6 tè lassativi per luttà contripazione
Cuntenutu
- 1. Tè Senna
- 2. Tè di psyllium
- 3. Tè cascara sacru
- 4. Prune tè
- 5. Tè Fangula
- 6. Tè di rabarbara
- Precauzioni à l'usu di tè lassativi
- Altri cunsiglii per trattà a stinzia
Bere un tè lassativu cume u tè senu, rabarbare o fragrante hè un ottimu modu naturale per luttà contripazione è migliurà u transitu intestinale. Questi tè ponu esse presi per liberà l'intestinu quandu ùn hè micca pussibule di evacuà dopu à 3 ghjorni o quandu e feci sò assai secche è frammentate.
Sti tes anu pruprietà di sustanza cum'è i sinesi o mucilagini, chì aiutanu à allevà i sintomi di stinzia, facilitanu l'eliminazione di e feci è sò facili da preparà in casa. Tuttavia, i tè lassativi, in a maiò parte di i casi, ùn devenu micca esse aduprati per più di 1 à 2 settimane, principalmente tè di rabarbara, botte sacru è senna, chì ponu causà irritazioni in l'intestinu è, dunque, devenu esse aduprati per un massimu di 3 ghjorni . Se ùn ci hè migliurà a stinzia in a settimana 1, un medicu generale o gastroenterologu deve esse cunsultatu per chì u trattamentu più adeguatu pò esse effettuatu.
1. Tè Senna
U tè Senna aiuta à fà cresce i muvimenti intestinali, allevendu a stinzia, ma senza pruvucà un aumentu di gasi, postu chì hà senosidi, mucillaghji è flavonoidi in a so cumpusizione chì anu un effettu lassativu più dolce. Stu tè si pò fà cù e foglie secche di Senna alexandrina, cunnisciutu ancu cum'è Alessandria senna o Cassia angustifolia.
Ingredienti
- 0,5 à 2g di foglie di senna secche;
- 250 mL d'acqua bullente.
Modu di preparazione
Aghjunghjite e foglie secche di senna in una tazza cù l'acqua bollente. Lasciate ripusà per 5 minuti, colate è dopu beie.
Un'altra bona opzione hè di preparà una soluzione cù 2 ml di strattu di senna fluidu o 8 ml di sciroppu di senna in 250 ml d'acqua è di beie.
Queste preparazioni ponu esse prese 2 à 3 volte à ghjornu è anu generalmente un effettu lassativu in 6 ore dopu l'ingestione.
Senna ùn deve micca esse aduprata da donne incinte o chì allattanu, zitelli sottu à l'età di 12 anni è in casi di stinzia cronica, prublemi intestinali cum'è ostruzione intestinale è restringimentu, assenza di muvimenti intestinali, malattie infiammatorie intestinali, dolori addominali, emorroidi, appendicite, menstruali periodu, infezzione di l'urinariu o fegatu, rene o insufficenza cardiaca.
2. Tè di psyllium
Psyllium, chjamatu scientificamente Plantago ovata, hè una pianta medicinale chì assorbe l'acqua in l'intestinu è facilita assai i muvimenti intestinali, hè perchè a semente di sta pianta hà un gelu densu riccu in fibre solubili chì aiutanu à a furmazione di feci è à a regularizazione di l'intestinu, mantenendu salute digestiva generale.
Ingredienti
- 3 g di sementi di psyllium;
- 100 mL d'acqua bullente.
Modu di preparazione
Mette i semi di psyllium in una tazza cù acqua bollente. Lasciate riposà, colate è piglià finu à 3 volte à ghjornu.
U psyllium ùn deve esse adupratu durante a gravidanza, l'allattamentu è da i zitelli sottu à 12 anni.
3. Tè cascara sacru
A cascara sacra, cunnisciuta scientificamente cum'è Rhamnus purshiana, hè una pianta medicinali chì hà cascarosidi chì agiscenu causendu irritazioni in l'intestinu, chì porta à una motilità intestinale aumentata è, dunque, favurisce l'eliminazione di e feci.
Ingredienti
- 0,5 g di a corteccia sacra di botte, equivalente à 1 cucchiaina di corteccia;
- 150 mL d'acqua bullente.
Modu di preparazione
Aghjunghjite a cunchiglia sacra di botte, in una tazza cù acqua bollente, è lasciate per 15 minuti. Strain and drink subitu dopu a preparazione, prima di dorme, chì l'effettu di stu tè si produce in 8 à 12 ore dopu l'ingestione.
Un'altra opzione hè di fà una soluzione cù 10 gocce di fluidu estratti da cascara sacra in un bichjeru d'acqua è beie finu à 3 volte à ghjornu.
A cascara sacra ùn deve micca esse usata durante a gravidanza, da e donne chì allattanu, postu chì pò passà per u latte è causà intossicazione in u zitellu, è da i zitelli di menu di 10 anni. Inoltre, tè o estrattu fluidu ùn devenu micca esse aduprati in casi di dolore addominale o coliche, fessure anali o rettali, emorroidi, ostruzione intestinale, appendicite, infiammazione intestinale, disidratazione, nausea o vomitu.
4. Prune tè
A prugna hè ricca in fibre solubili cum'è pectina è fibre insolubili cum'è a cellulosa è l'emicellulosa chì agiscenu assorbendu l'acqua da u trattu digestivu, furmendu un gel chì aiuta à regulà l'intestinu, prumove un bon funziunamentu intestinale. Inoltre, e prugne anu ancu u sorbitol, chì hè un lassativu naturale chì agisce facilitendu l'eliminazione di e feci. Incuntrà altri frutti chì aiutanu à scioglie l'intestinu.
Ingredienti
- 3 prugne sfocate;
- 250 ml d'acqua.
Modu di preparazione
Aghjunghjite i prugne in un cuntainer cù 250 ml d'acqua. Fate bollire per 5 à 7 minuti, lasciate rinfriscà è beie stu tè spaccatu tutta a ghjurnata.
Un'altra opzione hè di lascià 3 prugne prugnate cù u bagnu in 1 vetru d'acqua per a notte è u ghjornu dopu, pigliate u stomacu vacu.
5. Tè Fangula
A fangula, cunnisciuta scientificamente per Rhamnus frangula, hè una pianta medicinali chì hà glucofrangulina, una sustanza chì hà proprietà lassative, postu chì aumenta l'idratazione di e feci è stimula i movimenti intestinali è digestivi, aumentendu a produzzione di bile, chì migliora a digestione di l'alimentu è contribuisce à regulà l'intestinu .
Ingredienti
- 5 à 10 g di corteccia frangula, equivalente à 1 cucchiaia di corteccia;
- 1 L d'acqua.
Modu di preparazione
Pone a buccia fragrante è l'acqua in un contenitore è fate bollire per 15 minuti. Lasciate ripusà per 2 ore, filtrate è beie 1 à 2 tazze di tè prima di dorme, chì l'effettu lassativu accade di solitu 10 à 12 ore dopu avè bevutu u tè.
Stu tè ùn deve esse cunsumatu durante a gravidanza è in casi di colite o ulcere.
6. Tè di rabarbara
U Rabarbare hè riccu in seni è rè chì anu una azzione lassativa potente è pò esse adupratu per trattà a stinzia. Sta pianta hà un effettu lassativu più putente ch'è a senna, a cascara sacra è a fangula è, dunque, deve esse usata cun primura. Scuprite altri benefizii per a salute di u rabarbru.
Ingredienti
- 2 cucchiai di gambu di rabarbara;
- 500 mL d'acqua.
Modu di preparazione
Aghjunghjite u gambu di rabarbare è l'acqua in un contenitore è fate bollire per 10 minuti. Lascià scaldà, stende è beie 1 tazza prima di andà à dorme.
Stu tè ùn deve esse adupratu da e donne incinte, i zitelli di menu di 10 anni o in casi di dolore addominale, ostruzione intestinale, nausea, vomitu, malattia di Crohn, colite o sindrome di l'intestinu irritabile. Inoltre, u cunsumu di questu tè deve esse evitatu da e persone chì utilizanu droghe cum'è digoxina, diuretici, corticosteroidi o anticoagulanti.
Precauzioni à l'usu di tè lassativi
I tè lassativi ùn devenu micca esse aduprati per più di 1 à 2 settimane postu chì ponu causà perdita di fluidi è minerali è dannà a salute, in particulare rabarbare, senna è tè cascara sacri, chì sò lassativi forti, ùn devenu micca esse aduprati per più di 3 ghjorni . Inoltre, i tè lassativi ùn devenu micca esse usati spessu o in eccessu, dunque hè impurtante di beie questi tè sottu a guida di un duttore o di un prufessiunale sperimentatu in e piante medicinali.
Questi tes ponu aiutà à alleviare a stinzia, ma sì i sintomi ùn miglioranu micca in una settimana, duvete cunsultà un medicu generale o gastroenterologu per cumincià u trattamentu più adattu.
Altri cunsiglii per trattà a stinzia
Per migliurà a stinzia, hè impurtante di beie 1,5 à 2 litri d'acqua à ghjornu, praticà attività fisiche cume marchjà è manghjà una dieta equilibrata manghjendu più fibre, evitendu alimenti industrializati è fast food.
Fighjate a video cù a nutrizziunista Tatiana Zanin cù cunsiglii per cumbatte a stinzia: