, quandu u trattamentu ùn hè micca effettuatu in cunfurmità cù a guida di l'urologu, cumplicazioni cum'è incontinenza urinaria, un sensu di pesantezza in a zona di u pene è l'infertilità ponu sorgere. Amparate à identificà a gonorrea in l'omi.
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/gonorreia-o-que-principais-sintomas-e-diagnstico-1.webp)
Gonorrea in i neonati
A gonorrea in i neonati pò accade quandu a donna hà u batteriu è l'infezzione ùn hè micca identificata è trattata durante a gravidanza, ciò chì aumenta u risicu di trasmissione di a malattia. Neisseria gonorrhoeae per u zitellu à u mumentu di a consegna.
I zitelli chì venenu in cuntattu cù i batteri durante u parturimentu ponu mustrà alcuni segni è sintomi cum'è dolore è gonfiore in l'ochji, scarica purulenta è difficoltà à aprire l'ochji, chì ponu purtà à cecità quandu ùn sò micca trattati currettamente.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di gonorrea hè fattu da u ginecologu o urologu basatu annantu à esami fisici è u risultatu di testi di laboratorio, principalmente microbiologichi, chì sò fatti basatu annantu à l'analisi di urina, secrezione vaginale o uretrale, in u casu di l'omi, chì sò raccolti in u laburatoriu. abili.
I campioni sò purtati in laboratorio per analisi induve sò sottumessi à una serie di test per identificà u batteriu, in più di test serologichi è moleculari per identificà u batteriu. Neisseria gonorrhoeae.
Inoltre, l'antibiogramma hè realizatu per verificà a sensibilità è u prufilu di resistenza di u microorganismu à l'antibiotici normalmente aduprati. In questu modu, u duttore puderà indicà u megliu antibioticu per u trattamentu di a persona.
Trattamentu di a gonorrea
U trattamentu per a gonorrea deve esse guidatu da un ginecologu, in u casu di e donne, o da un urologu, in u casu di l'omi, è di solitu si face cù l'usu di pasticchi di Azitromicina è Ceftriaxone in una sola iniezione per eliminà i batteri chì causanu u malatia di l'organisimu. Di solitu u duttore indica chì u trattamentu deve esse fattu in 7 à 10 ghjorni, è a persona deve seguità stu trattamentu ancu se i sintomi ùn esistenu più.
Durante u trattamentu per a gonorrea hè impurtante chì a persona evite u sessu finu à ch'ellu sia guaritu cumpletamente. Inoltre, u cumpagnu sessuale di a persona deve esse trattatu ancu cù antibiotici, ancu s'elli ùn anu micca sintomi, per via di u risicu di trasmissione di gonorrea à altre persone. Vede cumu si face u trattamentu di a gonorrea.